Autor |
Wiadomość
|
kwaku85
|
Wysłany: Pon 23:13, 06 Sie 2018 Temat postu: [M11] Zamiana wahacza przód na lagi |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Pytam tak teoretycznie, bo nie przepadam za wahaczem w M11, czy można założyć przednie zawieszenie, przykładowo, z WSKi? Kiedyś pamiętam coś kombinowałem ale nie pasowało. Ale to było dosyć dawno i nie kojarzę w czym tam był problem. Ćwiczył ktoś to? Była oryginalna SHLka 175 z takim zawieszeniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 23:29, 06 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Były takie shl, zobacz np m05. Ale wracając do Twojego egzemplarza to również się da. Nie będzie to opcja wymiany bez przeróbki, ale do ogarnięcia. Kluczem jest średnica wewnętrzna łożysk w główce ramy. Musi się ona pokrywać z tym co chcesz założyć. Wysokość półki możesz zawsze zmienić i to jedyna przeróbka.
Z drugiej strony tak przerobiona shl nie będzie miala szanowania i często zobaczysz uśmiech na twarzach ludzi. Jeśli wiesz o czym mówię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Wto 8:42, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Ja już teraz się uśmiecham
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 9:47, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Jedna z najlepszych rzeczy w tym moto to przód!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwaku85
|
Wysłany: Wto 11:44, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Dobra, biczuję się, sorki. Jednak twierdzenie że wahacz jest dobry ma taki sens jak jak mój pomysł z wymianą. Kilka razy pomimo wymiany wszystkich tulei wpadł w drgania i mało gleby nie zaliczyłem. Nie jestem fanem tego rozwiązania. Ale w sumie jest to klasyk do pyrkania po wiosce nie do jazdy wyczynowej. Zostawiam jak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Wto 13:55, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Mądra decyzja.
Tak przy okazji - sporo jest opinii na temat tego jaki rodzaj zawieszenia (w historycznych motocyklach) jest lepszy - jakie wy macie na ten temat zdanie?
Tak na szybko dodam, że wg mnie najlepsze jest rozwiązanie fabryczne, no ale nie to chcę usłyszeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Wto 14:37, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
A SHL model T lub U ma chyba taki przód jak w WFM ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 15:53, 07 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Rajdowa też, ale czy to coś zmienia? Jak dla mnie wahacz ciągnięty jest lepszy od pchanego. Zwłaszcza podczas hamowania zachowuje się bardziej przewidywalnie. Gdzie był stosowany - np. osa.
Jest tyle rodzajów zawieszeń, które czasami wyszły konkretnemu producentowi, a czasami nie, że chyba ciężko będzie to stwierdzić.
Zawieszenie wahaczowe cenie za komfort i efekt płynięcia, które nie jest tak samo odczuwalne w innym typie zawieszenia. Bezpieczeństwo to inna sprawa. Odnośnie wibracji to był taki temat na forum. Ja osobiście mam zwulkanizowaną tuleje gumowo-metalową która zapewnia sztywność i brak drgań.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 9:53, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Śro 9:33, 08 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Z czasów młodości pamiętam ,że bez problemu udało mi się z kolega zamienić przodami shl M11 i WSK 125 i nie wymagało to o ile pamiętam żadnych przeróbek. To było jednak w czasach kiedy WSK czy SHL była warta flaszkę wódki i nikt się oryginalnością nie przejmował.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 10:08, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 9:54, 08 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Widzisz i już poprawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Śro 10:13, 08 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Nie pozostało mi nic innego jak poprawić swój wpis bo został bez przyczyny :-)
Swoją drogą to mam skuter z wleczonym wahaczem w przednim zawieszeniu - oczywiście nurkuje przy hamowaniu bardziej niż nawet typowe zawieszenie teleskopowe ale komfort chyba jescze wyższy niż przy wahaczu pchanym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 11:15, 08 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Przy pchanym motor się podnosi, dla mnie jest to mniej naturalne dlatego wybrałem wleczony/ciągnięty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|