Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Reaktywacja SHL M11W i WSK 125

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Reaktywacja SHL M11W i WSK 125 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 0:20, 18 Lut 2012 Temat postu: Reaktywacja SHL M11W i WSK 125







Witam! Mam na imię Dawid i pochodzę z małej miejscowości Radziejów w Kujawsko-Pomorskim.

Pomysł na nabycie SHL narodził się podczas oglądania legend PRL-u w TVN turbo kiedy to tato wspomniał stare dzieje i powiedział, że chętnie zdobył by M11. Po krótkim namyśle i przestudiowaniu historii o tym modelu zdecydowaliśmy, że fajnie by było zdobyć rzadki model m11w. Poszukując, wreszcie natrafiłem na w miarę dobrze utrzymany i w przystępnej cenie egzemplarz. Po tygodniu ruszyliśmy do Rzeszowa po elke (500 kilometrów) Wesoly ale warto było. Kupiliśmy ją jakiś rok temu w grudniu.

SHL jest z 64r. Dziwne jest to, że w internecie wyczytałem, żę M11W produkowane były od 67r.
Posiadam do niej dokumenty więc z rejestracją nie powinno być większych problemów.

W wakacje zacząłem ją rozbierać, lecz nie zdążyłem zrobić praktycznie nic, poza rozebraniem jej do ostatniej śrubki, umyciem silnika, prawie całkowitym zdarciu lakieru, naprawy amortyzatorów i zakupieniu i założeniu oryginalnych kap bocznych silnika, które na początku były od wsk 175. Zajęło mi to prawie 2 tygodnie bo warunki w blaszaku nie są za przyjemne w lato. Kwasny

Teraz z okazji, że są ferie postanowiliśmy z kumplem i jego tatą odświeżyć motocykle: moją m11 i ich WSK 125 oraz jeśli starczy czasu to również WFM.

Chętnie wstawie fotki tylko nie moge rozgryźć jak zrobić tu miniaturki.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 0:43, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Sob 0:41, 18 Lut 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Coś nie poszło ze zdjęciami. Chętnie obejrzałbym wiaterka z 64 roku Zdziwiony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 0:51, 18 Lut 2012 Temat postu:







marcoM11 możliwe, że ktoś przespawał mocowanie silnika i wsadził do ramy wiatrowski silnik. Bo w dowodzie nr silnika się zgadzają.
A oto zdjęcia SHL i WSK (rozebrane) i WFM:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 1:04, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Sob 1:06, 18 Lut 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

A czy na tabliczce znamionowej masz m11 czy m11W?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Sob 1:19, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 1:20, 18 Lut 2012 Temat postu:







moja elka nie miała tabliczki znamionowej, jest tylko nr ramy, próbowałem znaleźć miejsce po nitach ale nigdzie nie ma śladu. Jest możliwe żeby nie zamontowano tabliczki? Jutro planuje rozebrać silnik więc wstawie zdjęcia. Już teraz moge powiedzieć że cylinder jest od wsk bo kolanko jest mocowane na śrube a nie na nakrętke jak to jest we wszystkich shl. Zdegustowany
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Sob 1:27, 18 Lut 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tabliczka znamionowa powinna być zamontowana z prawej strony główki ramy. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 1:34, 18 Lut 2012 Temat postu:







wiem szukałem tam, być może ktoś ją zgubił i zaszpachlował to miejsce. Postaram się odszukać tych miejsc. A w dowodzie nie będzie opisane? Bo już nie pamiętam Jezyk
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Sob 22:01, 18 Lut 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ja mam w nowym dowodzie tylko SHL 175

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 0:31, 19 Lut 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Ja tak samo, mam jak marcoM11. Co do roku produkcji, to ja równie dobrze mogę powiedzieć o swoim, że jest z 63' Mruga Aczkolwiek, wiem, że tata przespawał zaczep i wsadził wiatrowski silnik do m11. A lakier drzyj do gołej blachy.. najlepiej palnikiem opal i od razu szczotką drucianą - ładnie schodzi i wtedy bez problemu znajdziesz dziury po nitach. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 1:07, 19 Lut 2012 Temat postu:







dzisiaj rozebrałem silnik i powiem, że źle to nie wygląda, oczywiście zawsze mogło by być lepiej. Wesoly
Diagnoza: szlif cylindra, cylinder+pierścienie do wymiany, zębatka od kosza sprzęgła i dwie zębatki od biegów do wymiany, łańcuszek sprzęgła do wymiany,tarcze sprzęgła do wymiany, półksiężyc do wymiany i wszystkie simmeringi oraz łożyska. Wał mnie zadziwił, ponieważ nie ma żadnych luzów, więc chyba nie tak źle. Reszta okej
Tak wyglądało moje sprzęgło w zasadzie to co z niego zostało Jezyk
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W silniku W2A było 5 tarcz sprzęgła? Bo w moim było 5 Zdziwiony
A tu już silnik: [link widoczny dla zalogowanych]
PS: Dostanę tę część w sklepie?[link widoczny dla zalogowanych]

drix1994 robie palnikiem nawet na jednej fotce jest, najtaniej i szybko, ale podkład oryginalny to już tak łatwo nie szchodzi, trzeba niestety papierkiem szorować xD, może rame w poniedziałek opale jak będzie czas Mruga A co do dowodu to ja mam jeszcze stary więc może jest w nim napisany dokładnie model, ale tak go schowałem, że znaleźć nie mogę. Wesoly


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:25, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 11:09, 19 Lut 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Moim zdaniem nie powinieneś wszystkie na raz rozbierać Wesoly Tylko sobie robić to wszystko etapami.
Hmm, moim zdaniem dosyć zjechany silnik masz, skoro aż tyle części musisz wymienić. Sprzęgło to jest 4 tarczowe, więc ktoś coś nieźle na modził.
Części szukaj na allegro, [link widoczny dla zalogowanych] .
Wiesz co, wszystko ładnie się zdziera, tylko trzeba dobrze dogrzać i od razu na gorąco zdzierać. Na zdjęciu wygląda jakbyś bak też darł ? Ja to u siebie najpierw palnikiem opalałem, potem szczotką drucianą na wiertarce i na koniec papierem P100.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 12:02, 19 Lut 2012 Temat postu:







drix1994 chodzi ci o to, że robię blacharkę i silnik razem? Silnik rozebrałem po to aby wiedzieć jakie części zamówić, za przesyłką trzeba czekać. Gdy będę oczekiwał paczki (2-3dni) uszykuje elementy i wezmę się za malowanie. Pewnie w czasie planowanego lakierowania dojdzie paczka z częściami i wtedy będę robił tak: najpierw malowanie a gdy elementy będą schły można w między czasie składać silnik. Wesoly Taki mam plan ale czy wypali to sam nie wiem. Jezyk
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 12:59, 19 Lut 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A no to może i dobrze kombinujesz
Ale malować to nie radzę, bo w pomieszczeniu to ciężko malować, bo strasznie się pyli, a na dworze nie ma warunków do tego..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 13:12, 19 Lut 2012 Temat postu:







do malowania przeznaczyliśmy jedno pomieszczenie, które zostanie posprzątane i będzie służyło tylko do malowania. Wesoly
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 13:25, 19 Lut 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Tylko wiesz, mimo wszystko z farby się pyli. Więc jak będziesz malować, to nie trzymaj w nim blach. Tylko wiesz jeden element pomalujesz, wynieś i wnieś kolejny. Bo tak to ten pył Ci osiądzie na blachach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Reaktywacja SHL M11W i WSK 125
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group