Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->wymiary elementów zawieszeń shl

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
wymiary elementów zawieszeń shl <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
rudyweteran
PostWysłany: Sob 20:40, 26 Mar 2011 Temat postu: wymiary elementów zawieszeń shl


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 613
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

dodam tylko że pomiary były dokonywane na nowych nigdy nie używanych fabrycznych (z tamtych lat) elementach zawieszenia suwmiarką elektroniczna z dokładnością odczytu 0,01mm

Rysunki i pomiar zajęły mi całe dwa dni pracy, mam nadzieję że się przydadzą przy odtwarzaniu podwozia motocykla które jest często w opłakanym stanie

pozdrawiam Rudy

ps. przyjemnej lektury Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rudyweteran dnia Sob 20:42, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 8:43, 27 Mar 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Pierwsze zdjęcie powinno być nazwane sworzeń a nie tuleja.
W tym rozwiązaniu sam sworzeń bardzo mało się zużywał, jego maksymalne zużycie jest podane w pancewiczu, najbardziej niszczyły sie same tulejki których nie odnalazłem na fotkach.
W tylnym wahaczu (druga fotka) jest z wymiarowana tuleja stalowa,a samych tulejek z tworzywa też nie odnalazłem na fotach.
Gratuluje poświęcenia bo twoja praca napewno przyda się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Nie 11:49, 27 Mar 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 613
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

nie ma tych rzeczy - fotek ani opracowania ponieważ nie posiadam oryginalnych nie używanych takich części w swoich zasobach,a z takich można wziąć tylko prawidłowe pomiary a do nazw brałem je z książki o której wspominasz wydanie z 1969roku
pozdrawiam i dziękuje za uwagi
ps jak kiedyś dostane brakujące oryginalne elementy postaram się wymiarować i umieścić podobny do tego opis


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Czw 13:32, 28 Lip 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Dobra robota te rysunki Wesoly mam jednak dylemat. Składam właśnie przedni wachacz na tulejach poliamidowych i nie wiem do końca jak ścisło powinno się je spasować. Czy jak jestem w stanie wcisnąć tą tuleje stalową palcami to jest dobre spasowanie? Gdy skręcę jedną z tuleji w widelcu to wachacz chodzi płynnie i bardzo powolutku opada, jednak gdy skręcę obie tuleje to już chodzi znacznie ciężej i nie opada (gdy dokręce do tego koło to od razu leci w dół bez oporu). Kombinować jeszcze cos z rozwiercaniem tuleji czy tak styka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Nie 11:01, 31 Lip 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 613
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

wydaje mi się że jest w porządku najważniejsze jest by tuleja stalowa była minimalnie większa (dłuższa) niż z tworzywa. przy skręcaniu (skręceniu) wahacza tuleja stalowa powinna być nieruchoma a z tworzywa obracać się wraz z wahaczem (z tworzywa w stosunku do wahacza nieruchoma). A masz jakiś wyczuwalny luz na skręconym wahaczu bez założonych amortyzatorów? jak nie masz to według mnie jest dobrze a jak masz wyczuwalny nawet minimalny luz to masz do poprawy zawieszenie.

pozdro Rudy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Nie 14:52, 31 Lip 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Mam zrobione jak piszesz. Luzów nie ma żadnych. Nie jestem w stanie palcami obrócić stalową tuleją po wsunięciu jej w poliamidową, także mam nadzieje, że to niczemu nie szkodzi? W sumie to powinno się po jakimś czasie jazdy samo wyrobić żeby chodziło bez oporów, nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Nie 20:00, 31 Lip 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 613
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

tak masz rację najwyżej jak przejedziesz ok 100-200km rozkręć i sprawdź wtedy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->wymiary elementów zawieszeń shl
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group