Autor |
Wiadomość
|
Volvos60lpg
|
Wysłany: Nie 13:57, 09 Lut 2025 Temat postu: tryby Shl m11w |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 09 Lut 2025
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaroslaw
|
Czesc
jakis czas temu rozebralem pod remont silnik Wiatra, lecz zapomnialem zrobic zdjęć podczas rozkladania [bylo to moje pierwsze rozkladanie]. Więc moje pytanie jest następujące. Czy mialby ktos schemat ulożenia trybów? Z góry dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
hajfong
|
Wysłany: Nie 16:17, 09 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeżeli masz oryginalną skrzynię biegów od M11W (silnik W2A) albo wczesnej Gazeli (silnik W2) -- czyli blaszane wodziki, wałek zdawczy ma zębatkę 26 zębów, wałek główny ma zębatkę 15 zębów, wałek pośredniczący ma 16 zębów -- to:
na wałek główny (15 zębów) zakładasz kolejno
- koło zębate II biegu (20 zębów) kłami w kierunku zębatki III biegu,
- koło zębate przesuwne III biegu (23 zęby) rowkiem pod wodzik w kierunku zębatki II biegu
na wałek pośredniczący (16 zębów) zakładasz kolejno
- koło zębate III biegu (19 zębów) kłami w kierunku zębatki II biegu,
- koło zębate przesuwne II biegu (22 zęby) rowkiem pod wodzik w kierunku zębatki III biegu.
- koło zębate I biegu (27 zębów).
koło na wałku głównym współpracuje z kołem I biegu (15/27)
koła II biegu współpracują ze sobą (20/22)
koła III biegu współpracują ze sobą (23/19)
koło na wałku zdawczym współpracuje z kołem na wałku pośredniczącym (26/16)
Jeżeli mnie pamięć nie myli, to przed założeniem zębatek na wałkach należy umieścić pierścienie osadcze.
Może się zdarzyć, że masz skrzynię:
- z późnej Gazeli (silnik W2) albo wczesnej WSK (silnik W2B), wtedy w skrzyni są kute wodziki cienkie,
- z WSK z silnikiem 059 albo 060, wtedy koła mają inną liczbę zębów (wałek główny 15 zębów, wałek pośredniczący 15 zębów, wałek zdawczy 27 zębów, koła przesuwne II i III biegu mają po 23 zęby, a koła II i III biegu są identyczne i mają po 19 zębów), a rowki na kołach przesuwnych są dostosowane do kutych wodzików grubych,
- twórczą kombinację skrzyń z M11W, Gazeli i WSK.
więcej na ten temat
http://www.shlka.fora.pl/w-2a,77/przelozenia-skrzyni-shl-m11w-w2a,7401.html
a jeżeli chcesz obejrzeć schemat, to wpisz do wyszukiwarki Google "skrzynia biegów W2A", a potem wybierz Grafika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hajfong dnia Nie 16:59, 09 Lut 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Przemo
|
Wysłany: Nie 20:41, 30 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Sty 2025
Posty: 1
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam panowie może nie ten dział ale mam problem. Czy u was też występuje luz miedzy 1i 2 3i 4? Według mnie powinien być tylko między jedynką a dwójką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|