Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gazela
PostWysłany: Pon 17:32, 14 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Pięknie.
Tym wyszlifujesz ładnie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Pon 22:07, 14 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Cześć, działaj kolego. Ma się podobać Tobie.
Jednak jak zalecisz na imprezę weterańską i będziesz chciał zrobić ocenę, kartę mototest, to się trochę zdziwisz.
Ale zawsze można poprawić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Pon 22:07, 14 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 21:42, 15 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@mprojekt - prostownik mam oczywiście selenowy.

@Gazela - nie wiem czy tym nie porysuję tych aluminiowych elementów. Zastanawiam się nad filcem polerskim.

@tomekshlm06t - co dokładnie masz na myśli? Tylko te szwy na siedzeniu? A może brak "paska" na jego środku? Czy wszystkie SHL-ki M11 go posiadały?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Wto 21:45, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Wto 22:21, 15 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Chodzi mi o upiększanie pojazdu ponad fabrykę. Polerowane alu, szkiełkowanie, zamiana ocynku na farbę. A propos ocynku, jeśli dobrze przygotuje się elementy pod nałożenie cynku, to też zyskujemy na jakości powłoki. Ma mniejszą powierzchnię i dzięki jej gładkości jest bardziej odporne na utlenianie.

Nie bierz sobie do serca mojej uwagi, Mruga po prostu do mnie bardziej przemawia "naturszczyk". A oceniający odrestaurowanie pojazdu cenią oryginalne.

Co do kanapy, masz z przeszyciem, też dobrze. Ja swoją zaniosłem do ta-picera, dołożyłem boczek od zbiornika, żeby dobrał kolor dermy, a jak zobaczyłem po wykonaniu, to mnie rozpacz ogarnęła. Dostałem kanapę w kolorze turkusowym. I już miałem nią rzucić, ale wyjazd był tuż tuż, założyłem więc ją na motor i tak mam już 10 lat. I jest to jedyna m06 z taką kanapą. Kiedyś zostawiłem moto przed bazarem, a jak wróciłem była karteczka: odezwij się Tomek, wiem że jesteś na bajzlu, poznałem po kanapie....

Co do paska, to nie mam wiedzy czy we wszystkich 11kach był przy siedzeniu. Ja na swojej m06 mam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Wto 22:23, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Śro 19:28, 16 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Kolego tomekshlm06t, masz dużo racji, jednak chciałem jak najbardziej "zakonserwować" swoją SHL-kę. Zresztą nie zamierzam do niej dokładać jakiś nieoryginalnych części jak np. bezstykowy zapłon, kierunkowskazy, przednia szyba, chlapacze... jednak też chcę mieć jak największy procent oryginalności, gdy spotkam się z rzeczoznawcą (może polecacie kogoś z okolic Katowic?).
Obrażać się nie zamierzam Mruga

Stan dzisiejszy:

Remont trwa już 4 miesiące i 2 tygodnie. Chyba się nie obrażacie z powodu tego, że wstawiam tak duże zdjęcia...

Teraz muszę się jeszcze trochę pomęczyć z założeniem osłon bocznych na bak. Próbowałem już się nimi zająć, jednak szybko "rzuciłem" tą robotę, bo te gumy mam strasznie sztywne...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Śro 19:30, 16 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 20:33, 16 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

A kiedy koła ?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Śro 21:51, 16 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Nie pamiętam jak zakładałem gumy na zbiornik. Może spróbuj lekko podgrzać je przy zakładaniu - np. suszarką? I natłuść od środka kilka godzin wcześniej, np. plakiem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Śro 21:53, 16 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Czw 3:47, 17 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wrzuć do gorącej wody i zmiekna.
Bagażnik chromowany czy nierdzewka?
Kupowałeś wspołczesny korek zbiornika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez J_A_N_E_K dnia Czw 3:48, 17 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Czw 16:17, 17 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@CZESIO1958 - właściwie to już Mruga


@tomekshlm06t - dzięki za radę. Sam myślałem nad ogrzaniem tych gum pod garażowym piecykiem.

@J_A_N_E_K - bagażnik był w zakładzie galwanizującym, jednak prawdę mówiąc nie wiem co z nim zrobili Mruga Albo świetnie wypolerowali, albo pochromowali. Oczywiście posiadam oryginalny bagażnik, a moja firma Galux nie chromuje aluminium.
Korek zbiornika baku musiałem kupić, ponieważ motocykl po wyciągnięciu z szopy posiadał zupełnie inny korek, chociaż ogólnie to motocykl był kompletny w 99%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Wto 23:30, 29 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Chromy piekne. Gumy natnij w miejscu śrub nożykiem do tapet na 0,5cm wkladasz śrubokręt dokręcasz i nic nie widać nacięcia, zobacz na oryginalnych zbiornikach masz tak zakładane, inaczej tego nie naciagniesz bo ta blacha dolega do zbiornika, ja zakładalem u siebie przed świętami i naciąłem, nawet brałem śrubki ze starego zbiornika i na nim też tak samo jak oryginały na pierwszym jest nacięcie w miejscu śruby.
Wydaje mi się czy znikło kilka postów z tematu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Wto 23:33, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 16:25, 05 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Też mi się coś wydaje, że temat się nieco uszczuplił...

Dzięki za rady z tymi gumami, mam już je założone. Co prawda nie są one dokładnie takie jak bym sobie to wymarzył (trzeba było ponacinać "ramki" nożykierm, odlew boków też nie był idealny) no ale i tak wyglądają znacznie lepiej niż stare.

Bardzo chętnie ogłosiłbym już zakończenie remontu, ale coś często znika mi iskra. Zmiana przerywacza i i kondensatora (z nowego na nowy) nie pomogła. Cewka zapłonowa też jest nowa.

PS: Zaryzykowałem z prostownikiem / mostkiem Graetza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Wto 16:27, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 18:58, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Ogrom czasu na remont, góra gotówki, mnóstwo wyrzeczeń, kilka mocniejszych dyskusji, chwile zawodu, wściekłości i rozczarowania, ale w końcu osiągnąłem to o czym marzyłem od czasów dziecięcych. Odrestaurowałem piękny motocykl swojego dziadka, który miał być przeznaczony na złom.
Co prawda mam jeszcze kilka drobiazgów do "ogarnięcia" (choćby obwódki siedzenia) ale teraz to już nic.





Dla porównania - SHL-ka po wyciągnięciu z garażu i drobnym umyciu.


Jak mogę podsumować "reanimację" swojej SHL-ki?
- mimo względnie kompletnej "bazy" niemal każda z części była doszczętnie zajechana! Nie tylko niemal cały silnik - wielokrotnie podczas rozbiórki byłem zdziwiony tym co zastałem.
- w życiu bym nie pomyślał, że odrestaurowanie motocykla będzie aż tak kosztowne! Za tyle pieniędzy ile "wpakowałem" mógłbym spokojnie kupić nowy motocykl, z dobrej firmy.
- remont miał trwać max kilka tygodni, zajął 5 miesięcy, a trwałby znacznie dłużej gdyby nie przypływ czasu oraz oszczędności (sic!).
- bardzo negatywnie zaskoczony byłem również stanem nowych części. Mam na myśli głównie stacyjkę, która była kompletnym złomem, działającym jeszcze gorzej niż stara.

Wszystkie komentarze, opinie, rady, sugestie, skargi czy zażalenia możecie pisać, obrażać się nie będę Mruga

PS: Doradźcie mi ile mam wlewać oleju Mixol do 10 litrów paliwa (jaki stosunek wybrać podczas docierania).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Pią 21:07, 15 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 19:16, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ano tak to jest, robimy z sercem, a motocykl staje się dla nas bezcenny, bo oprócz pieniędzy tylko my wiemy jaki musieliśmy wnieść trup w jego reanimowanie. Ładnie wyszła Ci Ela

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 21:48, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Gratulacje
Nie lej mixolu tylko kup w orlenie olej 2T.
Na dotarciu lej 0,5 litra na 10 litrów paliwa.
A po dotarciu 0,3 litra na 10 litrów paliwa.
Ten olej jest bezbłędny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Sob 15:12, 16 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Pięknie wyszło, szacunek kolego.
O ile wygram nierowną walkę z zapłonem to widzimy się na zlocie w Pszczynie coś koło lipca Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny Strona 4 z 6

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group