Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11/M11w] Przednie zawieszenie, a hamowanie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11/M11w] Przednie zawieszenie, a hamowanie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 17:06, 31 Sie 2009 Temat postu: [M11/M11w] Przednie zawieszenie, a hamowanie







Witam wszystkich SHL-kowiczów. Na wstępie to trzymajcie za mnie jutro kciuki bo mam egzamin na kat A WesolyWesoly
A teraz do rzeczy:
Pytanie moje brzmi jak sie zachowuje zawieszenie waszych ELEK przy hamowaniu przednim hamulcem?
Bo moja maszynka jakby próbowała latać tzn. przód zamiast osiadać pod dociskiem maszyny to odbija do góry. i właśnie nie wiem czy nie mam przypadkiem czegoś nie tak z geometrią w przodzie. (zastanawiałem się czy nie przyciąć sprężyn) amorki nie ciekną ale jeszcze bede sprawdzał czy wogóle miało co cieknąć

Czy wyżej opisane zjawisko to standard w przy wahaczu z przodu?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Pon 17:14, 31 Sie 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Hhehe u mnie też tak jest, ale jest na to rada. Hamować przodem i tyłem jednocześnie, wtedy moto będzie szło równo podczas hamowania, ni w dół ni w tył Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik2109
PostWysłany: Pon 21:01, 31 Sie 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów Opolski

Nie wiem jak wy ale to właśnie mi się w tym motorku bardzo podoba jak fajnie przód podnosi Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 17:26, 02 Wrz 2009 Temat postu:







aha no to widocznie ten typ tak ma;) da sie przeżyć
Nie wiem czy nie dolać oleju (z resztą zobaczę czy nie wyciekło coś bo jak tak to i uszczelki trza będzie nowe dać) bo momentami to aż stuka przy ostrzejszym hamowaniu;]
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 18:07, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

http://www.shlka.fora.pl/podwozie,18/m11-amortyzatory-uszczelniacz,247.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:27, 02 Wrz 2009 Temat postu:







Dzięki:) nie miałem zbytnio czasu żeby przysiąść i poszukać
Powrót do góry
marianek_spox
PostWysłany: Sob 15:05, 03 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

U mnie też podnosi przód... A amortyzatory mam po wymianie uszczelniaczy.... także tak musi być w zużytych amorkach. Myślę że motocykl zachowywałby się inaczej na nowych amortyzatorach . Suchy dobrze radzi ,przodem wyłącznie wspomagać hamulec tylny. A stuki podczas hamowania przodem to skaczące kulki w główce ramy. Nakrętka mocująca półkę luzuje się (a nawet potrafi przepuścić gwint) i pojawiają się stuki w łożyskowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 18:12, 03 Paź 2009 Temat postu:







W zawieszeniu wahaczowym pchanym przód motocykla będzie zawsze się podnosił do góry.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 20:59, 20 Paź 2009 Temat postu:







marianek_spox napisał:
...przodem wyłącznie wspomagać hamulec tylny...


We wszystkich pojazdach przednie hamulce to te ważniejsze - obciążenie idzie na przednie koło, one są odpowiedzialne za 70% siły hamowania. To tył jest tylko tym dodatkowym. Hamować należy zawsze obydwoma hamulcami. Jedyny wyjątek to drobne korekty prędkości przed oddaniem skoku na rowerze, wtedy hamujemy tyłem.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 6:44, 21 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Oś obrotu wahacza znajduje się za osią koła więc to logiczne ,że podczas hamowania przód motocykla musi pójść w górę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11/M11w] Przednie zawieszenie, a hamowanie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group