Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Krzywa i pospawana rama - co robić ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Krzywa i pospawana rama - co robić ? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 19:47, 01 Kwi 2012 Temat postu: Krzywa i pospawana rama - co robić ?







Witam,

Na zdjęciach widać w jakim stanie jest elka i jak wygląda jej rama. W okolicy podnóżek jest spawana a od dołu ma dodatkowo wzmocnienia z płaskownika. Wygląda to podle. Przednie zawieszenie jest też do luftu bo jak kieronica jest prosto to koło z błotnikiem krzywe. A jak koło i błotnik jest prosty to kierownica jest krzywo. Niewiem też czy to wina przedniego zawicha czy wogóle całej ramy.

Jak mam to sprawdzić, co jest krzywe?
Czy po usunięciu tych szpetnych płaskowników i pospawaniu na nowo będzie to bezpieczna rama?
Czy i jak wyprostować to przednie zawieszenie?

POMOCY!!!!!! Zalamany








Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 19:56, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Nie 20:37, 01 Kwi 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Rama moze byc prosta pewnie cos z zawiasem jest nie tak, jesli chodzi o spawy to tak bedzie bezpieczna aczkolwiek to chyba w kazdej elce peka w tym miejscu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 21:14, 01 Kwi 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Ja już bym wolał kupić drugą ramę.. u mnie też pękła rama tu przy podnóżkach, tyle że z jednej strony. I wsadziłem te tulejki i do nich rame przyspawałem i się ładnie trzyma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
template
PostWysłany: Nie 22:26, 01 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ta też mam pękniętą ramę przy podnóżkach z jednej strony i mam zamiar spawać bo chce mieć numery zgodne z tabliczką. To chyba typowe w shl tak ja pękanie tylnego błotnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piter
PostWysłany: Pon 22:11, 02 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żarki k/Częstochowy

W takim przypadku chyba najlepiej i najbezpieczniej będzie odciąć te płaskowniki, ładnie to wyszlifować i przyspawać na nowo nieco ciększe od tych i porobic przejscia, tak aby nie rzucało się to tak bardzo w oczy. Takie moje zdanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JunaKiszka
PostWysłany: Wto 11:12, 03 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łańcut

Jak nie masz papierów na tą ramę to chyba lepiej bedzie ją wymienić , a jeżeli masz to sprawdz w pierwszej kolejności czy na 100% jest prosta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Wto 21:42, 03 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Piter napisał:
W takim przypadku chyba najlepiej i najbezpieczniej będzie odciąć te płaskowniki, ładnie to wyszlifować i przyspawać na nowo nieco ciększe od tych i porobic przejscia, tak aby nie rzucało się to tak bardzo w oczy. Takie moje zdanie.


Niestety nie jest to dobry pomysł. Zwykła stal walcowana ferrytyczna jest wrażliwa na przegrzanie. Każde kolejne nagrzanie powoduje rozrost ziarna. Im większe ziarno tym stal bardziej podatna na pęknięcia, zwłaszcza przy dynamicznych obciążeniach. W dodatku pęknięcie nastąpi bez wcześniejszych objawów, więc będzie bardzo niebezpiecznie.
Jeżeli rama nie jest krzywa to zostaw to w spokoju. Bezmyślne kolejne spawanie, bez odpowiedniej obróbki cieplnej to duży błąd.
No chyba że nie masz zamiaru nim dużo jeździć (może będzie do motocykl salonowy?) to wtedy jak najbardziej wycinka. Spawanie oczywiście elektryczne (chyba że masz dostęp do lasera albo plazmy?Mruga).
Połóż ramę na ziemi i pokaż zdjęcie od przodu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Wto 21:55, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Wto 22:02, 03 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

[/quote]Niestety nie jest to dobry pomysł. Zwykła stal walcowana ferrytyczna jest wrażliwa na przegrzanie. Każde kolejne nagrzanie powoduje rozrost ziarna. Im większe ziarno tym stal bardziej podatna na pęknięcia, zwłaszcza przy dynamicznych obciążeniach. W dodatku pęknięcie nastąpi bez wcześniejszych objawów, więc będzie bardzo niebezpiecznie.[/quote]

Cenna uwaga Wild.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Wto 22:04, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piter
PostWysłany: Wto 22:14, 03 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żarki k/Częstochowy

Wild pewnie masz racje ale jak nadspawa powiedzmy w odległości po 15 cm w obie strony od mocowania podnóżek, lub możliwe najdalej jak się da to nic nie powinno się stać. Skoro te kawałki płaskownika wytrzymały to pewnie i wytrzymają te dłuższe.Oczywiście zależy od jakości spawu, jak posmarka to wiadomo że nic z tego nie będzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Krzywa i pospawana rama - co robić ?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group