Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL M11 1964 - no i czas na mnie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
SHL M11 1964 - no i czas na mnie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Slawek
PostWysłany: Pon 23:45, 17 Lut 2014 Temat postu: SHL M11 1964 - no i czas na mnie


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

Witam,

Przyszedl czas i na mnie i postanowilem zalozyc temat remontu moje Eli.
Motocykl z 1964 roku kupilem w listopadzie zeszlego roku i rozebralem na czesci pierwsze.
Zaczalem czytac forum i biora pod uwage doswiadczenie kolegow i kolezanek postanowilem: dac rame, wahacze, widelec przedni i drobnice do czarnego proszku. Obrecze kol i oslone lancucha do szarego proszku, a blotniki, oslony i bak poszly do akrylu. Bebny wyszkielkowane, szprychy nowe cynkowane. Wszystkie sruby zamowilem z nierdzewki i niekture wypolerowalem.

Czesc do chromowania i cynkowania poszly juz do firmy *. Silnik remontuje moj znajmy mechanik motocyklowy. Od razu zastrzegam, ze motocykl robie dla siebie i bedzie w nim kilka odstepstw od oryginalu. Bo mi sie tak podoba Wesoly Polka gorna chromowana, malowanie baku jak w luxie. Poza tym zdecydowalem sie na szklanki z nierdzewki. Zastanawiam sie tez na modulem CDI.
Motocykl bede sklada sam i w zwiazku z tym napewno pojawia sie pytania. Takze chcialbym Was prosic o pomoc i porady.

A tu kilka zdjec:

tak wygladala przed rozlozeniem: [link widoczny dla zalogowanych]

tu sruby: [link widoczny dla zalogowanych]

czesci po cynkowaniu: [link widoczny dla zalogowanych]

kola po zapleceniu:https://imageshack.com/i/f5ak88j

i po zabezpieczeniu tasma izolacyjna: [link widoczny dla zalogowanych]

rama po proszku: [link widoczny dla zalogowanych]

reszta elementow z proszku: [link widoczny dla zalogowanych]

gotowe kola: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 0:00, 18 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ładnie idziesz z remontem, trzymam kciuki Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 1:16, 18 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ładnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 11:26, 18 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1061
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Nieźle, jaki rozmiar opon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slawek
PostWysłany: Wto 14:08, 18 Lut 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

opony to Mitasy 19x3,25 H-01, Wiem, ze oryginalnie byly podobno 19x3,0 ale postanowilem to zmodyfikowac. Poza tym czytalem na forum, ze niektorzy takie zakladaja i jest ok. Wg mnie prezentuja sie ladnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slawek
PostWysłany: Wto 23:10, 18 Lut 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

No i pojawily sie pierwsze watpliwosci.
Kiedyrozbieralem glowke ramy wyciagnalem z niej kulki lozysk i jedna miseczke: [link widoczny dla zalogowanych]
druga zostala na widelcu: [link widoczny dla zalogowanych]

ale wg dokumentacji powinny byc jeszcze dwie. jedna u gory, a druga na dole.
I tu wlasnie pojawia sie watpliwosc...

Nic innego nie wyszlo. Tylko czy te dwie miski nie zostaly w glowce ramy?
I zostaly zamalowane przez roznie jak ja Wesoly inteligentnego lakiernika.

Jestescie w stanie to ocenic po tych zdjeciach?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jesli nie to czy jest mozliwe, ze poprostu ich nie bylo? Poprzedni wlasciciel podobno cos "remontowal". Mogl zlozyc glowke bez tych czesci i to sie trzymalo kupy?

KOlejna sprawa to uszczelki, ktore powinny byc u gory i u dolu glowki. Ktos moze poradzic gdzie je kupic lub moze co innego uzyc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 23:41, 18 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Misek w główce ramy musi być cztery. Jedna ( górna ) zawsze zchodzi jako pierwsza po zdjęciu półki i odkręceniu nakrętki. Dolna taka sama zazwyczaj zostaje przy wahaczu. Środkowe miski siedzą w główce i w twoim przypadku zostały zamalowane.
Co do uszczelek, to z tego co pamiętam, są to takie oringi, może ktoś ma na wierzchu i zwymiaruje je tobie. Powinny być dostępne w sklepach z łożyskami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 0:12, 19 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Najlepiej jakbyś miał książkę Pancewicza. Jest tam pokazane na rysunkach co siedzi w środku oraz metoda jak wybić miseczki łożysk z ramy. Opisowo jest trudno to wytłumaczyć. Np przy wybijaniu dolnej miseczki musisz włożyć duży śrubokręt płaski ( niektórzy wolą klucz płaski) a od góry włożyć pręt ok 20mm średnicy i oprzeć go o zaparty o miseczkę śrubokręt. A następnie uderzyć młotkiem w pręt jedną ręką a druga trzymać śrubokręt. Zmieniać położenie śrubokręta po obwodzie miseczki i uderzać młotkiem. Powinno wyjść bez większego problemu.
Ale jeśli nie dajesz nowego łożyska to może nie wyciągaj tylko jakoś oczyść z lakieru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 0:27, 19 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Na tym etapie nie wybijał bym misek z główki ramy. Oczść szczotką doczołową na wiertarce np. taką:
[link widoczny dla zalogowanych]
Książka jak najbardziej wskazana Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slawek
PostWysłany: Śro 20:24, 26 Lut 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

przyjechaly chromy Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i kierownica juz zlozona.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuul1001
PostWysłany: Śro 20:50, 26 Lut 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Cześć Sławek
ładnie już teraz wygląda ta kierownica pewnie jak złożysz całość to efekt będzie powalający,powodzenia w dalszej pracy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slawek
PostWysłany: Pią 20:02, 02 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

Koledzy ratujcie. Po ocynkowaniu oski nie pasuja do kol. Co robic? pchac na sile czy dac do tokarza. Ale tocznie zniszczy ocynk...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Pią 21:45, 02 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Miałem ten sam problem z ośkami. Ocynk jest miękki - papier ścierny dał radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slawek
PostWysłany: Czw 23:37, 08 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niepolomice

dzieki. rzeczywiscie pomoglo. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Pią 19:29, 09 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Ja cały czas przy składaniu walczyłem z tematem zbyt grubej warstwy ocynku, ponadto przy malowaniu proszkowym położono mi bardzo grubą warstwę lakieru, co przysporzyło mi też problemy przy składaniu.
Widzę że jesteś z Niepołomic - prawie sąsiad Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL M11 1964 - no i czas na mnie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group