Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Zamiana wahacza przód na lagi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Zamiana wahacza przód na lagi <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kwaku85
PostWysłany: Pon 23:13, 06 Sie 2018 Temat postu: [M11] Zamiana wahacza przód na lagi


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Pytam tak teoretycznie, bo nie przepadam za wahaczem w M11, czy można założyć przednie zawieszenie, przykładowo, z WSKi? Kiedyś pamiętam coś kombinowałem ale nie pasowało. Ale to było dosyć dawno i nie kojarzę w czym tam był problem. Ćwiczył ktoś to? Była oryginalna SHLka 175 z takim zawieszeniem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 23:29, 06 Sie 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Były takie shl, zobacz np m05. Ale wracając do Twojego egzemplarza to również się da. Nie będzie to opcja wymiany bez przeróbki, ale do ogarnięcia. Kluczem jest średnica wewnętrzna łożysk w główce ramy. Musi się ona pokrywać z tym co chcesz założyć. Wysokość półki możesz zawsze zmienić i to jedyna przeróbka.
Z drugiej strony tak przerobiona shl nie będzie miala szanowania i często zobaczysz uśmiech na twarzach ludzi. Jeśli wiesz o czym mówię


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Wto 8:42, 07 Sie 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Ja już teraz się uśmiecham Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 9:47, 07 Sie 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Jedna z najlepszych rzeczy w tym moto to przód!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwaku85
PostWysłany: Wto 11:44, 07 Sie 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Dobra, biczuję się, sorki. Jednak twierdzenie że wahacz jest dobry ma taki sens jak jak mój pomysł z wymianą. Kilka razy pomimo wymiany wszystkich tulei wpadł w drgania i mało gleby nie zaliczyłem. Nie jestem fanem tego rozwiązania. Ale w sumie jest to klasyk do pyrkania po wiosce nie do jazdy wyczynowej. Zostawiam jak jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 13:55, 07 Sie 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Mądra decyzja.

Tak przy okazji - sporo jest opinii na temat tego jaki rodzaj zawieszenia (w historycznych motocyklach) jest lepszy - jakie wy macie na ten temat zdanie?

Tak na szybko dodam, że wg mnie najlepsze jest rozwiązanie fabryczne, no ale nie to chcę usłyszeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Wto 14:37, 07 Sie 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

A SHL model T lub U ma chyba taki przód jak w WFM ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 15:53, 07 Sie 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Rajdowa też, ale czy to coś zmienia? Jak dla mnie wahacz ciągnięty jest lepszy od pchanego. Zwłaszcza podczas hamowania zachowuje się bardziej przewidywalnie. Gdzie był stosowany - np. osa.
Jest tyle rodzajów zawieszeń, które czasami wyszły konkretnemu producentowi, a czasami nie, że chyba ciężko będzie to stwierdzić.
Zawieszenie wahaczowe cenie za komfort i efekt płynięcia, które nie jest tak samo odczuwalne w innym typie zawieszenia. Bezpieczeństwo to inna sprawa. Odnośnie wibracji to był taki temat na forum. Ja osobiście mam zwulkanizowaną tuleje gumowo-metalową która zapewnia sztywność i brak drgań.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 9:53, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 9:33, 08 Sie 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Z czasów młodości pamiętam ,że bez problemu udało mi się z kolega zamienić przodami shl M11 i WSK 125 i nie wymagało to o ile pamiętam żadnych przeróbek. To było jednak w czasach kiedy WSK czy SHL była warta flaszkę wódki i nikt się oryginalnością nie przejmował.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 10:08, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 9:54, 08 Sie 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Widzisz i już poprawione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 10:13, 08 Sie 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Nie pozostało mi nic innego jak poprawić swój wpis bo został bez przyczyny :-)

Swoją drogą to mam skuter z wleczonym wahaczem w przednim zawieszeniu - oczywiście nurkuje przy hamowaniu bardziej niż nawet typowe zawieszenie teleskopowe ale komfort chyba jescze wyższy niż przy wahaczu pchanym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 11:15, 08 Sie 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Przy pchanym motor się podnosi, dla mnie jest to mniej naturalne dlatego wybrałem wleczony/ciągnięty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Zamiana wahacza przód na lagi
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group