Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
[M11] SHL m11 1968 Sulejówek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
benicjanin738
PostWysłany: Czw 11:08, 16 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 282
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Rodzinna Shl super sprawa!! i w super stanie! Wesoly
Pozdrawiam i powodzenia w remoncie Kolego!! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Czw 22:08, 16 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

A dzięki Wesoly

W sumie to jestem jeszcze trochę dalej z pracami Wesoly Zabrałem się za silnik !

Oczywiście najpierw demontaż :



Wał poszedł i wrócił z regeneracji:


I zabrałem się za renowacje powłok silnika Wesoly W garażu znalazło się trochę płyty OSB, jakaś niewykorzystana pleksa to pomyślałem że zrobię sobie komorę do piaskowania / szkiełkowania Wesoly





Na początku kupiłem kulki szklane i namęczyłęm się przy jednym karterze... Efekt mierny Smutny A wystarczyło trochę więcej poczytać ! Dokupiłem piasek i zabrałem się na nowo do roboty ! Czyli - najpierw piasek potem kulki Wesoly Teraz efekty :

po wyczyszczeniu benzyną:


Po piasku :


i szkiełkowanie:


Efekt w rzeczywistości przerósł moje oczekiwania i gdybym miał za to komuś zapłacić nie miał bym do czego się przyczepić Wesoly

Koszty ? Pistolet 35ł, piasek - 14zł, szkiełko - chyba 50zł , satysfakcja - bezcenna Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Pią 8:32, 17 Mar 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2004
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Polak potrafi Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Sob 11:01, 18 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

No to tak... W międzyczasie zabrałem się za hamulce. Nie nitowałem okładzin a skleiłem. Zobaczymy jak to się sprawdzi.





Zacząłem też składanie silnika Wesoly Pierwsze dwie połówki złożone ! Przed ostatecznym złożeniem kilka razy sprawdzałem czy nie zostały mi jakieś części (i dobrze że tak robiłem ! Mruga ). Bezcenne informacje o składaniu skrzyni biegów znalazłem na forum.

Miałem dylemat jak składać - tylko uszczelka? tylko silicon ? na kanapkę - hermetyk +uszczelka+hermetyk ? na forach można znaleźć wszystkie kombinacje. Ostatecznie wybrałem opcję ostatnią bo wydaje mi się najpewniejsza. A jaka jest prawda ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał
PostWysłany: Pon 20:42, 20 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witam

Jakie środki trzeba przeznaczyć taka SHL m11 wygląda jakby wyjechała z fabryki ?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Wto 23:25, 21 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

No i stało się! Napotkałem problem

Złożyłem dwie pierwsze połówki silnika. Zabrałem się za montaż zębatki zdawczej i po dokręceniu ("silnie" według instrukcji) koło zdawcze bardzo ciężko się obraca ! Im silniej dokręcam nakrętkę koła zdawczego tym gorzej.

tak na logikę to by się zgadzało... im bardziej dokręcam nakrętkę tym bardziej dociągam tryb zdawczy to łożyska. Od strony skrzyni biegów między trybem zdawczym a łożyskiem jest duża cieniutka podkładka.Od drugiej strony między łożyskiem a zębatką jest tulejka dystansowa.

Co przeoczyłem ? A może to dlatego że próbuję obracać na sucho ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Sob 18:34, 25 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

no i rozwiązany Wesoly

Na szczęście opór powodował simering ! tuleja dystansowa na sucho bardzo ciężko obracała się w uszczelniaczu. Jak nakrętka nie była dokręcona to wałek od trybu zdawczego obracał się lekko w tulei dystansowej. W miarę dokręcania tuleja zaczynała się blokować na walku/łożysku a obracała się w uszczelniaczu który na such stawiał silny opór.

To tak jakby ktoś "spanikował" jak ja Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maretzky
PostWysłany: Pią 15:21, 06 Paź 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Moje doświadczenie (i pamięć oraz zdjęcia mojego taty, który jeździł SHLką): maluj wszystko co możliwe proszkiem, ale oprócz tych elementów, które będą lakierowane (kolega wyżej wymieniał). Najpierw oczywiście powyjmuj wszystkie tuleje i wyprostuj to co możliwe (np. półka). Proszek czarny błyszczący i srebrny (półka i obręcze i osłona jeżeli nie jest za bardzo zniszczona i nie trzeba jej szpachlować). Proszek jest odporniejszy. Mam doświadczenie i z tym i z tym. Pod lakier daj podkład, lakiernik będzie wiedział jaki najlepszy, a pod błotniki na lakier jeszcze położy taki specjalny podkład, żeby lakier się nie odbijał (coś chyba bitumicznego). Tutaj oryginalnych pomysłów raczej nie ma sensu stosować, bo lakier był strasznie miękki - chyba akryl ale dokładnie nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group