Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Okładziny szczęk hamulcowych - nity.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Okładziny szczęk hamulcowych - nity. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 18:46, 17 Lip 2007 Temat postu: [M11] Okładziny szczęk hamulcowych - nity.







witam
niestety musze wymienic okładziny hamulcowe i tu jest problem w calym wrocławiu nie znalazlem sklepu ktory by miał na stanie takie nity
tj. fi 4, łepek płaski fi 8, i długość minimum 10 mm. oczywiście miedziane
jeśli ktoś z was zna firme w ktorej cos takiego mozna dostac lub w okolicy zamieszkania jest sklep w ktorym mozna to kupic to prosze o namiary.
Powrót do góry
Jenny
PostWysłany: Wto 20:59, 17 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

podpisuję się także pod tym postem, u mnie też nie ma firmy, który by posiadała takowe nity ani takiej, która by je zamontowała
(jeśli nie piszę językiem zbyt "mechanicznym" czy "motoryzacyjnym" proszę o wybaczenie i przymknięcie oka, cały czas się uczę Mruga )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Pią 23:31, 20 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Obiecuje sobie już dość długi czas że również je wymienię bo jedna strona już trze nitami o bęben, jednak teraz troszkę mnie wystraszyliście tymi nitami. Powodzenia w poszukiwaniu! Ja jak będę w tego typu sklepie spytam się czy może nie mają czegoś takiego Mruga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Sob 10:08, 21 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Przyklejcie okładziny na Distal. Nie ma co paprać się z wierceniem otworów i nitowaniem. Klej z powodzeniem może zastąpić nity.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 11:56, 21 Lip 2007 Temat postu:







marianek_spox napisał:
Przyklejcie okładziny na Distal. Nie ma co paprać się z wierceniem otworów i nitowaniem. Klej z powodzeniem może zastąpić nity.


klejenie odpada nie mam zaufania do takiego połączenia, przy hamowaniu okładziny bądz co bądz sie nagrzewają do pewnej temp. i wtedy klej moze stracic swoje właściwości.
nawiercanie otworó to ok 15 mon przy jednej okladzinie wiec w 1 godz mozna wymienic wszystko wiec nie za duzo to roboty.

nadal trwam w poszukiwaniu nitow, prawdopodobnie zastapie miedziane pełnymi aluminiowymi jesli nie znajde miedzianych, pojezdze sezon i zobacze jak bedzie to wygladac.
Powrót do góry
marianek_spox
PostWysłany: Sob 12:14, 21 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Niewprawieni ,przy nawiercaniu otworów mogą nawet połamać okładzinę . Są bardzo kruche. Co do kleju ;trudno nie będę Cię na siłę przekonywać. Moim zdaniem bębny motocyklowe nie nagrzewają się bardzo podczas hamowania ,a na pewno nie tak mocno ażeby klej odpuścił. W samochodach i wielu współczesnych motorowerach i motocyklach okładziny klei się . Jeśli klej wytrzymuje znaczne temperatury w bębnach samochodowych (jest tam większa powierzchnia czynna okładzin oraz samochód często jest wyhamowywany ze znacznych prędkości) ,to nie widzę problemu żeby i tak zrobić w SHL. Nity alu to też dobra alternatywa i sam o tym myślałem ale jednak pozostanę przy kleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jenny
PostWysłany: Nie 11:03, 22 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

A czy jeździłeś już na okładzinach klejonych tym klejem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Nie 14:38, 22 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Tak ,ale tylko Simsonem. Trzymają elegancko. Dla tego bez zbędnych ceregieli przykleję również w SHL. Chłopaki z forum.motocyklistow.pl kleili okładziny nawet w jankach. Jedyne co ważne to dobre oczyszczenie powierzchni i jej odtłuszczenie. Montujemy szczękę z nową okładziną w imadle a jej końce dodatkowo ściskamy ściskami stolarskimi. To żadne czary mary ,tak robi się już od lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:37, 22 Lip 2007 Temat postu:







w sumie nawet niezly pomysl... chyba tez tak zrobie dzieki mza podpowiedz Wesoly
Powrót do góry
irek
PostWysłany: Wto 21:03, 24 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Może to głupie i tymczasowe, ale nie próbowaliście szukać szczęk z dobrymi okładzinami na allegoro lub czymś podobnym? Moim zdaniem okładziny chyba aż tak szybko się nie zużywają żeby nie było raz na jakiś czas czegoś naprawdę dobrego.
Aha kiedyś jak nosem ledwo dosięgałem imadła mój dziadek nity wykonywał własnoręcznie w wkładając drut o odpowiedniej średnicy w formę (coś w rodzaju dwóch składanych połówek z nawierconymi otworami i fazką na łeb nita) i młotkiem formował łeb. Ale to było jeszcze za komuny gdy nikt o Castoramie nie marzył. Metoda ta może trochę domorosła i nie wiadomo co do wytrzymałości nitów ale lepszy rydz niż Rydyk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:34, 07 Sty 2011 Temat postu:







Parę dni temu przerabiałem temat zmiany okładzin szczęk i znalazłem ten temat. Nikt tu nie wspomina o nitach aluminiowych, a takie znalazłem u siebie w garażu: fi 4mm, łepek płaski fi 7mm, i długość ok. 20mm. Nity tylko skróciłem do odpowiedniej długości. Zabicie nita aluminiowego jest dość łatwe i wygląda pewnie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Sob 9:45, 08 Sty 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Zakladałem kiedyś magneto na nity aluminiowe, ściągnęło się samo... pod czas jazdy po pięciu minutach. Ciekaw jestem jak długo wytrzyma taki patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 18:09, 08 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2022
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Nity aluminiowe w hamulcach to normalka ale....
Nawet w cięzkim sprzęcie okladziny nitowało się aluminiowymi nitami np. Jelcz Star.
Magneto ZAWSZE na NITY STALOWE.
więc nie dziwi mnie ze zcieło Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Sob 19:48, 08 Sty 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

A chyba że tak, rozwiałeś moje obawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Sob 20:31, 08 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Zawsze mozna dla świetego spokoju i kompromisu okladzine potraktować klejem i nitami jednocześnie, prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Okładziny szczęk hamulcowych - nity.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group