Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M04->Reaktywacja SHL-ki M04 1953r. Banasia

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Reaktywacja SHL-ki M04 1953r. Banasia <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
banan666
PostWysłany: Śro 22:02, 05 Gru 2012 Temat postu: Reaktywacja SHL-ki M04 1953r. Banasia


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

Witam, jak już wiecie drodzy koledzy, w wakacje tego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem dwóch motorków, SHL M04 z 1953r. i WFM M06 z 1960r.. Na początek chce reaktywować Shlkę bo Wfmka jest na chodzie. Motocykl został rozebrany na czynniki pierwsze, wszystko poleciało do szkiełkowania. Zakupiłem sprężarkę i pistolet i będę malował ją sam. Wszystko jest już zapodkładowane, kilkukrotnie malowane szpachlą natryskową i przecierane po kilka razy. Oj parę godzin poszło na to żeby to ładnie wyprowadzić. Zostały mi tylko błotniki, ale jeden mam lekko pogięty i nie mogę się doprosić znajomego blacharza żeby mi to naprostował, wtedy będę mógł zacząć robić swoje. Siodło zmieniło skórę u tapicera bo stare było po przedzierane na rantach. Silnik leżał kilkadziesiąt lat na klepisku, niektóre zębatki wygrzebywałem z ziemi. Brakowało mi cylindra i głowicy. Kupiłem drugi taki sam na allegro jako dawcę i wszystko zostało złożone w moje orginalne kartery. Wczoraj oddałem go do szkiełkowania.

Zdjęcia są tutaj:

[url]
[link widoczny dla zalogowanych]


Dzisiaj powybierałem elementy które chcę wysłać do chromowania, na zdjęciu nie ma jeszcze filtra od gaźnika i tego pręta od hamulca. Może ktoś mi podpowie czy dodałem wszystko czy czegoś może zapomniałem??









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Śro 22:25, 05 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

witam!
gratuluję tak fajnych zdobyczy,widzę pracę posuwają się do przodu,w kwestii chromów to Ci nie doradzę bo nigdy nie miałem do czynienia z tą SHL-ką ,nie wiem co było chromowane.Powiedź mi skąd masz tak piękny tłumik z kolankiem,dorabiałeś u kogoś na wzór oryginału?.
pozdrawiam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Śro 22:40, 05 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

Tłumik bez problemu można dostać od ręki, kupisz go u Pana Grzegorza Hartmanna. Strona [link widoczny dla zalogowanych] . On Ci dorobi co tylko zechcesz i najlepiej wziąć od niego od razu pochromowany wtedy masz pewność dobrze wykonanej roboty i jesteś na 100% zadowolony z zakupu. Zapłaciłem za całość 500zł z pobraniem z poczty. Możesz kupić żywca z blachy i samemu dać do chromowania ale moim zdaniem nie warto kombinować dla zaoszczędzenia paru złotych. Wydech naprawdę robi wrażenie. Na pewno będę u niego kupował do Wfmki jeszcze, bo warto.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez banan666 dnia Śro 22:41, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szept z sali
PostWysłany: Śro 22:52, 05 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zyrardow

Chromowane kolanko do Wiatra 350 zl? Cos chyba pokrecili w cenniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Śro 22:53, 05 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Słyszałem o nim i właśnie będę chciał żeby zrobił mi wydech do WSK M06 B1.Podoba mi się twój wydech jak Ci zrobił Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Śro 23:05, 05 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

Najlepiej do niego przedzwonić i się zapytać, pamiętam że też mi coś w tym cenniku nie pasowało jak zamawiałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 0:49, 06 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Gdybym ja decydował, nie dałbym sprężyn do galwanizacji, i o nie-oryginalność tylko chodzi.. Oczywiście robimy dla siebie, ale zwłaszcza chromowanie sprężyny trapezu nie cieszy się uznaniem w "półświatku" weterańskim.. Wystarczy pojeździć trochę po rajdach..
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Czw 14:28, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

Tak właśnie myślałem, i nie jedna osoba mi to mówiła żeby kupić nowe sprężyny a nie chromować oryginały. Znalazłem właśnie na allegro po 120zł za przód i 120zł za 2szt pod siedzenie. I takie kupię

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez banan666 dnia Czw 14:38, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 18:44, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Kolego, z tego co widzę, to cały motor chcesz wychromować . Z tego co masz na zdjęciu to do chromowania tylko kierownica, klamki sprzęgła i hamulca, ramka lampy, gaszak, gwiazdki trapezu !!!! Reszta idzie do farby, sprężyny też ! Mruga Śruby w oryginale były oksydowane

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szczesk dnia Czw 18:46, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Czw 19:50, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

szczesk napisał:
Kolego, z tego co widzę, to cały motor chcesz wychromować . Z tego co masz na zdjęciu to do chromowania tylko kierownica, klamki sprzęgła i hamulca, ramka lampy, gaszak, gwiazdki trapezu !!!! Reszta idzie do farby, sprężyny też ! Mruga Śruby w oryginale były oksydowane


Kurcze, sprężyny to na pewno chce mieć chromowane, nad resztą się zastanowię. W ogóle to chciałbym zrobić motocykl taki jak ten na zdjęciu poniżej, tylko nie wiem czy nie będzie problemu z rejestracją później. W sumie zanim na 100% się zdecyduję na taki malowanie to muszę to dokładnie z wami skonsultować żeby nie było później lipy z rejestracją.



Dzisiaj odebrałem silnik ze szkiełkowania, oto efekty. Za dwa tygodnie będę miał zrobione chromy to będzie już komplet. Dzisiaj też dałem to mocowanie przewodu co wychodzi od iskrownika do tokarza na wzór i zrobi mi dwa takie z aluminium. Potrzebuje kawałek żeberka do cylindra, może ktoś ma jakieś nie potrzebne to chętnie przyjmę do dospawania. Tu macie dwa zdjęcia, reszta jest na moim google+.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
template
PostWysłany: Czw 21:21, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

banan666 napisał:
żeby nie było później lipy z rejestracją.


A co to ma do rzeczy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Czw 22:47, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

template napisał:
banan666 napisał:
żeby nie było później lipy z rejestracją.


A co to ma do rzeczy??


Chodzi mi o to że jeśli będzie pomalowana inaczej niż były w oryginale, do tego więcej części pochromowanych to nie wiem czy nie będzie problemu z rzeczoznawcą później. Przecież jakiś procent 70-80% musi być z oryginału żeby zarejestrować motor na zabytek, ale jak to się dokładnie liczy? opony mogą być nowe czy z epoki, wężyk do paliwa, czy nawet gumy.. Nie wiem za co odliczają te procenty. Na siedzeniu też mam nową skórę i co powinienem porwaną trzymać żeby było z epoki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 22:58, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Nie wiem czy zauważyłeś, ale masz nieoryginalny cylinder. Zalamany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 23:04, 06 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

chodzi o to żeby nie było przeróbek jakichś w stosunku do oryginału, a nie o to ile masz chromu ( bez przesady w żadną stronę oczywiście)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan666
PostWysłany: Czw 23:04, 06 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

szczesk napisał:
Nie wiem czy zauważyłeś, ale masz nieoryginalny cylinder. Zalamany


dlaczego? tak naprawdę to nie zakładałem wydechu na ramę jak miałem silnik wsadzony, kurde to mnie teraz zmartwiłeś...

holipa napisał:
chodzi o to żeby nie było przeróbek jakichś w stosunku do oryginału, a nie o to ile masz chromu ( bez przesady w żadną stronę oczywiście)


Aha, czyli jak pomaluję bak tak na biało to powinno przejść. Tych białych gum nie muszę nakładać akurat wtedy jak będę dawał do rzeczoznawcy więc to odpada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez banan666 dnia Czw 23:08, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny Strona 1 z 8

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M04->Reaktywacja SHL-ki M04 1953r. Banasia
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group