Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->szkiełkowanie- zdjęć kilka

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
szkiełkowanie- zdjęć kilka <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
picek
PostWysłany: Pią 22:20, 23 Gru 2011 Temat postu: szkiełkowanie- zdjęć kilka


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

hej
jako że udało mi się w końcu uruchomić szkiełkowanie na "masową skale" postanowiłem zamieścić kilka zdjęć.


Tak wygląda dekiel boczny silnika S32
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak wygląda dekiel od wewnątrz- chemicznie grafitowany

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz dla porównania kartery WSK wyszkiełkowane z karterami S32 (brudnymi)

[link widoczny dla zalogowanych]

kartery WSK z bliska

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


teraz dla porównania element po piaskowaniu i po szkiełkowaniu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia nie pokazują wszystkiego ale ja jestem zadowolony bardzo z efektu, wprawdzie większość elementów było moich kolegów, ale po świętach będę szkiełkował dla siebie czyli silniki S32 S06 i cylindry aluminiowe oraz głowice


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picek dnia Pią 22:24, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Sob 14:02, 24 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Bardzo dobrze to wygląda!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 16:20, 24 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2004
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Ano mnie się też podoba Wesoly
Lepiej niż chionkowa polerka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 18:23, 26 Gru 2011 Temat postu:







Wygląda ładnie.
A powiedz trochę więcej o tym "uruchomieniu". Kupiłeś sprzęt do szkiełkowania? Jeśli tak to za ile? Czy szkiełkowanie samemu jest trudne?
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Wto 0:18, 27 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Tak na szybko ci odpowiem że sprzęt kosztował mnie 2tyś bez sprężarki- szkiełkowanie jest proste ale nie opłacalne dla jednego silnika. Mikrokulki około 5zł za kg. Ja zainwestowałem w to bo mam do zrobienia około 20 silników. Ale i tak nie opłaca się tego dla takiej ilości robić. Prawdopodobnie będę zmuszony zacząć się gdzieś ogłaszać by zwróciły się nakłady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 23:05, 27 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Efekt na prawdę fajny. Jestem na etapie czyszczenia piast kół i chciałbym je widzieć właśnie w takim stanie Hyhy Lustrzana polerka jakoś nie wpada mi w oko Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Śro 9:42, 28 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Bębny kół też bardzo ładnie wyglądają po szkiełkowaniu, trzeba je dobrze zabezpieczyć by nie zanieczyścić mikrokulkami. Ja osobiście uważam że aluminium wygląda najlepiej po szkiełkowaniu lub delikatnej polerce (taki półpołysk)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Pią 9:57, 30 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

No właśnie półpołysk jest najlepszy. W prl piasty polerowano, ale nikt nie miał wtedy past polerskich na taką skalę jak dzisiaj i w efekcie końcowym wychodził półpołysk z licznymi ubytkami i rysami. I myślę że taka opcja jest najlepsza. Natomiast powłoki pokryw silnika oczywiście powinny być matowe!! Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:48, 30 Gru 2011 Temat postu:







A czy ktoś wie co zrobić, żeby wyszło jak w orginale?
Zacząć od polerki czy szkiełkowania?
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Pią 22:40, 30 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Odlać nowe- polerowano by zebrać warstwę po odlewie a nie dla efektu, bo pasty polerskie już były w tamtych czasach ale odlewów ciśnieniowych jeszcze nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Sob 0:17, 31 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

No tu bym się trochę nie zgodził. Pasek z napisem na pokrywach SHL M11 polerowano tylko dla efektu (po to by było widać sam napis WFM). Same pokrywy (ale tylko boczne) były piaskowane i to też tylko po to by było widać ten pasek z napisem, a i może też po to by po odlewie nadać pokrywom jako taki wygląd - w tym przypadku szary. W różnych etapach produkcji różnie to robili, ale wszystkie oryginalne pokrywy boczne do M11 jakie sie u mnie zachowały sa piaskowane ze spolerowanymi paskami!!!!

Piasty Faktycznie polerowano po to by po odlewie było ładnie i jakoś to wykończyć. Ale to też polerka. Mruga

Już Kiedyś olek o tym pisałem. Piasty i dekle polerka, kartery (piaskować bardzo drobnym proszkiem - wychodzi ładnie szara powłoka - szczególnie te zewnętrzne i spolerować pasek z napisem WFM - tylko bez przesady), Cylinder jeśli ,,alu,, to tylko lekko przepolerować (uszło by też szkiełkowanie, ale po co...), resztę rzeczy z ,,alu,, delikatnie przepolerować i tyle.... Mruga

Jak chcesz to służę swoimi zdjęciami nowych oryginalnych zachowanych pokryw, piast i dekli z PRL do M-ki Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Sob 0:25, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 11:56, 31 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Inżynier bardzo chętnie obejrzę fotki ale zrób jeszcze zdjęcie od środka dekla- ja mam odmienną teorię od twojej (teorię bo nie pracowałem w SHL i nie wiem jak było)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Nie 23:44, 01 Sty 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Mi się wydaje ze nasza teoria jest niemal identyczna. Fotka skrajnej pokrywy jest w temacie związanym z powłokami Alu. - Zresztą widziałeś. Faktycznie szara ze spolerowanym paskiem. Ad środka odlew jest nijak nieobrabiany, ale nie jest szary!!! Szarość brała się od piaskowania i po pewnym czasie szarzała coraz bardziej - no bo to aluminium.
A dekle piasty - zwykła polerka. Fotki wklejam jutro Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:07, 19 Lut 2012 Temat postu:







Jak dla mnie to efekt marny jak na skiełkowanie.
Podobny efekt ja uzyskuje poprzez piaskowanie Kwasny
Powrót do góry
Rojek
PostWysłany: Pon 13:34, 20 Lut 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Kolego Capek z jakiego rejonu jesteś? I zajrzyj może do powitalni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->szkiełkowanie- zdjęć kilka
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group