Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Odnowiony Shl m11 W

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Odnowiony Shl m11 W <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bolek81
PostWysłany: Czw 17:04, 21 Lis 2019 Temat postu: Odnowiony Shl m11 W


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Chciałbym pochwalić się i pokazać odrestaurowany motocykl SHL M11W, który kupiłem w Ostrowcu Świętokrzyskim w czerwcu b.r. Jestem z województwa lubelskiego. W sumie 5 miesięcy zajęła mi praca nad remontem i odnowieniem pojazdu. Może za szybko podszedłem do tematu ale taki już jestem jak mam coś zrobić to robię i nie odkładam.
Motywacją do zakupu tego egzemplarza było obejrzenie kilku filmików z youtube o shl-ce. Mając już shl m11 trzybiegową, zobaczyłem Pana, który pokazał trylogię (swoje shl –ki) pod nazwą KOTOCYKL pewnie kojarzycie.
Otóż w momencie zakupu pojazd był prawie kompletny, aczkolwiek jak zacząłem go rozbierać to zabrakło gaźnika, szybki w prędkościomierzu i lampa tylna była zbita. Motocykl ma przebieg 18.500 km. Pochodzi z rocznika 1968. Stał kilkanaście ładnych lat w trudnych warunkach, ponieważ blacha była skorodowana, jak została poddana piaskowaniu to były mocne wżery w ramie, osłonach i skorupie lampy. Rama była miejscami pospawana, czyli wyglądało na to że mógł ktoś mieć nim wypadek lub mocno się wyżywał na motocyklu jeżdżąc po bezdrożach ówczesnej Polski Ludowej. Z pomocą przyszedł mi lakiernik, który podjął się tematu, szpachlował i pomalował czarnym akrylem. Trochę za późno się opamiętał i mógł zrobić cały motocykl podkładem natryskowym akrylowym, który pokryje takie sprawy, więc widać gdzieniegdzie jeszcze ubytki pokryte farbą.
W sumie czekałem przez całe wakacje na pomalowanie. W międzyczasie wziąłem się za silnik. Został wypiaskowany ponieważ był mocno zabrudzony. Do remontu poszedł wał. Wymiana korbowodu na korbowód firmy duells. Nowe łożyska wału. Udało mi się znaleźć starszego pana który mi to fachowo wykonał i sam jeszcze zrobił łożysko igiełkowe. Dodatkowo wymieniłem łańcuszek sprzęgłowy (favorit kupiony w Gmoto. Wymagał skrócenia. Dziękuję przy tej okazji koledze mechanikowi, który to zrobił na wyciskarce.) nowe sprzęgło, uszczelniacze i simmeringi. Obawiałem się że będę musiał założyć zapłon cdi, ale nie! Silnik po złożeniu pracuje ładnie na oryginalnym zapłonie. Ustawiłem go na 3,4 mm czujnikiem.
W ogóle części kupowałem w firmach Gmoto i Stolmot. Nowe chromy kupiłem na ogłoszeniach OLX. Koła zupełnie nowe i chromy bo stare były nie do odratowania. Dosłownie szprychy łamały się w dłoniach, piasty były okropne, nie wiem jakich kosztów musiałbym jeszcze ponieść żeby i czy warto byłoby robić obręcze?
Za składanie zabrałem się we wrześniu. W wolnych chwilach pomału z pietyzmem zacząłem składać. Pracę zacząłem od instalacji elektrycznej. W sumie kable nie były naruszone, założyłem oryginał. Stacyjka nowa, nowy układ prostownikowy, żarówki z przodu jeszcze były sprawne. Nowa chromowana obręcz reflektora. Tamta była mocno zniszczona. Licznik oczywiście sprawny, linki też sprawne po nasmarowaniu pozakładałem z powrotem.
Tłumik z kolei też nowy ponieważ stary był pogięty. Wyglądało na to że ktoś musiał kopać go butem lub młotkiem. Złośliwość ludzka i znęcanie się nad motocyklem kiedy on sobie gdzieś tam stał i bezlitośnie czekał wiele lat żeby doczekać się drugiej młodości.
Co do szparunków przyznam się, że zrobiłem błąd. Zamiast kupić miękki pędzelek pomalowałem farbą i twardym pędzelkiem co skutkuje tym, że miejscami słabo jest pociągnięte i wyłazi czarny kolor, ale w sumie może być.
Siedzenie posiada nowe obicie. Podstawa jest oryginalna. Wymagało to pół dnia aby je poobijać listewkami i założyć nową gąbkę i poszycie. Ta gąbka z Gmoto jakoś nie spełnia swoich właściwości. Za mało jest gąbczasta i jak się siądzie to mam wrażenie że tyłek się wbija i robi się jakieś wklęsłe to siedzisko.
Gaźnik jest nowym produktem zamiennikiem ale może w przyszłości założę polski pegaz GM 26 taki gdzieś posiadam ale jeszcze niekompletny.
Na razie po regulacji zapłonu, gaźnika, sprzęgła nie robiłem wielkiej przejażdżki, czekam już na dokumenty i rejestrację. Mam nadzieję że z nowym sezonem będę mógł się cieszyć owocami pracy i radością z jazdy uratowanym polskim zabytkiem.

Zdjęcia się chyba trochę wymieszały. Są sprzed remontu w stanie kupna i po remoncie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 23:24, 21 Lis 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Fajna relacja, zdjęcia pokazują, że się narobiłeś. Jakieś błędy niestety też widać, nie wiem, czy celowo, ale może wyszedłeś z założenia, że to tobie ma się podobać.
Świetnie, że kolejna M11W wraca na drogi, gratulację

Gąbka tylko od Junca, poszukaj do niego kontaktu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgan
PostWysłany: Pią 9:32, 22 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Wiaterek wyszedł całkiem, całkiem Mruga
Ciekawy opis prac, a błędy przemilczmy Wesoly
Gratulacje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Pią 11:31, 22 Lis 2019 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Opis pierwsza klasa
Będziesz miał satysfakcję.z odnowionego sprzętu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Pią 11:33, 22 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 23:29, 22 Lis 2019 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Fajna robota, tylko piaskowanie silnika...
Na jednym zdjęciu widać 2 SHLki, więc zapytam, co z tą drugą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolek81
PostWysłany: Sob 8:10, 23 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ta druga sprzedana, jak kupowałem wiatra tamtej już nie było. Ten facet od którego kupiłem motocykl to handlarz ale lubi stare motocykle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Sob 14:03, 23 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Dobra robota Kolego👍
Lubelskie? A coś bliżej?😉
Mam wiaterka też w lubelskim 🏍🇵🇱w Dubience😎
Ciekawi mnie eksploatacja na zwykłym zapłonie, bo ja mam CDI, jako że na zwykłym, po remoncie jazda i docieranie było koszmarem 😳🏍
Pozdrawiam i powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolek81
PostWysłany: Sob 15:10, 23 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

O jak miło. Ja Jestem z Uchań. Zapraszam i pozdrawiam. Jeśli chodzi o zapłon rozbierając silnik nie było tam ingerencji u poprzedników młotka przecinaka itp. Otwór w czopie wału na klin był w porządku dlatego mogłem go założyć, choć z poprzednich doświadczeń mając wfm i shl m11 trójkę zakładałem cdi, ponieważ problem zawsze był w wyżłobionym miejscu na klin. Odpala mi bez problemu. Chciałem w tym roku przyjechać do Dubienki swoją shl 3 biegową i zrobić sobie pod pomnikiem T-34 zdjęcie. W przyszłym sezonie koniecznie to zrobię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Sob 15:31, 23 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Zuch!
Mam takie zdjecie🏍👍
Oryginalny zapłon powodował przymusowe postoje, bo spawało świece po kilku kilometrach jazdy😳? Silnik sie nagrzewał (i nagrzewa wciaż) dosyć mocno i wg mnie tylko CDI to wytrzymuje... Spotkałem sie z opinia kolegi supermechanika ,że teraz benzyna 95 jest “za mocna “ dla tych silników naszych i stad problemy?
Jeśli Uchanie to może, bedzie okazja pojeździć razem w lecie😉?
W Dubience jest jeszcze M11 trójka , która prawie jest już skończona remontowo również?
Pozdrawiam🏍🇵🇱!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 23:09, 23 Lis 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Znam sporo osób które mają i chwała sobie platyny. Jeden maniak co roku robi około 1000 km i zazwyczaj przed sezonem ustawia i ogień.
Jeśli chodzi o paliwo to ... 95, czy 98 to nie moc, tylko liczba oktanowa, a ona mówi tylko i wyłącznie o zdolności do spalania stukowego. Jeśli nikt nie zmieniał stopnia sprężania to jest to obojętne, bo w naszych pojazdach brak zarówno czujnika spalania stukowego jak i zmiennego wyprzedzania zapłonu. A co najwyżej to stare paliwa przez spalanie stukowe mogły niszczyć tłoki.
A teraz przypominam że stacje paliw mają między innymi paliwa v-power itd Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Nie 1:12, 24 Lis 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Racja. Jedynym problemem dzisiejszych paliw jest ewentualnie szybsza korozja zbiornikow paliwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Odnowiony Shl m11 W
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group