Autor |
Wiadomość
|
krzysiek
|
Wysłany: Czw 15:19, 05 Sie 2010 Temat postu: spalanie shl m11w |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: boguchwała
|
witam mam takie pytanie bo wydaje mi sie ze moja shl za dużo pali bo spalanie ma w granicach 5l a mam kolegę co jeździ m11 i jego shl spala ok 3,5l powinna być taka różnica spalania czy mam coś źle ustawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Czw 15:26, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Spalanie faktycznie jest za duże, zobacz czy nie zapchał się filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 23:05, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Sprawdz ustawienie zapłonu, czy nie zapchany jest filtr powietrza, wyreguluj gaźnik wolne obroty, iglice i poziom paliwa, sprawdz czy nie jeździsz na ssaniu, czy świeca jest czysta i daje dobrą iskre, ale zanim to wszystko zrobisz zastanów się czy nie wpływa na to styl jazdy, nie rozpedzasz się często do max. czy nie robisz krótkich przebiegów np. 400-500 metrów do sklepu, po czym gasisz i zapalasz go po chwili znowu...Pzdr.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek
|
Wysłany: Pią 10:15, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: boguchwała
|
jak jeżdżę tak po okolicy to nie patrze na spalanie tylko jak jechałem na ostatnie zlot to wtedy wydawało mi sie ze dużo mi spaliło a jechałem w miarę normalnie filtr wczoraj wyczyściłem, iskra jest dobra ale świece mam czarną i nie jeżdżę na ssaniu bo przepustnica jest całkowicie w górze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gawin
|
Wysłany: Pią 14:01, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
czarna świeca to za bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
najprawdopodobniej masz zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku - wtedy trzeba odgiąć języczek pływaka bardziej do góry.
Oprócz tego, możesz odkręcić trochę śrubę regulacji mieszanki w gaźniku, np o 1/2 obrotu.
Sprawdź też iglicę - możesz ją opuścić o jeden ząbek, ale 3 ząbek od góry zazwyczaj jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bromba111
|
Wysłany: Wto 17:20, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Podepnę się z pytaniem. Kiedy mieszanka jest bogatsza, przy wkręconej śrubie czy przy wykręconej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Śro 16:42, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
gawin napisał: |
czarna świeca to za bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
najprawdopodobniej masz zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku - wtedy trzeba odgiąć języczek pływaka bardziej do góry.
Oprócz tego, możesz odkręcić trochę śrubę regulacji mieszanki w gaźniku, np o 1/2 obrotu.
Sprawdź też iglicę - możesz ją opuścić o jeden ząbek, ale 3 ząbek od góry zazwyczaj jest OK. |
Prawie same bzdury napisałeś.
Mówiąc mieszanka "uboga" bądź "bogata" dotyczy powietrza, tego ile powietrza miesza się z paliwem. Więc jeżeli powiesz że mieszanka jest bogata, to oznacza że za mało paliwa dostaje silnik.
Co do śruby regulacji to raczej im bardziej wkręcona tym mniej paliwa dostaje silnik, czyli mieszanka bogata.
Wracając do tematu, jak masz czarną świecę to równie dobrze może być źle ustawiony zapłon, gaźnik, za duża przerwa na świecy, źle dobrana świeca a także za dużo oleju w mieszance.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bromba111
|
Wysłany: Śro 21:02, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
...yyyyyyyy wydaje mi się że gowin prawidłowo napisał. "bogata" mieszanka to więcej paliwa w stosunku do powietrza. Ssanie to wzbogacenie mieszanki poprzez zamknięcie przepustnicy powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gazela
|
Wysłany: Śro 21:43, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Bromba111 ma rację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Czw 16:23, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Z tego co wyczytałem z książki o kartingu i tuningowaniu silników, to było napisane tak jak mój post wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dudek83
|
Wysłany: Czw 17:24, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Moja też jakoś mało nie pali, ale za to idzie 😊 średnio się tym przejmuję, ale mam za wysoko podniesioną iglicę. Świeca 100 faktycznie trochę czarna, ale jak jeździłem na mniejszej była biała. Niestety nie wytrzymała całego rajdu na rotorze. Niektórzy na powolną jazdę zakładają mniejsze świece a jak chcą poszaleć to wkładają 100. Mi jeszcze nigdy 100 nie stanęła z powodu nagaru. A shlkę najlepiej ustawić pod siebie czyli opuścić iglicę i zobaczyć czy ładnie przyspiesza do powiedzmy 90 km/h - jak nie to iglicę wyżej i znowu próba. To samo z poziomem paliwa - jak będzie za mały to będziesz miał efekt odcięcia paliwa przy dużych szybkościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Sob 12:00, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
U mnie jest czarna, ale docieram silnik i zarówno poziom oleju w mieszance jak i jej wyższe dawkowanie są powodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|