Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Składanie Silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Składanie Silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
tomasz504
PostWysłany: Sob 13:01, 24 Lut 2018 Temat postu: Składanie Silnika


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Lut 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Proszę o pomoc forumowiczów.
Składając silnik połówkę na co składacie.
- Silikon czerwony
- hermetik.
Czy pomiędzy głowica a cylindrem dajecie silikon czy na sucho.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 14:21, 24 Lut 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Silikon czarny odporny na benzynę. Paliwo nie odparza go jak zwykły. Pod głowice oprócz uszczelki cienko silikonu, ale silikon z czasem sam odpada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 21:37, 24 Lut 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1932
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Jak pisze przedmówca
Silikon czarny i nie za dużo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MGrzegorz
PostWysłany: Sob 23:26, 24 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

Każde mazidło do składania,które nie pachnie octem jest dobre.
Takie moje skromne zdanie,ale uszczelkę tak jak fabryka zawsze daje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MGrzegorz dnia Sob 23:27, 24 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Nie 12:04, 25 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 232
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

A ja mam złożone na uszczelkę tylko. Posmarowana pokostem do drewna przed złożeniem. I trzyma. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdi
PostWysłany: Pon 22:19, 26 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 25
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kiełczów

zastanawiam się tylko po co ten silikon na uszczelką pod głowicę - w jakim celu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 23:29, 26 Lut 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak pisałem wyżej dla własnego sumienia, przecież sprawna uszczelka i tak wypchnie silikon na zewnątrz przy dokręcaniu. Ładnie to widać przy demontażu. Chyba że wolisz to napiszę wprost, silikon pod i nad cylindrem jest zbędny, a z racji że nest to silikon może nawet generować problemy ... bo tam jest benzyna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdi
PostWysłany: Śro 20:49, 28 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 25
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kiełczów

właśnie chodziło mi o wypowiedzi osób, które go stosują w tym miejscu - po co ?, bo jestem tym lekko zaskoczony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 10:38, 01 Mar 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 342
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

po co? spieszę z wytłumaczeniem. ja dawałem w Pannonii celowo silikon pod głowicę. Tam fabrycznie nie ma uszczelki i potrafi się pocić. Po zastosowaniu silikonu problem od ręki zanika. Benzyna nie jest w stanie rozpuścić takiej ilości (mam na myśli to co wypłynie po dokręceniu śrubami). Przynajmniej po 3 sezonach. Po prostu jest to dodatkowe uszczelnienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 11:16, 01 Mar 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Według sztuki powinieneś splanować obie powierzchnie, ale ja również tak zrobiłem w MZ Trophy. Ten sam powód

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 12:29, 01 Mar 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1932
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Hmm
Mz Trophy miała taką cieniutką blaszaną uszczelkę pod głowicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 13:01, 01 Mar 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 342
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

halcik napisał:
Według sztuki powinieneś splanować obie powierzchnie


Bez planowania bym tego nie zakładał Wesoly aluminium jest podatne na temperaturę. Do tego nieidentycznie dokręcone śruby na głowicy i gdzieś znajdowało ujście. Uszczelka lub właśnie silikon temu zaradzają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 14:00, 01 Mar 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

CZESIO1958 napisał:
Hmm
Mz Trophy miała taką cieniutką blaszaną uszczelkę pod głowicą.


Zależnie czy się tam zmieści, czy nie. Według serwisówki sprawdza się odległość denka tłoka od głowicy i reguluje. Są też dwa typy głowic (no może więcej) żeberka pionowe i poziome, cylinder ma pierścień ogniowy lub nie (różnica między TS i ES


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Składanie Silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group