Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11/M11w] Tulejki poliamidowe - zawieszenie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11/M11w] Tulejki poliamidowe - zawieszenie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Marco
PostWysłany: Pią 23:07, 30 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ja też myślę o wymianie w amortyzatorach na poliamid.(Ja materiału jeszcze nie kupiłem) Nigdy tego nie przerabiałem i doświadczenie w tym temacie mam mniejsze niż znikome. Z tego co słyszałem i wyczytałem to współczesne są kiepskiej jakości. Wolałbym wyłożyć parę złociszy i dorobić z trwalszego materiału. Na forum już chyba nie ma nikogo takiego co by powiedział -potwierdził- czy to będzie dobre czy złe rozwiązanie. Zalamany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Pią 23:12, 30 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Dziwię się ponieważ z tulejkami poliamidowymi będzie dużo więcej roboty aby zastąpić gumę w amorkach (toczenie, wciskanie i rozwiercanie itp) a mając gumę o odpowiednich wymiarach wystarczy ją wcisnąć i gotowe. Zastanawiam się czy takie amorki po zamontowaniu będą dobrze pracować..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 23:30, 30 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Czy sugerujesz wymianę na gumę z pod tokarki?? Maje pytanie: jaką gumę? Tokarz którego znam wytoczy wszystko tylko trzeba mu dostarczyć właściwy materiał. Do teflonu mam dostęp, do poliamidu też więc patrzę w tym kierunku. Jeżeli z obydwu materiału jest lipa w amorkach to proszę o poradę. Za każdą mądrą i sensowną podpowiedź z góry dziękuję ( i pewnie parę innych osób też ) Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 0:00, 31 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Zwierzu, tam są wymiary ale nie silentbloków amortyzatorów. A mi o te się właśnie rozchodzi.
Dalej, tak jak Jorgo napisał. Materiał mam kupiony, tokarz też jest, także będę dorabiać wszystkie, za wyjątkiem tylnego wahacza, bo ten jest bardzo ruchomy i pasowałoby wtedy dorobić jakieś smarowanie itp.
Osobiście uważam, że wcale to nie wpłynie jakoś negatywnie na amorki, bo czemu? Poliamid, jest twardy więc przynajmniej nie sparcieje czy coś. A to, że jest twardszy to jedynie zwiększy pracę amortyzatora, bo drobne drgania będą przenoszone na amortyzator. - przynajmniej tak mi się wydaje.
Tulejkę wcisnąć i delikatnie rozwiercić to ileż to roboty ? Wesoly A jeśli to będzie dobre rozwiązanie?? To warto i poświęcić 1h. Za materiał, który starczyłby na 5 kompletów (2 tulejki przegubu przedniego i 8 amorków) załaciłem ciut więcej niż za same gumy, te ze skuter debica do silentbloków. I nawet jak poliamid będzie słabszy - w co wątpię, to i tak się bardziej opłaci niż kupować te gumy..

Marcio wspomniałeś o tym, żeby gumę u tokarza samemu dorobić, Bitels kiedyś wspominał o poliuretanie - wg. niego jest wytrzymalszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 0:03, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Sob 0:04, 31 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Ja zastosowałem w amorkach przewody olejowe (ciśnieniowe), wcisnąłem w mocowanie amorka a następnie w środek tulejkę stalową z wciskiem 1 mm i gra dobrze. Poliamid to bardzo dobry materiał, ale jakoś go nie widzę w roli tulejek w amortyzatorach z paru względów, m.in z tego powodu, że mocowanie na widelcu i wachaczu w wypadku zastosowania poliamidu powinno być w jednej płaszczyźnie (inaczej po dokręceniu śrub i tym samym tulejek stalowych do dwóch różnych płaszczyzn tłoczysko amortyzatora będzie ocierać o prowadnice i być może utrudniać działanie amortyzatora), a guma w takim wypadku się ugnie i nie bedzie problemu bo się odkształci a poliamid już nie. Zawsze można próbować doginać mocowania na widelcu i wachaczu żeby złapać jedną płaszczyznę tylko czy jest sens skoro można użyć gumy Mruga być może wyolbrzymiam problem, a czy ktoś ma inne zdanie i jest w stanie je jakos poprzec?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZWIERZU dnia Sob 0:16, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 0:14, 31 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

może i masz racje, tylko pytanie czy ta różnica w położeniu będzie aż tak duża, żeby "skosić" tłoczysko ?? zresztą to w miarę w jednej płaszczyźnie będzie, bo widełki dogną wahacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Sob 0:20, 31 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Drix w amortyzatorach NIE MA silentbloków. Silentbloki montowane byly jedynie w wachaczu przednim i tylnym.

Nie wiem o jakich widełkach mówisz, ale właśnie jeszcze mi się przypomniało, że jeszcze w grę wchodzi dokręcanie koła... zawsze po dokręceniu koła wachacz Ci się odkształci a tym samym masz juz wtedy dwie różne płaszczyzny i amorki Ci beda ciężej pracowały..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 0:46, 31 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

no a te tuleje gumowo-stalowe w amorkach to co to? Jezyk Mówiąc widełki, mam na myśli te pionowe rury co trzymają hmm wahacz. Więc może i faktycznie nie warto się bawić w poliamid jeśli chodzi o amorki.. najwyżej zrobię duuuzo tulejek przegubu i powoli pójdą..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 11:25, 31 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Jak czasami czytam posty na tym forum to tak jakby kilku teoretyków usiadło i pisało co by tu zmienić w SHLce ale nie ważne czy to polepszy sprawę. Nawet nie chodzi wam o koszty i czas pracy tylko o samą chęć zmiany no coś innego.
Tuleja stalowo gumowa czyli silentblock to jeden element zwulkanizowany w produkcji- a w amorkach tuleja stalowa jest oddzielną tuleją a gumowa zwykłą gumą.
Jakie zadanie miało to spełniać? No przecież jakby nie potrzebne było elastyczne połączenie to by śrubę na sztywno przykręcili- a wy poliamidem czy teflonem tak właśnie chcecie zrobić. Poliuretan natomiast to już inne tworzywo, które ma właściwości gumy ale jest wytrzymalsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 12:33, 31 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

picek napisał:
Jak czasami czytam posty na tym forum to tak jakby kilku teoretyków usiadło i pisało co by tu zmienić w SHLce ale nie ważne czy to polepszy sprawę. Nawet nie chodzi wam o koszty i czas pracy tylko o samą chęć zmiany no coś innego.

No widzisz, ja np. mam mało pojęcia w tej kwesti, dlatego walnąłem tutaj temat, aby się bardziej rozeznać. Chciałem tak zrobić, aby to wszystko było wytrzymalsze i bezpieczniejsze.

picek napisał:
Tuleja stalowo gumowa czyli silentblock to jeden element zwulkanizowany w produkcji- a w amorkach tuleja stalowa jest oddzielną tuleją a gumowa zwykłą gumą.

No i widzisz, dla mnie to co jest przy amorkach i to co w wahaczach było to samo, ale dzięki za wyjaśnienie.

picek napisał:
Jakie zadanie miało to spełniać? No przecież jakby nie potrzebne było elastyczne połączenie to by śrubę na sztywno przykręcili- a wy poliamidem czy teflonem tak właśnie chcecie zrobić. Poliuretan natomiast to już inne tworzywo, które ma właściwości gumy ale jest wytrzymalsze.

No i w ten sposób właśnie nie pomyślałem..dlatego czekałem aż wypowie się, ktoś kto się na tym zna Wesoly
Także jeszcze raz dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 13:03, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 16:04, 31 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Przy odnowie motocykla zawsze zastanawiajcie się czemu tak kiedyś zrobili. My teraz mamy dostęp i do maszyn i do materiałów więc możemy pewnie rzeczy ulepszać ale trzeba się dobrze zastanowić jak to dobrze zrobić. Zazwyczaj dobrych rozwiązań jest kilka, dlatego nie ma jednolitych reguł odnowy. Ale ten kto nic nie robi ten sie nie myli- a przecież każdy kiedyś musi się nauczyć i musi czasami zadać głupie pytanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 21:46, 08 Lis 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Siema! Wesoly

Wreszcie znalazłem tokarza i zrobiłem tulejki poliamidowe wahacza przedniego sobie i resztę na sprzedaż. Mam tego na razie 16 sztuk. Sprzedaję komplety po 2.
Dla forumowiczów 18 zł komplet. Wiem, że to cena być może wysoka, aczkolwiek materiał musiałem kupić i tokarzowi też zapłacić.
Tulejki zrobione są na tokarce numerycznej, więc jest dokładnie zrobiona wg. oryginału z wymiarowanego przez kogoś tu na forum. Do tego jest zrobiony nadwymiar 0.2mm z zewnętrznej strony tulejki (w plusie). W minusie nadwymiar też jest zachowany na schemacie, ponieważ przymierzałem u siebie tulejki i po delikatnej obróbce wew/zew będzie ok Wesoly
Niżej podaje fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. W razie co, tokarz powiedział, że oferuje frezowanie i toczenie przeróżności. Potrzebny wymiar i materiał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Czw 21:49, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 22:08, 08 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Dwa dni temu kupiłem laskę teflonu ,wziąłem dwa amorki na przymiar (przód i tył ) i zaniosłem do tokarza. Dotoczone tulejki powciskałem w amortyzatory lecz powstał problem. Jeden przedni amor ma otwór w dolnym uchwycie większy od drugiego 0,5 mm i był luz Smutny Zaniosłem jeszcze raz i dotoczył mi pod wymiar . Morał z tego taki że otwory na tulejki mogą się różnić wymiarami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 22:22, 08 Lis 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

w tych tulejkach na schemacie był nadwymiar + tokarz jeszcze zrobił nadwymiar Wesoly Więc powinny pasować. Tyle, że zapomniałem dodać, że to jest do M11/M11W

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11/M11w] Tulejki poliamidowe - zawieszenie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group