Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M17] Rozebranie amortyzatorów

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M17] Rozebranie amortyzatorów <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kuba_ce
PostWysłany: Nie 12:42, 30 Mar 2014 Temat postu: [M17] Rozebranie amortyzatorów


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Chcę zregenerować swoje amortyzatory, nie niestety nie moge wyjąć całej zawartości zbiornika kompletnego ;(

Fotka przedstawiająca na czym wszystko stanęło:



Próbowałem to wybić ale nie bardzo szło, pewnie coś źle robie jakies sugestie?

//Paweł - Raz dwa trzy i nie trzeba klikać w link Wesoly
Kod:
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-zpObLnVQPyo/UzfrcqQzq0I/AAAAAAAACVE/zPdJW3DHZ0M/w395-h698-no/IMG_20140323_161836.jpg[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu
PostWysłany: Nie 22:37, 30 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

Ten simmering ma w środku blachę, przez co guma mocno dolega do ścianek. Prawdę mówiąc, też utknąlem na tym etapie, bezinwazyjnie udało mi się rozebrać tylko 1 amortyzator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 22:46, 30 Mar 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Kuba, wkręć w imadło końcówką tłoczyska i szarpnij za to co trzymasz w lewej ręce.
Tłoczek sam wypchnie zimmera.
Albo poklep gumowym młotkiem w krawędź tulei.
Ten zimering lekko się przykleił do ścianek ale spoko wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Pon 0:08, 31 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Ok dzięki, próbowałem w ten sposób ale nie wyszło. Spróbuje jeszcze raz Wesoly dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 16:16, 01 Kwi 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Albo rozciąć szlifierką dookoła, wyjąć simmering i zespawać całość Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Pią 16:22, 12 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

Takie pytanie mam.
Czy w prawidłowo działającym amortyzatorze, po zdemontowaniu sprężyny tłok powinien ciężko chodzić w obie strony czy tylko w jedną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pią 19:06, 12 Cze 2015 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Tłok powinien chodzić lekko przy ściskaniu amortyzatora i z oporem przy jego wyciąganiu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Pią 20:51, 12 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

Hm, to w moich w obu kierunkach czuć jest wyczuwalny opór i słychać jakby coś się przelewało, ale ze sprężyną pracują ładnie. To dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 22:19, 14 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Dobrze, byle by nie było słychać bulgotania powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 7:09, 15 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1790
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

A jak rozróżnić bulgot przelewającego się oleju od powietrza? Ostatnio reanimowałem swoje i niby chodzą ciasno w obie strony, ale bez sprężyny bulgotanie jest dość głośne. Zawsze się zastanawiałem, co się dzieje z powietrzem, spod tłoczka? bo przecież nie jesteśmy w stanie dołożyć tłoczka do tafli oleju, a dopiero wcisnąć całość w prowadnicę. Chyba, że wlanie oleju po brzegi, a później czyszczenie amorka.
Mam się obawiać czegoś? Jak Paweł zalewasz amorki (nie siebie Wesoly )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 7:38, 15 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Jak nalejesz oleju, jeszcze przed dokręceniem nakrętki, amor w imadle i tłoczkiem kilka razy góra dół by pozbyć się powietrza.
Potem dolewasz brakującego oleju i ważne"tłoczek na sam dół"!!!!!!!! i dopiero dokręcasz.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 11:43, 15 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1790
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak robię tłoczek na sam dół to chyba z uwagi na obecność powietrza olej wylewa mi się poza amortyzator, nawet jak nie naleje całości. Popróbuje jeszcze, dzięki za radę.
Ja na końcu odwracałem do górny nogami i liczyłem że powietrze wyjdzie z przestrzeni ślizgu tłoczyska na zewnątrz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 13:22, 15 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak ma być.
Owiń go na zewnątrz szmatą by olej miał gdzie wsiąkać i kilka razy góra dół to się odpowietrzy.
Na koniec wduś do samego dołu, dolej oleju i zakręć.
Odwracanie do góry nogami nic nie daje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Pon 20:35, 21 Wrz 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czy przy regeneracji amortyzatora wymieniamy te 3 elementy gumowe czy coś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Pią 20:31, 02 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Tak Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M17] Rozebranie amortyzatorów
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group