Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->(M17) 3 szybkie pytania: oleje i proporcje.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
(M17) 3 szybkie pytania: oleje i proporcje. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ŁukaszNT1990
PostWysłany: Pon 16:00, 19 Sie 2019 Temat postu: (M17) 3 szybkie pytania: oleje i proporcje.


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Tomyśl

Cześć.
Moi drodzy , to już moje ostatnie 3 szybkie pytania dotyczące Gazeli i dam Wam odpocząć na jakiś czas Mruga

1. Jakie proporcje powinna mieć mieszanka paliwa z olejem i jakiego oleju używacie do paliwa ?
2. Jaki olej należy wlewać do silnika i jakiego używacie ?
3. W mojej M17 niestety ,ale po rozgrzaniu leci olej. Kropelki lecą gdzieś z okolic łączenia karterów przy śrubie spustowej. Korek dokręciłem, jest ciut lepiej, ale i tak kapie olej.
I teraz mam pytanie: biorąc pod uwagę 3 fakty: że nie posiadam odpowiedniego miejsca, ani odpowiedniej wiedzy ,ani odpowiednich narzędzi (ściągacze, coś do podgrzewania) potrzebnych do składania i rozkładania silnika, to czy mogę olej poprostu dolewać od czasu do czasu - w miarę potrzeby, czy lepiej oddać motocykl komuś kto to uszczelni. Choć wiadomo motocykl ma swoje lata i żadnej gwarancji na to że olej przestanie kapać nie mam. A szkód narobić zawsze można, tylko pytanie czy jest sens ryzykować.

Pozdrawiam ,Łukasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 21:46, 19 Sie 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1821
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

1. Temat rzeka i ile osób tyle propozycji. Osobiście Orlen semisyntetyk 1:30 bo ... bo w główce masz tulejke z brązu, a nie łożysko więc osobiście zapisy na butelce oleju wsadziłbym między inne bajki. Tak samo jak na olejach silnikowych, słuchamy przecież producenta co do lepkości a nie zapisu że nadaje się do wszystkich silników 4t z przebiegiem ponad 200 kkm.
2. Do silnika? Mylisz pojęcia. Chodzi ci o skrzynkę biegów, fabryka mówi lux 10, osobiście mam lux 10, motul z mokrym sprzęgłem i gdzieś zapałem atf, a w MZ hipol. Wszystko ma swoje wady i zalety, zwolenników i przeciwników. Rzadki to głośna praca silnika i szybsze zużywania trybów, gęsty natomiast ciężka praca sprzęgła na zimno.
3. Wymień uszczelkę, przecież jest stara, może jest już po niej. Użyj papieru, wytrzyma wszystko do sucha i zweryfikuje po jeździe. To miejsce jest najniżej w silniku więc może sciekać z zupełnie innego miejsca.

Jasne że możesz dolewać. Te oleje się szybko starzeją, więc co roku trzeba je wymieniać. Nie ma też filtra więc warto płukać przy wymianie i czyścić korek.
Osobiście nikomu bym nie dał. Często słyszy się jak to mechanicy składają silniki lub osoby z polecenia swoje biorą. Nic nie daje takiej satysfakcji jak samodzielna praca, ale czy potrzebna w twoim przypadku? Jeszcze bym się dwa razy zastanowił zanim być coś w niej ruszył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Wto 19:10, 20 Sie 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 508
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Leję zielony Stihl Low Smoke w proporcji 1:30 i o dziwo SHL nie dymi Wesoly

Czerwony z Orlenu robił mała zadymę, zielony Stihl nie robi dymu.

Kiedyś jeździłem na Orlenowskim obecnie już prawie 2 litry Stihla "przepaliłem" i pomimo, że jest droższy od Orlenowskiego, uważam, ze warto, bo nawet przy dużej prędkości z tyłu brak dymu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgan
PostWysłany: Wto 19:55, 20 Sie 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 255
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Też leję Stihl do paliwa i bardzo go sobie chwalę Wesoly
Wszystkie moje 2-takty dostają taką mieszankę
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:52, 20 Sie 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1821
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Oranżada Orlenu kopci na zimnym. Na ciepłym patrzyłbym już w gaźnik. Żadna moja maszyna nie dymi po rozgrzaniu, choć np wueski na zimnym rzeczywiście sieje największe chmury wśród moich moto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 21:44, 20 Sie 2019 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1073
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

A ja lubię ten dymek, w końcu to dwusuw, więc klimat musi być. Zwłaszcza, że moja Helena jest wizualnie nieremontowana, więc wszystko się zgrywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->(M17) 3 szybkie pytania: oleje i proporcje.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group