Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Motocykl z silnikiem diesla

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Motocykl z silnikiem diesla <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Pon 17:29, 19 Lip 2010 Temat postu: Motocykl z silnikiem diesla


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Witam ostatbio wpadlem na pomysł zrobienia motocykla z jednocylindrowym silnikiem diesla, silniczek znalazłem na alledrogo i wychodzi ze przesyłka będzie droższa od niego, rama na kołach od jakiegoś starego i taniego japończyka. Ogólnie wszystko zrobić żey wyglądało na caferacera.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto silnik


a skrzynie wziąć z jakiegoś innego silnika(odciąć ja i zaślepić zeby olej nie wyciekał, sprzęgło suche, za pomocą pasków klinowych bądź zebatego przenieść napęd z silnika na skrzynię i dalej na koło łańcuchem.

Co myślicie o takim wynalazku??
dodam że spalanie wyniesie ok 2l/100km moc nie jest porażająca ale moment jak najbardziej, te silniki w różnego rodzaju traktorkach potrafią wiele:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 19:32, 19 Lip 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

W amerykańskim wojsku mają motory z silnikami diesla żeby nie wozić dwóch rodzajów paliw. W Polsce nie widziałem jeszcze takiego wynalazku choć były też maluchy na ropę. Powodzenia w pracach pochwal się jak zaczniesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Pon 19:34, 19 Lip 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Czekaj , czekaj
Czytalem o Indyjskim royal enfieldzie seryjnie z dieslem . A nawet raz w Jaworznie widziałem i slyszalem takowego. Oszczędny będzie napewno ale co z kulturą pracy i innymi aspektami takiego szczepu??
Ten Indyjski byl projektowany lub zadaptowany fabrycznie, a w twoim przypadku musisz się sporo nagłówkować żeby to mialo rece i nogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pon 20:23, 19 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Zgadza się Czesio, były takie Enfield'y. 7-konny, jednocylindrowy Taurus 351 i dwucylindrowy Centaurus 851 który miał ok 20KM. Był też model o pojemności 426ccm ale nie znam jego szczegółów, niestety we wszystkich przypadkach dynamika motocykli nie powalała na kolana.
pawe86, proponuję Ci go wcisnąć w jakąś lekką ramę jakiejś 125/250-tki
Tu znajdziesz kilka ciekawych projektów:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Pon 20:31, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pon 20:46, 19 Lip 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Ja myślalem o ramie od czegoś większzego, bo co jak co ten silnik waży ze 150kg a rama 125 raczej tego nie wytrzyma...
myslalem o ramie np od XJ600 starej można to dorwać za 1000 z aktualnym przegladem i silnikiem rozwalonym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pon 21:49, 19 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

No tak ale trzeba by to maksymalnie odchudzić żeby nie robiło więcej hałasu niż jeździło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Wto 7:08, 20 Lip 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Myślę że moment jest tak duży że będzie jechało, widziałem traktorek z tym silnikiem który ciągnął przyszepę 4tonową załadowaną więc do motocykla wystarczy raczej.... a i taka jest opcja cafe wywalasz wszystko co niepotrzebne:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 17:23, 20 Lip 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Z tego co wyczytałem o tym silniku to ma on pojemność 567ccm, waży 105kg a moc wynosi 6,7KM przy 2000rpm więc jak na cafe racera troch licho. Może bardziej pasowałoby do ramy ze skrznią od AWO ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Wto 17:59, 20 Lip 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

http://www.youtube.com/watch?v=KnwpHkGo3iM&feature=related

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Wto 18:08, 20 Lip 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Zresztą nie iwem czy dojdzie do skutku bo okazuje się ze fudusze znajduja inne wazniejsze przeznaczenie,

nie chodzi o moc najbardziej zalezy mi na ekonomice jazdy bo jak mi moja XJ wciąga 5-8l/100 to trochę dużo a co jak co na shlkę jeztem o wile za duży po ok 1h jazdy nie daję rady.... a po za tym 2l/100km jest kuszące:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Wto 18:38, 20 Lip 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wiadomo zawsze to oszczędniej.
Ale co do skrzyni z AVO to polemizowal bym . Musial tam by być napęd na kardan, więc i kolo pod takie coś . A prostszy jest napęd łańcuchem . Tylko jaka skrzynia zeby to miało rece i nogi. I jeszcze , przy łańcuchu o wiele łatwiej jest dobrać przełożenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Wto 18:39, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grad74
PostWysłany: Nie 21:52, 24 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

Trochę odgrzeję kotleta. Mnie też mooocno jarają motocykle z silnikami Diesla, a już sam odgłos silnika to po prostu bajka. Na YT jest teraz sporo filmów z takimi właśnie motocyklami. Jednak z powodów finansowych zakup gotowego Royala odpada (choc pojawiają się sporadycznie i kosztują po 5-6 Tysięcy Eurasków, albo i tyle: [link widoczny dla zalogowanych] ) A takie "cudaki" jak Triumphy czy inne są jak Yeti, słyszało się że są i nawet ktoś im kiedyś fotę zrobił, ale nikt nigdy nie widział tego w sprzedaży. Mi się natomiast podoba coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=IPYEACMUFk4. Bo to jest w zasięgu i finansowym i możliwości jeśli chodzi o koszt zakupu. Czy ktoś z Was miał już jakieś doświadczenia z czymś takim? A może poza naszymi Helkami , ktoś też na coś takiego "choruje"? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grad74 dnia Pon 20:48, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 10:41, 21 Lut 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Swego czasu chorowałem na boardtracker'a z silnikiem stacjonarnym benzynowym wolnoobrotowym. Kupiłem nawet silnik i rozkminiłem jakigo przeniesienia napędu użyć, a więc idealnie pasuje przekładnia CVT wyszabrowana z dużego quada, którego silnik z kolei wywodzi się ze skutera. Końcowa przekładnia przód/tył otwiera nam furtkę do zabawy z wózkiem bocznym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grad74
PostWysłany: Nie 23:27, 21 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

No dobra Rozwiń myśl odnośnie przekładni końcowej może wkleisz jakieś zdjęcia albo linki bo nie bardzo kumam o co chodzi, ale Temat wydaje się mega ciekawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 13:03, 23 Lut 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Pierwsza przekładnia to automatyczna bezstopniowa CVT ze sprzęgłem suchym odśrodkowym, a druga to reduktor przód/tył. Poszukaj w google silnika GY6 do ATV, najlepiej short case Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Motocykl z silnikiem diesla
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group