Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont SHL M11 1965r, kadek05

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Remont SHL M11 1965r, kadek05 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kadek05
PostWysłany: Wto 16:02, 30 Paź 2012 Temat postu: Remont SHL M11 1965r, kadek05


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

Dzisiaj zacząłem remont tejże SHLki:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Podczas czyszczenia gaźnika zacząłem się zastanawiać jak działa ssanie(do tego mam urwaną dźwignię na kierwnicy), gdy linka jest naciągnięta to ssanie jest włączone czy wyłączone?

mam też jakiś problem z kopniakiem, ponieważ nie zawsze "zatrybia" i podczas "pół kopnięcia" występuje tylko jedna iskra na świecy.

Może to głupie pytanie, lecz dopiero zaczynam przygodę z SHLką, a mianowicie: SHLkę można odpalić bez akumulatora, prawda?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kadek05 dnia Śro 20:44, 07 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Wto 16:21, 30 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Fajnie kolejne moto odżyje.
O ile dobrze pamiętam to jak masz linkę naciągniętą to ssanie jest wyłączone. Odnośnie startera to możliwe że masz tryby w ”półksiężycu” uszkodzone. Generalnie jak będziesz rozbierał Elę to wszystko wyjdzie na jaw Mruga.
Bym zapomniał, bez akumulatora da się odpalić maszynę .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gazownik dnia Wto 16:21, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Wto 17:24, 30 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

fajny materiał do odrestaurowania,powodzenia w restaurowaniu tak wspaniałego motocykla,popieram odpowiedzi "gazownika" na twoje pytania,też tak sądzę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Wto 21:58, 30 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Sprawdź rocznik, bo mi wygląda na starszą niż 66r.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Wto 22:06, 30 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Na początek w sam raz Wesoly
Wygląda na kompletną Po za tym jednym boczkiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Wto 22:07, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Wto 22:35, 30 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

pierwsze doświadczenia z odrestaurowaniem motocykla są najbardziej ekscytujące ,wiem to z własnego doświadczenia Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Wto 23:07, 30 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

Boczek jest:)
Udało mi się ją dzisiaj po wielu godzinach przygotowań odpalićWesoly
Mam tylko problem ponież gdy wrzucę bieg to gaśnie i nie mam pojęcia czego to może być przyczyna..

Dla potwierdzenia rocznika wrzucam zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ależ się cieszę, że udało mi się ją odpalić..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Śro 9:46, 31 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Oj pamiętam też pierwsze odpalenie. Bardzo wtedy się ucieszyłem (zimno było i zmarzłem dość mocno), że moto odżyło. Mimo tego, że z silnika wydobywał się jeden wielki łomot ( po prostu ktoś przede mną zakatował maszynę), ale jednak odpaliła i się przejechałem kawałek z 500m. Do tej pory silnik nie został jeszcze odpalony(oczywiście po kapitalnym remoncie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Śro 13:24, 31 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Rocznik 1966 ma numer ramy i silnika ponad 100tys. Dodatkowo Osłona, rama sugeruje 1965 lub niższy. ta szóstka na tabliczce, hmmm może była piatką kiedys Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Śro 17:45, 31 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Ja także pamiętam,pierwsze odpalanko Elki,było słychać trzaski,łomoty,ale najważniejsze ,że odpaliła.Ale niestety od kupna jeszcze nią się nie przejechałem,bo nie miała kół założonych ,były w częściach.Dopiero jak będzie złożona przejadę się pierwszy raz,nie mogę się doczekać Rotfl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 18:11, 31 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

oj tak. pierwsze odpalenie i pierwsza przejażdżka to niezapomniane chwile...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Pią 15:53, 02 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

tak jak pisałem wcześniej motor odpadał, lecz miał problem z wchodzeniem na obroty. Dlatego postanowiłem ustawić zapłon. Chciałem zobaczyć jak wygląda cały moduł i pokusiłem się o zdjęcie koła zamachowego. Podczas zdejmowania wydawało mi się, że uważam, lecz mimo ostrożności wkręcajać jedną ze śrub w celu zdjęcia koła zamachowego trafiłem nią na przewód, który łączy przerywacz z cewką, przewód nie do końca się przerwał. Postanowiłem zlutować i owinąć taśmą izolacyjną. niestety po założeniu koła zamachowego w chwili obecnej iskra raz jest, a raz jej nie ma. zapłonu ani niczego innego nie ruszałem. co może być tego przyczyną?

Problem rozwiązany. teraz z kolei strasznie cieknie mi z gaźnika w okolicach dźwigni od pływaka, czy to normalne w tych modelach?
choć z drugiej strony może brakuje mi jakiejś uszczelki.

Mam jeszcze jedno pytanie, macie może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu a mianowicie:w karterze z lewej stronu mam urwane dwie śruby(sprawka poprzedniego właściciela), jest jakiś sprytny na to sposób?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kadek05 dnia Pią 21:04, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Pią 22:24, 02 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

żaden gaźnik nie powinienem przeciekać,to nie jest normalne,przyczyną będzie pewnie pływak,sprawdź go,po pierwsze czy nie jest przedziurawiony,jeśli nie to podegnij troszkę blaszkę co przymyka zawór iglicowy.Urwane śruby najlepiej na punktować punktakiem i rozwiercić malutkim wiertełkiem uważając na gwint w karterze ,żeby go nie uszkodzić Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Nie 1:41, 04 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

gaźnik wyregulowany, zapłon ustawiony książkowo a SHLka ciężko pali. jak uda mi się już wkońcu odpalić to chwilę po zgaszeniu nie ma problemu z odpaleniem(za raz), a gdy trochę postoi(1h-2h), ostygnie to znów zaczyna się problem z odpaleniem, powoli nie mam już siły bo nie wiem co jej dolega..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Nie 10:13, 04 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

A używasz ssania przy odpalaniu?,bo prędzej mówiłeś ,że masz urwaną dźwignię.Gdy odpalasz moto to przymykasz ssanie,gdy się trochę rozgrzeje to ssanie otwierasz ,nie powinno być problemu,może tego nie robiłeś? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont SHL M11 1965r, kadek05
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group