Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Narzędzia, chemia i wyposażenie warsztatu->Paliwo

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Paliwo <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
wild
PostWysłany: Nie 22:52, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Szukałem Suchy czy ktoś tego juz nie napisał nie było i raczej nie ma, więc nie wiem o co chodzi? Temat jest dość świerzy bo z maja.
Czytałem gdzieś ostatnio o tym paliwie, że powinna być ołowiówka, nie wiem czy tu na forum akurat, a że nie miałem wczesniej okazji napisać więc tu wklepałem te wypociny.

Sorry wielkie ale ja akurat bałaganu tu nie robię!

Swoją drogą temat spawania żeliwa też już chyba był Jezyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Nie 22:52, 05 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 7:12, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Suchy zdenerwował się tematem "uszczerbiona tuleja cylindra" - aż strach cokolwiek napisać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pon 8:13, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Czytałem kiedyś o paliwach i dokładnego cytatu tu nie przytoczę ale w silnikach 2T jest bez znaczenia jaką zawartość ołowiu ma benzyna, co innego w 4T starszej generacji bo tam w jakiś sposób ma to wpływ na zawory. Co innego liczba oktanów, do paliwa o wyższej zawartości oktanów musi być odpowiednio ukształtowana komora spalania tzn. przy dzisiejszym paliwie do silnika S-32 lepiej nadaje się głowica o komorze spalania jak w WSK 175. Nie zgodze się z poglądem Suchego że olej za 8zł jest najlepszy, na dłuższą metę nie jest to żadna oszczędność bo tani olej powoduje powstawanie nagaru a to jak wiemy żadne witaminy dla silnika nie są. Nagar osadza się pod pierścieniami co pogarsza chłodzenie, potem dochodzi do zapieczenia pierścieni i zatarcia. Oleje nowego typu do wysilonych dwusuwów w znacznym stopniu eliminują ten problem a ich cienka warstwa przylegająca do ścianki cylindra pomaga w odprowadzaniu ciepła.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Pon 8:32, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pon 8:24, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

A ja sobie daję głowę Hyhy uciąć, że temat pt ,,paliwo itd" gdzieś już jest i nawet był miejscem ostrych bijatyk z tego co mi siedzi w pamięci. Wesoly

Ale ta aluzja to nie koniecznie specjalnie do autora tego tematu. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pon 8:45, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

motomaciey napisał:
Czytałem kiedyś o paliwach i dokładnego cytatu tu nie przytoczę ale w silnikach 2T jest bez znaczenia jaką zawartość ołowiu ma benzyna, co innego w 4T starszej generacji bo tam w jakiś sposób ma to wpływ na zawory.


Ołów miał za zadanie zabezbieczać gniazda zaworów, które kiedys były robione z gorszych materiałów, towrząc taką poduszkę zabezpieczajacą.

Ja właśnie pisałem odnośnie silników 2 T - w naszych SHL, poza tym wg mojej wiedzy gdy te silniki produkowano beznyzna też była bezołowiowa, a ołów wprowadzono tak jak już pisałem, początkowo dla zwiększenia liczby oktanowej. Wiedzę tę oparłem na serwisówce, a tego nie napisał byle jakiś inzynier, więc bazując na tych doswiadczeniach nie zgodzę się że ołowiowa może być stosowana do silnika typu S 32.
Kwestia oleju nigdy nie bedzie rozstrzygnięta i nie radze pisać już o tym. Moim zdaniem nikt nie odpowie nam czemu teraz oleje są lepsze z technicznego i chemicznego punktu widzenia, gdyż chyba wszyscy producenci ukrywają swoje technologie. Można tylko tak stwierdzić - że są syntetyczne dodatki i detergenty. Swoją drogą mechanika takich płynów jest wiedzą do tej pory nie zbadaną wystarczy np. kropla ludwika w wannie wody aby płyn taki przestał być płynem newtonowskim dla których obowiązuje prosta mechanika płynów. Tego w reklamie nam nikt nie powie - słuchajcie, ale nie wiemy czy pompa w waszym samochodzie pozwoli na odpowiednia smarowanie panewek itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Narzędzia, chemia i wyposażenie warsztatu->Paliwo
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group