Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[M11] SHL m11 1968 Sulejówek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ruszi
PostWysłany: Nie 1:45, 02 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 386
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

przede wszystkim ja bym sobie ogarnął dwa takie same. zapewne czy stalowe czy alu jest zależne od rocznika. aluminium nie każdy chce chromować i nieraz duże pieniądze za to chcą. ja bym to jedynie wypolerował. stal chromować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 1:23, 04 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 204
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

1. W firmie w której będziesz piaskował i malował proszkowo na pewno będą wiedzieli jakiego użyć podkładu. Teoretycznie nie muszą dać żadnego, jednak wtedy sam musisz się pośpieszyć z tym podkładem, choćby w spray-u.
Dodam, że w PRL-u raczej oszczędzano z podkładami.

2. Moja rama siedzenia na 100% była czarna.

3. W zakładach chromowniczych / galwanizacyjnych zwykle mają usługę polerowania aluminium (jak kolega ruszki wspomniał, niewiele firm ma w ofercie chromowanie alu, ale dobra polerka wystarczy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Wto 10:56, 04 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 611
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Były zakładane 2 rodzaje uchwytów.
Zmiana z tego co pamiętam nastąpiła w 1963roku ze stalowych na aluminiowe;) 1968 według mnie powinny być aluminiowe..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Wto 22:29, 18 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

Dzięki za podpowiedzi !

No i musiałem kupić używany amortyzator Smutny Jeden z moich był skrzywiony! Spędził kilka lat w maszynie rolniczej i orał ziemię przewala oczami
Na szczęście kosztowało mnie to 30 zł, a jego stan jest lepszy niż wszystkie pozostałe Wesoly

Drugim elementem, który już zakupiłem jest osłona łąńcucha dolna krótka - ta z SHL-ki była dorabiana. Co prawda Teść wykonał kawał dobrej roboty ale niestety blacha pękła blisko mocowania.

Uzbierało się trochę części do cynkowania i tu pytanie. Czy muszę je przygotować, tzn wyczyścić szczotką drucianą, pozbyć się rdzy, gdzie trzeba przeszlifować ? Czy to robią zakłady cynkujące ? kilka elementów doczyściłem wiertarką z dyskiem drucianym ale to strasznie żmudna robota.... potrafię sobie wyobrazić przyjemniejsze zajęcia Wesoly

Bębny hamulcowe do przetoczenia - wyglądają podobnie do zewnętrzenej powierzchni - pocięte głębokimi bruzdami !

Kolejny zakup, który chodzi mi po głowie to zestaw śrub ! Te w mojej SHLce nie warte są renowacji... Obielane łby, głęboka korozja, nieorginalne. Kilka unikalnych na pewno uratuję.
Widziałem kilka pozycji na "ale drogo" w granicach 120-150 zł w klasie A2, co niektóre polerowane. Możecie coś powiedzieć o tych zestawach ? Kogoś unikać a kogoś polecacie ze sprzedawców ?

Wreszcie kończy się rozbiórka i zaczyna renowacja Wesoly

Niedługo wrzucę kolejne zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Śro 15:22, 19 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 123
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Pod bokiem, w Starej Miłosnej masz niezłą galwanizernię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Śro 20:45, 19 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 204
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Części do cynkowania / chromowania nie ma co przygotowywać, mój kolega z zakładu galwanizującego mówił, że nieprofesjonalne czyszczenia tylko utrudniają mu pracę (był szlifierzem). Po prostu chociaż trochę umyj to co chcesz cynkować, chociaż nie musisz tego robić jakoś bardzo dokładnie.

Bębny hamulcowe też przetaczałem, ale każdy z nich miał chyba już fabryczne "wcięcie" (nie duże, no ale było).

Sam kupiłem komplet śrub polerowanych z alle-drogo, wg mnie było warto.

Czekamy na kolejne zdjęcia, bo jak nie to... przestaniemy doradzać! Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 23:22, 19 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 386
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

a ja powiem w ten sposób: jeśli nie masz czasu na zabawę z takimi rzeczami, to możesz zakupić te śruby.
ja nie miałem. i nie kupiłem. dlaczego? ponieważ starałem się każdego dnia spędzić choć chwilę w garażu, ale z powodu oczekiwania na różne graty były momenty że nie miałem co robić, więc docinałem i polerowałem właśnie śruby. efekt jest taki, że człowiek był szczęśliwy że coś robi, a te 100zł czy ileś co tam jest poszło na kilka zestawów takich śrub (brałem 'po garści'), do tego dołożyłem kilka zł na pastę polerską i dziś mam i pastę i resztę śrub


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Nie 22:02, 30 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Cześć, po pierwsze to ładny Ci się trafił motorek. Ale jak czytam o polerkach na aluminium, to mnie skręca. Ze złości. Polerką niszczy się bezpowrotnie oryginalną powłokę. Nie ma odwrotu. Tak jak nieźle zachowany lakier. Często wystarczy duuuużo pracy i można uratować i lakier, i chrom. I aluminium. Dostępna chemia pozwala na wiele dobrego, ręce i chęci są ogólnie dostępne, gorzej z wolnym czasem. No nie generalizuję, są rzeczy nie do uratowania, ale większość aluminium jest w na tyle dobrym stanie, że powinno się starać zachować stan fabryczny. Zdaję sobie sprawę, że każdy ma swoją wizję, jednak można wyrazić na forum swoją opinię.
Żeby było jasne, dodam, że nie handluję chemią Wesoly
Co do cynkowania, im lepiej przygotujesz detal, tym ładniejszy będzie. Cynkowanie, to jedna z tańszych powłok, w galwanizerniach mało kto robi przygotowania pod cynk. Przynajmniej takie są moje doświadczenia. Dobrze jest odciągnąć cynk kwasiurą, pozbyć się rdzy szczotami, papierem, pilnikiem. Później taki detal się odwdzięczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 22:08, 30 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Czw 14:43, 17 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Ja śruby wymieniałem na nierdzewki, a kupowałem na [link widoczny dla zalogowanych] Jak na razie po dwóch latach od remontu nic się nie urwało, chociaż te od mocowania silnika niedługo będą do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 16:31, 17 Lis 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1768
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Lubisz ryzyko, rozumiem że te od amortyzatorow i przód i tył też nierdzewka. Poczekaj na niespodziewany dół. Rozumiem że norma na śruby zawieszenia i zalecane nawet 10.8 nie robią na tobie wrażenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Pią 8:12, 18 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Może nie będzie aż tak źle.
Po prostu nie trzeba jeździć i będzie ok.
Ale dość sarkazmu.
Kolega halcik ma setkę racji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Pią 11:57, 18 Lis 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Śruby od amortyzatorów mam oryginalne. Wymieniałem śruby błotników, mocowania podstawy akumulatora itp. Starałem się to zrobić z głową Mruga Jedynie tak jak napisałem zaryzykowałem z silnikiem i widzę że tam nie wytrzymają długo bo już mocno wytarte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Śro 23:14, 15 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

No to trochę mnie tu nie było....

Prace idą powoli ale w jedynym słusznym kierunku - do przodu Mruga

To podzielę się kilkoma zdjęciami jeszcze z rozbiórki. Bębny oczywiście do przetoczenia, pociętę bruzdami. Koszt przetoczenia to całe 30zł.





Co mnie ucieszyło to osłony łańcuch w bardzo dobrym stanie Wesoly wymagają jedynie drobnych poprawek !


Rama... nie jest bardzo źle ale niektóre szwy przerdzewiały a spawacz nasmarkał niezgrabnie naprawiając uszkodzenie tylnego podnóżka. Do poprawy! (35zł Mruga )





Prace oczywiście poszły nieco dalej Wesoly Uporałem się z ocynkiem. Cynkowałem w Miłośnie (Miłosnej ?), koszt 200zł za to co na zdjęciach. Zadowolenie - sam nie wiem. Części do cynkowania przygotowałem sam. Po cynkowaniu pan nie sprawdził ani jednej z cynkowanej części i w rezultacie jechałem po raz drugi z prawie połową gratów. Jakość końcowa - raczej dobrze, nie mam porównania dobre-złe.

Przed


Po


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez baniak82 dnia Śro 23:25, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 8:08, 16 Mar 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1768
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Za taką ilość dawałem coś koło 30 zł, ale może wykonanie powala? Brnij dalej Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Czw 9:38, 16 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

No cena mnie powaliła bardziej niż jokość... w takim razie z usług tego pana już nie skorzystam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group