Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Pią 23:10, 01 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Motor rozebrany i przygotowany do malowania i chromowania (a może niklowania lub cynkowania? jakieś propozycje lub sugestie?)

Do malowania proszkowego (nie licząc baku i oczywiście piast, które raczej będą polerowane)


Do chromowania (niemal wszystko)


Tak jak pisałem wyżej, wszelkie rady, sugestie, propozycje mile widziane Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Pią 23:11, 01 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 9:36, 02 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2004
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Co Ci tu sugerować, masz front robót i na pewno zrobisz żeby było fajnie.
Piaskowanie , malowanie itd. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 19:19, 04 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Mój "front robót" się skomplikował...

Firma "Galux" z Żor odmówiła mi chromowania rury wydechowej (chociaż kolanko zabrali) bo podobno podczas zabiegów galwanizujących (zanurzania w miedzianej wodzie?) z tej rury może wypłynąć sporo starego oleju, a jego nie da się wyczyścić bez rozcinania, które w moim przypadku nie wchodzi w grę, mimo, że na rurze jest małe wgniecenie (nie wiem czy da się go usunąć, jest w dolnej części, długość ok. 5 cm).

Poza tym nie wiem co zrobić z piastami oraz kilkunastoma drobnymi elementami.

Piasty chcę wstępnie wypolerować, ewentualnie wyszkiełkować (nie wiem co lepsze).
Rurę razem z tą drobnicą dałbym do cynkowania, tylko nie wiem jakiego (proszkowe, ogniowe, natryskowe...). Powyższe drobne elementy można by też teoretycznie szkiełkować.

Co radzicie?

@CZESIO1958 - jesteś z Mysłowic, mam tam niedaleko, w jakich zakładach zostawiałeś elementy swojego motocykla?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 21:29, 04 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Z chromowaniem tłumika to nic nowego nam nie powiedziałeś, od dawna wiadomo że zakłady się tego nie podejmują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 23:20, 04 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

W Bydgoszczy chromują tlumiki,, cena 400+ a jakość jak to na starym żelaztwie pozostawia wiele do życzenia. Kup nowy od Hartmana i po kłopocie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Pon 23:21, 04 Sty 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Jest sposób ponoć na wyczyszczenie trochę tłumika w środku,ale nie wiem na ile skuteczny.Zatkać wylot jakimś korkiem,wsypać "Kreta",zalać wodą i chwilę poczekać,potem wylać ostrożnie zawartość.Czynność można powtórzyć parę razy.Ktoś o tym pisał już na tym forum i ponoć pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 0:21, 05 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 393
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

jedziesz do tokarza, dorabiasz 'korki' na przód i koniec tłumika, zalewasz go częściowo wodą, zatykasz i oddajesz do chromowania. cena MUSI wynosić sporo bo to spory element - dużo polerowania i miedziowania, duża powierzchnia do pochromowania.

jak te drobne elementy o których mówisz wyszkiełkujesz to do końca remontu będą pięknie rude Wesoly szkiełkuje się tylko aluminium, bo stal później rdzewieje, chyba że oddasz po szkiełkowaniu do malowania/cynkowania (cynkowanie się mija z celem bo kwas i tak wytrawi większość zanieczyszczeń, więc nie trzeba szkiełkować)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 22:01, 05 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Z tą rurą to coś wymyślę.

Nie wiem dlaczego pojedyncze zakłady cynkownicze nie chcą się podjąć renowacji tych wszystkich drobnych elementów... Chyba pójdę na łatwiznę i dam je do malowania proszkowego (jeśli żaden się nie zgłosi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Sob 17:15, 09 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Cynkowania drobnicy poszukaj na olx są ogłoszenia. Tłumik miałem ten sam problem, w końcu kupilem nowy u Hartmana, myślałem czy starego nie emaliować na czarno ale by to chyba nie pasowało. Tak jest ze starociami, nie zawsze to co sie założy na poczatku że sie uda sie udaje. Powodzenia w remoncie, ja na razie zrobię chyba tydzień przerwy bo pracy w cholere, ale na wiosnę chcę wyjechać, czekam na silnik.
Ja kupiłem ocynk w sprayu na drobnicę zobaczę jak wyjdzie to wrzucę fotki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Sob 21:08, 09 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Dzięki za radę.

Ja zacząłem od <b>kapitalnego</b> remontu silnika, to już mam z głowy. Teraz skupiam się na kosmetyce.

Zakład chromujący Galux z Żor zatrzymał moje części na niemal 2 miesiące, tak więc renowacja mojego motocykla jeszcze trochę potrwa (miała trwać mniej niż miesiąc, teraz uważam, że jak uwinę się w 5 miesięcy to będzie super).
Tą cała drobnicę też teoretycznie mógłbym oddać do chromowania w Galuxie, ale po pierwsze są oni drodzy, a po drugie uczciwie powiedzieli, że m. in. pedał hamulca szybko porysuję. Tak więc wybieram cynkowanie, albo malowanie na mokro, ewentualnie proszkowe.

Wstępnie wybieram się do firmy Tech-Pol w Rydułtowach.

PS: Nie zamierzam kupować nowej rury wydechowej, mam sentyment do starych, oryginalnych części (choćby miały nieco psuć efekt).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Sob 21:09, 09 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Sob 21:42, 09 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Pedał hamulca wychromowałem. Z wydechem nie miałem wyboru, kupiłem nawet ladną używke nie pogięta ale chromu zero i widzę że ma małą dziurkę od wewnętrznej strony. Wczoraj dostałem od Hartmana wykonanie bez zarzutu, co do reszty powiem więcej jak bedę mial silnik. Miesiąc na remont, optymistycznie założyłeś Wesoly nawet mając budżet na całość. Dużo czasu schodzi na pierdoły gdzie poczatkowo wogóle nie zakładasz że będzie trzeba je robić. Teraz wróciłem po dwóch godzinach zabawy z montażem klamek i rolgazu. Gwintowanie i rozwiercanie bo śruby się nie wkrecały a póżniej jeszcze nie wchodzily w otwór, rolgaz tez nie naszedł bez zdjęcia chromu na początku kierownicy
ps
co do piast to i szkielkowanie i polerka będa dobrym wyborem zależy co oczekujesz czy błysku czy satyny. Ja polerowłem ale nie na wysoki połysk tylko lekko, jest czysto ale się nie swieci. Lakier też tak zamierzam zrobić mimo że z klarem to polerka bez polysku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Sob 21:47, 09 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Pon 23:45, 11 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

te drobne elementy stalowe cynkujesz galwanicznie, tak jak wszystkie śruby nakrętki, podkładki, ośki i dźwignię hamulca tylnego (jeśli ma być jak w oryginale) zrobi ci to Pan Piątek w Komorowicach, a właściwie to już Bielsko ul. Czerwona 4 polecam Wesoly piasty fajnie wypolerować ale jest z tym masa roboty, szkiełkowanie też spoko, ale trzeba płacić jeśli nie masz sprzętu, a wypolerujesz sam. Piaskowanie to u ciebie w Pszczynie robiłem na ul. Spokojnej jakbyś leciał na Ćwiklice- piaskują, malują i mieli też chromować natryskowo- jakbyś tam był to zapytaj o yo chromowanie i napisz na PW. Jakbyś coś potrzebował to jestem w Zabrzegu po sąsiedzku Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 19:08, 12 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Dzięki za dane do cynkowni galwanicznej, jutro tam zadzwonię Wesoly
Dźwignię tylnego hamulca kupiłem nową za grosze.

Piasty już szkiełkowałem, fajnie wyglądają, choć widać na nich pewnie "skazy" jak się człowiek przyjrzy, choć część z nich zakryją szprychy (jeszcze nie wiem czy chromowane czy cynkowane).

W Ćwiklicach na Spokojnej robiłem nie tylko piaskowanie, ale też malowanie proszkowe. Jutro jadę odebrać swoje elementy Wesoly

Tymczasem pochwalę się Wam swoim "nowym" bakiem. Zapłaciłem za całość 150 zł. u znajomego na wsi, powiedział, że za następny taki bak skasuje co najmniej 300 zł. Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]

Na razie mam za zadanie trzymać go w chłodnym pomieszczeniu, bo ponoć farba może szybko zejść na skutek ciepła (mój lakiernik miał z tym problem).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Wto 19:11, 12 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 21:47, 15 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Oto jak prezentuje się rama po malowaniu proszkowym:


Cała drobnicę też pomalowałem proszkowo, kolorem RAL 9006 w Fello w Ćwiklicach (tak jak ramę z całym żelastwem co widać, nie licząc baku). Za najważniejsze elementy zapłaciłem 400 zł. a drobnica wyjdzie ok. 150 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 22:21, 15 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ładnie to wygląda, cena spoko.
Podobają mi się te bębny szkiełkowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny Strona 2 z 6

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] seba101626 - Malowanie motocykla SHL M11 175 WFM
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group