Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M17] Kierownica - pęka.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M17] Kierownica - pęka. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 1:02, 31 Sty 2007 Temat postu: [M17] Kierownica - pęka.







Witam
Chciałbym zapytać szanownych kolegów posiadających SHL Gazela czy nie występują/ występowały u Was problemy z pękającym spawem tulejki kierownicy, która sluzy do blokowania kierownicy z widelcem przednim. Chodzi mi o miejsce w które wchodzi rozcięcie w rurze widelca. W obu moich Gazelach jest tak samo pękniete. Tulejka nie wypada z kierownicy, ale widocznie sie rusza i nie jest to zachecająca sprawa, zwłaszcza ze cala kierownica trzyma sie w sumie na tym.

W obu przypadkach wystarczy położenie porzadnego spawu, ale interesuje mnie czy jest to generalna usterka tego modelu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 8:57, 31 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak to się zdaża w każdej gazeli po pewnym czasie. Powodem jest słaby spawkładziony punktowo. Wystarczy oblecieć dookoła migomatem i problem z głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:55, 07 Lut 2007 Temat postu:







Mi też w gazeli to pękło.
Zaspawanie zlikwidowało problem
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 19:05, 07 Lut 2007 Temat postu:







Po dokladniejszej analizie okazalo sie, ze te spawy w sumie to nie trzymaja tej tulejk, a jedynie blokowaly. Nie maja zadnej funkcji nosnej, ale glupio to wyglada jak tak lata, wiec tez zespawalem:)
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 19:41, 03 Gru 2007 Temat postu:







A jak zdemontować tą nieszczęsny kierownik?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 19:59, 03 Gru 2007 Temat postu:







Prosze o jaśniejsze sformułowanie pytania lub w inny sposóbWesoly) Bo tak nie do końca rozumiem

Pzdr
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 20:23, 03 Gru 2007 Temat postu:







Kierownik czyli kierownica. Po odkręceniu śruby nie bardzo mogę zdjąć kierownicę.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 20:30, 03 Gru 2007 Temat postu:







Kierownica mocowana jest jak w obecnych rowerach "górskich", czyli sruba, która znajduje się na górze wciąga element stożkowy, który klinuje kierownice z widełkami.

Jeżeli po odkręceniu kierownicy nie idzie jej zdjąć, oznacza to, że stożek mocno się zacisnął.
Zeby zluzować to połączenie, trzeba wkręcic poprzednio wykręconą śrubę, ale nie do końca, zostawić minimalną "szpare", a następnie gumowym lub tworzywowym młotkiem uderzyć z wyczuciem z łep śruby.

UWAGA żeby nie uszkodzić gwintu na srubie. Po paru uderzeniach połączenie powinno się zluzować.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 20:37, 03 Gru 2007 Temat postu:







Dzięki serdeczne. Lecę zaraz do garażu, próbować.
Powrót do góry
irek
PostWysłany: Pon 22:44, 03 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

U mnie Tyż jest pęknięte Smutny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demmli
PostWysłany: Sob 21:19, 02 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

Poprzednia kierownica też mi pekła. Teraz uprzedziłem fakty i pospawałem jeszcze przed lakierowaniem zanim zaczęło pękać

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Demmli dnia Sob 21:19, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 15:34, 13 Kwi 2008 Temat postu:







Trochę późno piszę, ale u mnie też jest pęknięta Smutny Na szczęście mam w zapasie drugą kierownicę.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 20:38, 13 Kwi 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Lepiej pospawaj dokładnie starą. Jak pisałem wcześniej .
Ja położyłem solidny szeroki spaw ,a zamiast normalnej sześciokątnej śruby założyłem na klucz imbusowy tak ,że szerszy spaw nie przeszkadzał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M17] Kierownica - pęka.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group