Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->Po 32 latach znów na kołach

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Po 32 latach znów na kołach <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Dejv
PostWysłany: Wto 10:14, 01 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

Wczoraj zdjąłem bak i lekko go przeczyscilem pasta polerska. Wyglada to na tyle dobrze ze zostanę przy tym co mam. [link widoczny dla zalogowanych] Zmniejszy to koszta i przyspieszy uruchomienie motoru. Prośba do Ciebie halcik: czy znalazłbyś czas żeby ocenić amortyzatory, koła, i silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 11:50, 01 Sie 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak chcesz to wrzucaj zdjęcie, nie tylko ja pomogę pewnie

No i nie odpowiedziałem w pełni na poprzednie pytanie
[link widoczny dla zalogowanych]
ja kupowałem w lakierni, jest to preparat usuwający rdzę. Miejsce aplikacji na rdzy ciemnieje a tutaj nawet filmik
https://www.youtube.com/watch?v=J4FtdAUnpRo
Oczywiście działamy zdrowo rozsądkowo, oczyszczamy metal jak najdokładniej, stosujemy odrdzewiacz (fosol trzeba np neutralizować, więc trzeba robić to z rozwagą), po cortaninie ja przecieram delikatnie papierem ściernym (nalot to pozostałość po działaniu, a nie warstwa ochronna) i nakładamy patyczkiem do uszu lub małym pędzelkiem farbę dobraną na wzór malowanego elementu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 12:06, 01 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Wto 15:16, 01 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Jeśli chodzi o Cortanin F to jest wg mnie słabym preparatem. Miałem kiedyś Mondeo MK2 (było to jakieś 13 lat temu) a tam wiadomo - ruda szaleje jak tornada w teksasie - Cortaninem smarowałem, suszyłem później zmywałem wodą, następnie podkład, baza, lakier a ruda szła dalej. Jak dobrze pamiętam, to jednym ze składników Cotanina są garbniki dębu, które po kontakcie z metalem właśnie zmieniają kolor na ciemno atramentowo-grafitowy. Kwasy dębu mają właściwości żrące w kontakcie z metalem więc zapewne częściowo rdzę wytrawia ale moim zdaniem jest to słaby środek zapobiegawczy na mocno zaawansowaną korozję.

Polecam "RStop", preparat jest drogi jak za 100ml ale fajnie wiąże "grubą" rdzę w bryłę i póki co lakierowany element po "r stop" nie wykazuje śladów powrotu korozji, element był robiony tej zimy (obity i częściowo już z wżerami próg w samochodzie)

To tylko moje zdanie, na temat tych dwóch preparatów, jednym Cortanin F jest super, mi natomiast ten preparat jest słabym środkiem przeciw dalszemu rozwojowi korozji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:52, 01 Sie 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

No właśnie ja tym preparatem odchwaszczałem zbiornik (jako preparat końcowy), stare klucze płaskie i parę innych drobiazgów. Akurat ja jestem zadowolony.
Twój preparat to do 50% ropa, ponad 25% izocyjanianów o różnej formie (usuwa wodę z rdzy, a w sprzyjających warunkach zamienia się w piankę montażową do okien), oraz kilka estrów.
Cortanin F , ciekawostką dla mnie - ma kwas fosforowy V Wesoly (nie wiedziałem), alkohole i estry. Wspomniana tanina ma właściwości wychwytywania wolnych rodników, które są jednym z etapów rdzewienia. Dodatkowo produkt rozpadu taniny - kwas galusowy jest także używany do czernienia stali - czyli zabezpieczaniem przed korozją Wesoly ).
Wczytując się dalej zaczynam widzieć pewną zależność polialkoholi aromatycznych, jako związki chelatujące jon żelaza. No ale kwas galusowy ma tych grup najwięcej Wesoly
podsumowując RStop usuwa z okolic rdzy wodę i daje zabezpieczenie w postaci poliuretanów. W moim mniemaniu to preparat raczej zabezpieczający przed dalszym rozwojem korozji niż jej usuwaniem. Cortanin F pewnie w większym stopniu usuwa rdzę (kwas fosforowy plus tanina), ale jak wspomniałem w poprzednich postach wymaga zabezpieczenia.
PS tak skończyłem jedne z tych przedmiotów, który sprawia, że lubię czytać składniki produktów, najczęściej spożywczych Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dejv
PostWysłany: Wto 22:51, 01 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

Prawie udało mi się wszystko rozkręcić. Zabrałem się tez za czyszczenie ramy. Pojawiły się oznaki upływu czasu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To na trzecim zdjęciu, to napewno nie jest duży problem. Bardziej martwi mnie to na pierwszym i drugim. Mam nadzieje, ze nie będzie to ciężki orzech do zgryzienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 23:03, 01 Sie 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Są różni magicy, a ta część ramy nie jest najłatwiejsza do spawania. Bądź dobrej nadziej, nie z takich ram były później ludzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dejv
PostWysłany: Czw 16:21, 03 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

Znalazło się kilka następnych mankamentów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie są to straszne rzeczy, ale jednak po mału robi się ich coraz więcej.
Niestety kończy mi się czas, na pace przy motorze, niedługo trzeba wracać do pracy. Jednak mogę być zadowolony, bo wszystko jest już rozkręcone. Rdza została usunięta, a Cortanin F nałożony. Dzisiaj umyje wszystkie części jeszcze raz i wszystko bedzie czekać na kolejna wizytę w Polsce. Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->Po 32 latach znów na kołach
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group