Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->SHL M11W - Pawlasty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Następny
SHL M11W - Pawlasty <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Rojek
PostWysłany: Pią 22:35, 21 Cze 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Pawlasty weź rozruszaj temat zdjęć do kalendarza. Może Tobie się uda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 23:35, 21 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Wołti napisał:
Pawlasty weź rozruszaj temat zdjęć do kalendarza. Może Tobie się uda.

Już szósty motocykl powinniśmy powoli zacząć wybierać.
Pawlasty, w Tobie nadzieja. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 0:44, 25 Cze 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Wziąłem się w końcu za silnik. Powoli znikają z niego kolejne części, ale idzie to strasznie uciążliwie ze względu na śruby, które za cholere nie chcą dać się odkręcić... W akcie ostatecznej desperacji jedną z nich potraktowałem dzisiaj wiertarką.




Co do kalendarza... miałem cichą nadzieję, że w trakcie mojej nieobecności ktoś zajmie się tym tematem, ale jak widać nic się nie zmieniło. Mogę podzielić go na osobne miesiące, tak jak to było w założeniach, ale nie wiem czy jest sens, bo mamy motory tylko na styczeń i luty, w marcu są same trójkołowce a reszta miesięcy nawet nie ma postów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 9:51, 25 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Toporne śruby potraktuj młotkiem Mruga Puknij przez śrubokręt lekko w śrubę i powinna odpuścić . Śrubokręt też dopasuj odpowiedniej wielkości i szerokości. Ja do tego celu zakupiłem nowy i dwa silniki rozebrałem bez kłopotu.
Temat kalendarza trzeba wskrzesić Hyhy
Jak pogoda się poprawi to pojadę w jakieś ciekawe miejsce i zrobię sweet focię mojej Helci Luka sobie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 13:42, 25 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

dokładnie tak. silnik na drewnianym stabilnym podłoży , śrubokręt z prętem na wylot (do pobijania). ustawiasz pionowo i jeb młotem solidnie. ze dwa puknięcia i większość śrub puszcza Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Czw 22:58, 27 Cze 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Poszedłem za waszą radą i kupiłem dzisiaj porządny śrubokręt i ... poszło Wesoly Wszystkie śruby odkręcone, nawet te najbardziej oporne. Teraz zostało mi go w sumie, tylko i aż, rozpołowić.


Po zdjęciu osłony wału nieźle się zdziwiłem... zdrastwujtje tawarisz Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Czw 22:58, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 23:05, 27 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Łożysko gniotsja niełamiotsja Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 11:37, 28 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

stare sprawdzone metody zawsze skuteczne Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 23:33, 02 Lip 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Zdjęcia z niedzieli

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ledwo rozebrałem a już składam. Kosz sprzęgłowy założony tylko do zdjęcia, szukam nowego - jest już troche wyrobiony przez tarcze, ale największym problemem jest zębatka, która ma już spore oznaki zużycia i jeden pęknięty ząb. Zastanawiam się też nad ewentualnym zanitowaniem samej zębatki. Jednak lenistwo silnie na mnie działa i myślę o kupnie takiego zestawu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś już montował coś podobnego? Podobno polskiej produkcji, więc z jakością nie powinno być najgorzej.

A tu parę fotek z ostatniego grzebania. Łożyska różnych firm, trochę FAGów, DKFy. Za całe zakupy (łożyska + uszczelniacze + klej) zapłaciłem 120 zł.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 0:24, 03 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

te narzędzie na pierwszym zdjęciu mnie się nie podoba zbytnio jeśli chodzi o remonty silnika Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 8:02, 03 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Holipa. Te narzędzia służyły pewnie do odkręcania topornych śrub.
Na ostatnich zdjęciach widać już nówkę śrubokręt Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Pią 6:28, 05 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Wałek od kopniaka wymieniasz? trochę zjechany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pią 10:38, 05 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Radzę pożądnie skręcić kosz sprzęgłowy bo ja musiałem po tygodniu dokręcać tą nakrętkę naciągającą sprężynę docisku. Ja dopasowałem płaskownik o gr 4mm i tak dokręciłem, że az się skręcił Wesoly Dałem jeszcze trochę kleju do gwintów i mam spokój. Pamiętaj tylko, żeby nie blokować kosza wkładając śrubokręt pomiędzy łańcuch i zębatkę bo rozciągniesz łańcuch. W skuter dębica jest w częściach do wsk 175 specjalny przyrząd do blokowania kosza sprzęgłowego. Ja sobie poradziłem bez niego, ale ostro się nakombinowałem.

No i nie zapomnij pościągać osłony z łożysk.
A tak wogóle to twoja skrzynia biegów wygląda jak nówka - sprawdź tylko czy nie trzeba wytulejować i jeśli masz wodziki blaszane to zobacz czy nie są zgięte ( ja u siebie chciałem dospawać wsporniki, ale wkońcu kupiłem wodziki żeliwne "kute")


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pią 10:43, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pią 16:48, 05 Lip 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

To narzędzie praktycznie nie było używane. Mogę je ocenzurować, żeby nie dawać złego przykładu Jezyk

Maniek wałka nie będę zmieniał bo na kopniaku mam takie same zniekształcenia i jak narazie dobrze ze sobą współpracują. A kopniak jest świeżo po chromowaniu i szkoda mi kupować inny. Jak będzie potrzeba to wtedy rozbiorę i założę wszystko nowe.

Co do sprzęgła to oczywiście będzie skręcone jak należy. Narazie złożyłem je tylko tak - do zdjęcia. Rozkręcałem je blokując zębatkę po drugiej stronie starym łańcuchem napędowym. Najpierw przez śrubokręt delikatnie popukałem, a jak już nakrętka trochę ruszyła to dalej kręciłem płaskownikiem. Przy montażu najpewniej użyję tego przyrządu, lub zrobię sobie własny.

Skrzynia biegów faktycznie mało zużyta. Jednak potwierdza się przebieg ok 13 tyś. km. Wodziki są proste, ale przed ostatecznym skręceniem silnika wszystko jeszcze raz zweryfikuje. Co do łożysk to osłony są już pościągane. Wał i cylinder tylko zapakować i wysyłać. Muszę jeszcze tylko zadzwonić i dogadać szczegóły regeneracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 14:01, 12 Lip 2013 Temat postu:







Na szybko przejrzałem Pawlasty Twoją recenzje z remontu.
Pięknie.
Jak się widzi takie prace to motywuje człowieka bardzo!


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:01, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Następny Strona 7 z 17

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->SHL M11W - Pawlasty
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group