Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M05->SHL M05 1954 - Kubster

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
SHL M05 1954 - Kubster <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kubster1983
PostWysłany: Nie 16:00, 29 Cze 2014 Temat postu: SHL M05 1954 - Kubster


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Cześć

Rozpocząłem nowy wątek związany z remontem mojej M05. Motor rozebrany na czynniki pierwsze.

Rama odseparowana od reszty:
[link widoczny dla zalogowanych]

Blachy naszykowane do malowania:
[link widoczny dla zalogowanych]

Miseczki łożysk w główce ramy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I tu mam pytanie... czy te łożyska powinno się wymienić czy wystarczy nowy smar i już. Mam trochę kłopot żeby te miseczki wybić i boję się że jak je wyciągnę to nie dostanę nowych. Co prawda są jakieś na Alle...

[link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś to sprawdzał? Czy może znacie jakieś miejsce gdzie można dostać takie łożyska i są ok. No i jak je wybić... przy pomocy jakiegoś drewnianego dobijaka?

Rozpoczynam remont właśnie od piaskowania i malowania proszkowego ramy oraz elementów okolicy stopki centralnej czyli stopka podnóżki dźwignia hamulca nożnego.

Z racji że jestem z Łodzi to byłem wczoraj na Motoweteran Bazarze kupić kilka rzeczy. Generalnie kupiłem elementy gumowe oraz linki i dętki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Powiem Wam, że jakoś wybitnie tanio to tam nie jest za ten cały asortyment co widać wybuliłem ok 220 PLN.Sporo jest handlarzy, którzy BARDZO chcą zarobić... najbardziej rozwalił mnie dziadek co chciał za lampę do WFM 06 - 600 PLN Zdziwiony a niedaleko stała kompletna maszyna za 1800

Nie wiem jak będzie mi to szło wszystko bo moto składam w mieszkaniu i mam 2 miesięczne dziecko do tego.

Szukam teraz gniazda osadzenia żarówki w odbłyśniku średnica 42 mm otworu w odbłyśniku. Jak coś to mam ten większy 45 mm (pewnie do M11 albo do WSK) i odbłyśniki też - więc jak ktoś coś pohandlować zamienić to dajcie znać.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kubster1983 dnia Sob 11:49, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 20:38, 29 Cze 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Jeżeli bieżnia misek jest wyrobiona., to lepiej wymienić. Do malowania proszkowego lepiej wybić i potem nabić nowe.
Same kulki kupisz w sklepie z łożyskami, lepiej je też wymienić.
Żeby miski zdemontować, musisz włożyć w środek główki stalowy, mosiężny lub inny mocny pobijak, tak aby zaprzeć o dno miski z drugiej strony. Uderzając młotkiem obracaj pobijak tak aby za każdym razem uderzyć inne miejsce miski. Tak samo z drugą. Jest w pancewiczu, choć to nie m11 Hyhy
Z tym remontem w domu i przy małym dziecku to Tobie nie zazdroszczę, żonka będzie musiała często na spacery z bąblem wychodzić Mruga
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Nie 21:04, 29 Cze 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Też byłem na bazarze. Podsumowując mały był. Majowy największy, lipcowy mały, wrześniowy średni. Zimowy traktuję czysto towarzysko Wesoly

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TomekSHL dnia Nie 21:13, 29 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubster1983
PostWysłany: Pon 21:24, 30 Cze 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Dzięki marcoM11

Bieżnie były w dobrym stanie więc zostały w środku, zabezpieczone zostały do piaskowania. Rama już poszła na piasek i farbę proszkową (podkład + proszek RAL9005 połysk)

Poza tym zregenerowane zostało siodło (nowe gwinty mocowań, pospawane, piaskowane i malowane proszkowo)

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji szykowania elementów do dalszego lakierowania przyjrzałem się mocniej stopce i widzę, że było przy niej mocno pokombinowane... zastanawiam się co z nią zrobić, ale chyba wypiaskuję tak jak jest i dam na proszek. Boję się ruszać trochę ten dodatkowy wspornik Zdegustowany

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buran
PostWysłany: Wto 21:31, 01 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

To nie jest podnóżek od shl chyba od wfm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 21:01, 02 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Mnie też wygląda na WFMke.
A motorek masz fajnisty .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Śro 21:03, 02 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubster1983
PostWysłany: Śro 21:38, 02 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Wiecie co... hmm to już nie wiem jak wygląda oryginalny podnóżek. Jak wpisuję w Googlu w grafice to wyskakują zdjęcia bardzo podobnych z wyglądu, a w zasadzie takich samych (nie wiem jak wymiary). Moja SHL jest warszawska... a nie było przypadkiem tak, że pierwsze WFM M06 z silnikiem S01 miały te same stopki co SHL M05?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubster1983
PostWysłany: Pon 20:55, 14 Lip 2014 Temat postu: Rama po malowaniu


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Cześć

Odebrałem ramę z malowania i kilka elementów. Aby poczuć się lepiej skręciłem elementy stopki centralnej wraz z dźwignią hamulca oraz podnóżków. Metalowe trzpienie podnóżków zostały wytoczone na nowo, ponieważ tamte były pogięte i miały pozacierane gwinty. Wszystko co widać jest w ralu 9005 połysk.

Wbrew pozorom najtrudniejszy było przynitowanie na nowo tabliczki znamionowej na nity aluminiowe - cholernie trudno tam z czymkolwiek podejść aby zabić nity :-)

Na podnóżku lewym widać dałem podkładkę powiększoną, bo mi się trochę gibała. Jak myślicie zostawić ją tak jak jest w ocynku czy raczej pomalować na czarno? W sumie taka w ocynku nawet mi się podoba, no ale bardziej ją widać.

Poniżej kilka fotek:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

LwG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 22:21, 14 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ekstra to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubster1983
PostWysłany: Czw 21:14, 14 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Z nowości to mam już zrobione i zamocowane siodło... oto efekt

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
musiej
PostWysłany: Pią 13:32, 15 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

Ładnie wyszło . Jaki jest koszt , jeśli nie tajemnica ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubster1983
PostWysłany: Pią 20:12, 15 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

220 PLN (robocizna i materiał) + przesyłka
Cena oczywiście nie obejmuje przygotowania blachy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
musiej
PostWysłany: Pią 20:53, 15 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

Cena mocno nie odstrasza , aby z jakością było OK .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Nie 16:42, 17 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

Hej.
Stopki centralne wyglądają mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie śruby, nakrętki i podkładki były oryginalnie czernione i żeby było ciekawiej 99% gwintów w motocyklu ma skok 0,75


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buran
PostWysłany: Nie 19:06, 17 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Zmień te stopki na takie ,jakie zamieścił zdjęcie halski ja do swojej kupiłem takie .To jest replika ale jak orginał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M05->SHL M05 1954 - Kubster
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group