Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->remont SHL M 11, S32, 1965r. - 2 lata zabawy :)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
remont SHL M 11, S32, 1965r. - 2 lata zabawy :) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
gazownik
PostWysłany: Pią 22:47, 09 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

No no kawał dobrej roboty, tylko pogratulować. Myślałem że tylko ja miałem dziurawy boczek Jezyk, a tu proszę temat znany Wesoly.

Toja dziewczyna na pewno jest dumna z pracy którą wykonałeś. Moja mi kibicuje choć też cały czas narzeka, że czasu nie mam i tylko moto ...

Ja swoją Elę zrobię prawie orginał, a prawie dla tego aby była moja taki orginał dla mnie Wesoly. Wiadomo przemalować coś czy wymienić mały elemęt jak już moto jest poskładane to nie problem. Oczywiście patrząc przez pryzmat całej włożonej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WSR
PostWysłany: Pią 23:18, 09 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Dobra robota! A co do kosztów, to jeśli dbasz na prawdę o każdy szczegół to 5000 to wcale nie jest dużo, widzę to po mojej Gazeli której jeszcze daleko a już 3,5k pochłonęła i z 2 jeszcze pewnie zje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 0:16, 10 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Wielki dzięki! Masz u mnie piwo Wesoly

Właśnie, centrowania się boje najbardziej.. hehe. Bicie w poziomie jeszcze da radę wyłapać, ale góra dół.. to jest masakra. W rowerze tego nie bardzo umiem zrobić, a co tu mówić o motorze. hehe
O te szparunki powiem szczerze martwię się najbardziej. No ale do tego jeszcze daleko.
Jutro biorę się za czyszczenie blach z lakieru, więc dopiero zacznę myśleć Wesoly

A ten tłumik jak Ci się sprawuje? Nie żółknie? Jak z dźwiękiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 0:40, 11 Gru 2011 Temat postu:







Co do tłumika ze Skuterdębica to jest nawet dobry. Jest dobrze pochromowany, nie żółknie, nie przegrzewa się, chrom nie odpada. Dźwięk też jest ok. Mocowania pasują idealnie. Koszt 260 zł. Na allegro też były ale powyżej 300 zł - nie opłaca się. Podobny tłumik widziałem na oldtimerbazar np. we Wrocławiu. Może na innych też są. Stary tłumik miał duży nagar wewnątrz - czyściłem go tak jest opisane w książce ale to nic nie dało. Stary tłumik miał jakby to powiedzieć dźwięk bardziej basowy i przytłumiony - na nowym tłumiku dźwięk jest czystszy i trochę głośniejszy. Bardzo fajnie słychać to pam pam pam Wesoly

Skuterdębica ma parę fajnych części ale większość to podróby kiepskiej jakości. Trzeba uważać z zakupami. Np. linki mają dobre ale przerywacz ten w iskrowniku to kiszka. Najlepsze oczywiście są oryginały ale na to potrzebne są pieniądze i czas. Polecam obserwować aukcje, giełdy i coś upolować. Jeżeli chodzi o zakupy na skuterdębica to wydałem u nich około 1000 zł. Kilka części kupiłem Wesoly jeżeli będziecie chcieli tam coś kupować to dajcie znać - powiem czy jest warto czy lepiej kupić gdzieś indziej.

Co do centrowania kół to nie będę tego szczegółowo opisywał bo na google jest tych materiałów dużo i można poczytać. Powiem tylko tyle że do centrowania służyły mi oryginalne "widełki" z motocykla SHL. Po prostu nie montowałem przedniego błotnika, założyłem koło bez opony i dętki na swoje miejsce z przodu. Motor stał na nóżkach. Na rurkach od wahacza (tych równoległych do ziemi) przykleiłem taśmą kawałki prostokątnych wąski kawałków grubej folii plastikowej (takiej 1-2 mm) i po obróceniu kołem widziałem gdzie obręcz ma odchyły w poziomie a gdzie w pionie (jakie bicie). Najlepiej kupić sobie klucz do nypli - kosztuje około 3 zł. Bez tego ciężko idzie. I do roboty metodą prób i błędów Wesoly Poczytajcie na google - robi się tak samo jak obręcze rowerowe.

Najgorsze jest to że idzie zima i nie można pośmigać na motorze.

Wiecie co .... muszę Was zmotywować .... jak już zrobicie Wasze maszyny to musimy się kiedyś spotkać Wesoly na jakimś zlocie
Powrót do góry
ZWIERZU
PostWysłany: Nie 1:02, 11 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

A kiedy kupowałeś ten tłumik? Bo teraz jest niby po 310 na stronie skutera, a nie 260...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 11:54, 11 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

To tłumikiem mnie zaskoczyłeś, większość osób nawet tu na forum piszę, że te tłumiki to badziew, a tu jednak nie. - sam tak też mówiłem, opierając się o innych opinie oczywiście.
Do centrowania i zaplatania koła znalazłem taką stronkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
że to tak samo jak w rowerze to ja wiem, ale chodziło mi o to, że w rowerze choć znam zasadę centrowania to i tak mi nie wychodzi. A tu jest jeszcze ciężej, bo szprychy grubsze, a felga nie dość, że grubsza to i szersza. Kluczyk też nawet mam i do centrowania w motocyklu Jezyk
Ja sie nie wyrobię na przyszły zlot zapewne Smutny Chyba, że będzie tak jak ostatnio - pod koniec Sierpnia. To wtedy jest cień nadziei Mruga O ile prawko na motocykl znam.. hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 12:39, 11 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Drix ta strona o centrowaniu jest zaje...... i bardzo mi pomogła. Dzięki Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 18:44, 11 Gru 2011 Temat postu:







Tłumik do SHLM11 kupiłem w skuterdębica około 2 lat temu. Kosztował 260 zł. Wiem że obecnie jest on o wiele droższy. Widziałem ceny i po 360 zł na allegro. Nie mam do porównania innego tłumika jak tylko ten który ściągnąłem z mojej SHLki i wydaje mi się że nie jest taki najgorszy. Średnice wlotu i wylotu spalin są takie same, mocowanie to samo co w oryginalnym, kształt ten sam. Ogólnie jest ok. Motorem z nowym tłumikiem zrobiłem łącznie około 300 km. Na razie jest wszystko ok. Wiele rzeczy które kupiłem na skuterdębica to badziewie i często było tak że musiałem tą samą rzecz kupować jeszcze raz gdzieś indziej. Np. gumy podnóżków -syf. Oryginalne -tzn. wyglądające jak oryginalne, dobrze wykonane kupiłem na oldtimerbazar. W internecie jest kilka sklepów z podzespołami do zabytków, te sklepy także sprzedają swoje produkty na allegro.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 19:24, 11 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

To dobrze wiedzieć, bo mój też w kiepskim stanie jest.
Jakbyś mógł to dowiedz się od kody kolorów i z jakiej palety Mruga

A i podaj adresy stron czy coś tych sklepów, które również sprzedają części.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Pon 0:16, 12 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

U Hartmanna można kupić tłumik za 200 zł w stanie surowym. Ja chyba tak zrobie i pochromuje bo mi wyjdzie taniej Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimuka
PostWysłany: Pią 10:05, 13 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Cześć.

Mojlos, piękna robota. Padam

Czy można wiedzieć co konkretnie szkiełkowałeś w silniku? Głowica, Culinder, pokrywy, kartery?
Tzn czy wszystko co ładnie wygląda na Twoim silniku jest szkiełkowane? :-)
Czy taki wyszkiełkowany silnik nie brudzi się łatwo od smarów przy składaniu? Idzie to odczyścić?

Pozdrawiam,
Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 16:21, 13 Kwi 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Cytat:
wbije dwójkę i po paru metrach pchania - motocykl ożywa

Niepewny A z kopa nie da rady ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->remont SHL M 11, S32, 1965r. - 2 lata zabawy :)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group