Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->spalanie shl m11w

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
spalanie shl m11w <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
krzysiek
PostWysłany: Czw 15:19, 05 Sie 2010 Temat postu: spalanie shl m11w


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

witam mam takie pytanie bo wydaje mi sie ze moja shl za dużo pali bo spalanie ma w granicach 5l a mam kolegę co jeździ m11 i jego shl spala ok 3,5l powinna być taka różnica spalania czy mam coś źle ustawione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 15:26, 05 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Spalanie faktycznie jest za duże, zobacz czy nie zapchał się filtr powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 23:05, 05 Sie 2010 Temat postu:







Sprawdz ustawienie zapłonu, czy nie zapchany jest filtr powietrza, wyreguluj gaźnik wolne obroty, iglice i poziom paliwa, sprawdz czy nie jeździsz na ssaniu, czy świeca jest czysta i daje dobrą iskre, ale zanim to wszystko zrobisz zastanów się czy nie wpływa na to styl jazdy, nie rozpedzasz się często do max. czy nie robisz krótkich przebiegów np. 400-500 metrów do sklepu, po czym gasisz i zapalasz go po chwili znowu...Pzdr.
Powrót do góry
krzysiek
PostWysłany: Pią 10:15, 06 Sie 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

jak jeżdżę tak po okolicy to nie patrze na spalanie tylko jak jechałem na ostatnie zlot to wtedy wydawało mi sie ze dużo mi spaliło a jechałem w miarę normalnie filtr wczoraj wyczyściłem, iskra jest dobra ale świece mam czarną i nie jeżdżę na ssaniu bo przepustnica jest całkowicie w górze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Pią 14:01, 06 Sie 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

czarna świeca to za bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
najprawdopodobniej masz zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku - wtedy trzeba odgiąć języczek pływaka bardziej do góry.
Oprócz tego, możesz odkręcić trochę śrubę regulacji mieszanki w gaźniku, np o 1/2 obrotu.
Sprawdź też iglicę - możesz ją opuścić o jeden ząbek, ale 3 ząbek od góry zazwyczaj jest OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 17:20, 22 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Podepnę się z pytaniem. Kiedy mieszanka jest bogatsza, przy wkręconej śrubie czy przy wykręconej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 16:42, 30 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

gawin napisał:
czarna świeca to za bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
najprawdopodobniej masz zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku - wtedy trzeba odgiąć języczek pływaka bardziej do góry.
Oprócz tego, możesz odkręcić trochę śrubę regulacji mieszanki w gaźniku, np o 1/2 obrotu.
Sprawdź też iglicę - możesz ją opuścić o jeden ząbek, ale 3 ząbek od góry zazwyczaj jest OK.

Prawie same bzdury napisałeś.
Mówiąc mieszanka "uboga" bądź "bogata" dotyczy powietrza, tego ile powietrza miesza się z paliwem. Więc jeżeli powiesz że mieszanka jest bogata, to oznacza że za mało paliwa dostaje silnik.
Co do śruby regulacji to raczej im bardziej wkręcona tym mniej paliwa dostaje silnik, czyli mieszanka bogata.
Wracając do tematu, jak masz czarną świecę to równie dobrze może być źle ustawiony zapłon, gaźnik, za duża przerwa na świecy, źle dobrana świeca a także za dużo oleju w mieszance.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Śro 21:02, 30 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

...yyyyyyyy wydaje mi się że gowin prawidłowo napisał. "bogata" mieszanka to więcej paliwa w stosunku do powietrza. Ssanie to wzbogacenie mieszanki poprzez zamknięcie przepustnicy powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:43, 30 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Bromba111 ma rację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Czw 16:23, 31 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Z tego co wyczytałem z książki o kartingu i tuningowaniu silników, to było napisane tak jak mój post wyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 17:24, 31 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Moja też jakoś mało nie pali, ale za to idzie 😊 średnio się tym przejmuję, ale mam za wysoko podniesioną iglicę. Świeca 100 faktycznie trochę czarna, ale jak jeździłem na mniejszej była biała. Niestety nie wytrzymała całego rajdu na rotorze. Niektórzy na powolną jazdę zakładają mniejsze świece a jak chcą poszaleć to wkładają 100. Mi jeszcze nigdy 100 nie stanęła z powodu nagaru. A shlkę najlepiej ustawić pod siebie czyli opuścić iglicę i zobaczyć czy ładnie przyspiesza do powiedzmy 90 km/h - jak nie to iglicę wyżej i znowu próba. To samo z poziomem paliwa - jak będzie za mały to będziesz miał efekt odcięcia paliwa przy dużych szybkościach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 12:00, 02 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

U mnie jest czarna, ale docieram silnik i zarówno poziom oleju w mieszance jak i jej wyższe dawkowanie są powodem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->spalanie shl m11w
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group