Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Wibracje podczas jazdy shl m11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Wibracje podczas jazdy shl m11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lemik
PostWysłany: Nie 12:11, 26 Sie 2012 Temat postu: Wibracje podczas jazdy shl m11


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Witam.
Wczoraj przejechałem się moją SHL m11 i mam pewien problem. Przy rozpędzeniu się do ok. 70km/h wszystko jest dobrze ale gdy odetnę gaz motor wpada w wibracje, nie wiem jak to nazwać fachowo ale przód kołysze się w lewo a tył w prawo i tak na zmianę zaczyna niebezpiecznie kołysać całym motocyklem. Podejrzewam wybite silentblocki w zawieszeniu przedniego amortyzatora oraz problem ze sztywnością zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Nie 12:12, 26 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 12:21, 26 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

przyjrzał bym się temu zawieszeniu , bo to niestety może być niebezpieczne na dłuższą metę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 12:57, 26 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

To się nazywa ,,shimmy", w SHL to normlaka :-) ja wtedy popuszczam kierownicę zamiast trzymać kurczowo i pomaga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 14:00, 26 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

suchy będziesz miał glebę kolegi na sumieniu.
Całe zawieszenie przednie sobie sprawdź- nie tylko przegub wahacza przedniego ale również stan tulejek gumowych mocowania amorków oraz stopień skręcenia nakrętki w główce ramy. Obejrzyj też koła czy nie są zbytnio scentrowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 14:14, 26 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Kolego Starogwardzisto, ja nie proponuję puścić kierownicę wogóle, tylko trzymać luźno :-). A stan zawieszenia to inna sprawa, warto też mieć dobre ciśnienie w kole. U mnie np. tuleje metalowo-gumowe na przodzie mają troche luzów, ale macham na to ręką. A shimmy mi się nie robi :-).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Nie 17:10, 26 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

"Shimmy" - tego słowa mi brakowało. Obręcze oraz szprychy mam nowe, wydają się być dobrze wycentrowane, prawdopodobnie problem leży w tulejkach gumowych mocowania amortyzatorów, sprawdzę i dam znać, dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buran
PostWysłany: Nie 17:49, 26 Sie 2012 Temat postu: wibracje


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Posłuchaj picka on jest dobry w tulejkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Nie 20:09, 26 Sie 2012 Temat postu:


Gość




a ja jestem w trakcie zlikwidowania tego zjawiska poprzez zastosowanie łozysk igiełkowych zamiast tulei w wachaczach i amorkach.
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Nie 20:26, 26 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Łola boga. A mi się wydawało, że każda SHL musi tak mieć , że przy predkości 30-40 tak się robi. Ja na to znalazłem lekarstwo. Ale wątpię, żeby taka zmiana łożysk pomogła. To tak jakby chcieć spowodować, żeby Jawka 50, paliła na gorąco z kopa , pewne rzeczy są i tego się nie zmieni. :-p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 22:01, 26 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

suchy da sie.
tak się składa że mój brat namiętnie ujeżdża jawke mustanga Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 22:08, 26 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Tatuś, ja też ,,toche" mustangiem jeździłem , jak chcesz wiedzieć gdzie, to jest temat z moimi wyrzygami. :-) I twierdzę, że się nie da tak zrobić, żeby jawka zapalała normlanie na gorąco z pierszego kopa, jak każdy inny gorący motor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 22:41, 26 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

gaźnik od piły spalinowej i pali ciepła z pierwszego - drugiego buta , na zimno max 3 but

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinek89
PostWysłany: Pon 10:50, 27 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Wydaje mi się, że pomysł z łożyskami zamiast tulei w wahaczu jest trafiony. Moim zdaniem najlepsze do tego będą łożyska igiełkowe cienkościenne HK 2030. Co do amortyzatorów to jestem za pozostawieniem gumowych tulejek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pon 13:19, 27 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

a może poliuretanowe tulejki zamiast gumowych ?
jak będę składał drugą M06T to pomęczę znajomego tokarza , może zaradzi coś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pon 14:18, 27 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ale były przeca tulejki z tworzywa były w pierwszych M11 i tak samo wibrowało. :-)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Pon 17:46, 27 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Wibracje podczas jazdy shl m11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group