Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Usprawnienia

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Usprawnienia <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Demmli
PostWysłany: Czw 1:14, 07 Lut 2008 Temat postu: Usprawnienia


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

Tak odnośnie działu usprawnien...
Na ile dopuszczacie ingerencję w zabytkowy motocykl aby go usprawnić ? Rzeczą wiadomą jest że tzea byc jak najbliżej oryginału ale kiedy tę granice można uznac za przekroczoną ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 1:43, 07 Lut 2008 Temat postu:







Ja w swojej elce będę chyba tylko chamulce poprawię a tak to zostawie oryginał...
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 2:02, 07 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Jesli chodzi o silnik to dopuszczam taka ingerencję jak wypolerowanie m. in. kanałów w cylindrze, króćca gaźnika, tłoka, korbowodu, sprawdzenie i ewentualne poprawienie wielkości okien w cylindrze. Ale wydaje mi sie ze operacje takie jak np podcinanie tłoka, montaz podkowy na wale, inny gaźnik, bardzo zwiększona kompresja są juz duzą ingerencją w oryginalność. A co do innych zespołów motocykla to przeróbka i zastosowanie rozwiązań z nowszych wersji wydaje mi sie dopuszczalne. Jednak znaczne przeróbki i odchylenia od oryginału jak np. bagażnik od Gazeli do M11, wydaje mi sie juz dużą ingerencją.
W zasadzie to co mozna usprawnic po za silnikiem? Zawieszenie... i chyba tylko to...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doli_M11 dnia Czw 21:59, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 11:35, 07 Lut 2008 Temat postu:







Oprócz silnika można poprawić fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne, co i tak jest nezbędne, jeśli ktoś robi remont od podstaw, do tego usunięcie wad fabrycznych, zastosowanie mostka diodowego zamiast selenowego i generalnie poprawa elektryki. Oczywiście jeśli ktoś chce mieć 100% oryginał, który będzie stał w pokoju, jako mebel to jest to raczej niedopuszczalne, ale jeśli odbudowujemy sprzęt, który ma służyć do codziennej eksploatacji, to myślę, że nawet wskazane.

No już mogę edytować więc wrzucę, co mi na sercu leżało Wesoly

Hamulce piszemy przez "H", króciec przez "Ó" i poza razem ;-)

P.S. Nie jestem polonistą (wręcz przeciwnie), ale uważam że warto pisać poprawnie.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 21:51, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 22:03, 07 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Pewnie ze warto pisać poprawnie. Dzięki ze zwrociłes mi na to uwage Wesoly

A co do usprawnien, to moja SHL nie bedzie jako mebel... prostownik zostawiam selenowy, ale np rame bede malował proszkowo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:10, 07 Lut 2008 Temat postu:







Podobno oryginalne junakowe prądnice też się dobrze sprawują jeśli są w dobrym stanie, także podobnie może być z selenami Wesoly. Choć ja u siebie zastanawiam sę poważnie nad innym (wydajniejszym) połączeniem cewek i właśnie mostkiem, a może nawet regulatorem na tyrystorach.

Takie proszkowe malowanie ramy to bardzo dobry pomysł, w końcu klasyk ma starczyć na długo a nie być malowany co chwilę. Jestem ciekaw jak wypada twardość lakieru proszkowego średniej firmy w stosunku do klaru Glazulitu (na prawdę górna półka).

Zresztą przeróbki powinny być albo niewidoczne, albo proste do usunięcia (powrotu do oryginału) i nie moga rzucać się w oczy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:12, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 22:14, 07 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

A co miałes na mysli pisząc poprawie fabrycznych zabezpieczeń antykorozyjnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:23, 07 Lut 2008 Temat postu:







Danie podkładu epoksydowego, ewentualnie reaktywnego (jeśli są jakieś pozostałości rdzy) bezpośrednio na metal, na to podkład akrylowy, potem baza i bezbarwny (lub zamiast tego akryl, czyli co najmniej 3 warstwy różnych środków, jedna więcej niż w oryginale, no i same środki lepszej jakości), można spróbować też zabezpieczyć profile zamknięte (o ile jest jakiś dostęp).
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 22:30, 07 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Ano to tak. Karoserie bede starał zrobić sie jak najlepiej, zeby dobrze ją zabezpieczyć. Jednak szparunki bede robił pędzlem, tak zeby bylo widac fakture pędzla, bo naklejane albo malowane pistoletem są zbyt idealne... takie jest moje zdanie. No i bede kładl jedą warstwę klaru ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Usprawnienia
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group