Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Śruby amortyzatorów - ostrzeżenie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[SHL] Śruby amortyzatorów - ostrzeżenie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ToX
PostWysłany: Sob 11:52, 11 Sie 2007 Temat postu: [SHL] Śruby amortyzatorów - ostrzeżenie.


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Ostrzegam przed chromowaniem śrub którymi przykręcamy amortyzatory! Jest tam cienki gwint i chromowanie ten gwint pogarsza! Przy przykręcaniu śrub będziemy musieli ściągnąć ten chrom bo nie wejdzie nam w tuleję! Przy przykręcaniu również będą problemy ponieważ jakiś bardzo dziwny cżłowiek wymyślił sobie że ta śruba ma być chromowana i dał do tego śrubę na płaski śrubokręt. Co ja się na klołem na te cholerne śruby! Ostrzegam was przed tym, i żaden olej tutaj nie pomaga(chyba że imadło i na wcisk, bo ja tak robiłem). Zastanówcie się przed dawaniem ich do chromu! Gdybym wiedział że będę miał takie problemy z nimi to bym je wypolerował ale nigdy chromował!!! Jeśli jest taka opcja to powiedzcie ludziom którzy wam to chromują aby wychromowali tylko główkę, jeśli koniecznie chcecie mieć ten element chromowany.

PS. Śrubę w tą tuleje jeszcze się wciśnie, gorzej jest z przykręcaniem takich śrub, u mnie z każdej chrom został zdarty a zużyłem na to kilogram smaru i z litr oleju ;(.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 8:12, 30 Sie 2007 Temat postu:







Ja już fabrycznie miałem te śruby pochromowane w M11 i nie miałem nigdy problemu z umieszczeniem ich w swoim miejscu, gwint jest dobry, mocno trzyma. mam za to inny problem, mianowicie na krętki mocujące amortyzator i błotnik przedni ciągle się odkręcają. Różne sposoby stosowałem, ale zawsze i tak odkręciły się, albo przynajmniej poluzowały. Może na to macie jakąś dobrą radę?????
Powrót do góry
Fenix
PostWysłany: Czw 9:11, 30 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

No więc ja kilka razy już spotkałem się z taką poradą żeby przed wkręceniem śruby (lub nakrętki) kapnąć na gwint kropelkę... "Kropelki". To taki uniwersalny klej do kupienia w sklepach motoryzacyjnych i chemicznych. Jeśli kapniesz tego kleju nie za wiele, to powinno to spełnić swoje zadanie.
Ale... piszę to za innymi źródłami, sam tego jeszcze nie praktykowałem. Na mój rozum - to może zadziałać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 9:14, 30 Sie 2007 Temat postu:







Wprawdzie jeszcze kropelki nie próbowałem, ale za to uzyłem specjalnego preparatu do uszczelniania gwintów "Locktite" czy jakos tak się to pisze i..... Żadnego efektu nie było niestety... Może śruby amortyzatorów sa jakieś oporne Jezyk
Powrót do góry
Fenix
PostWysłany: Czw 15:52, 30 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

"Locktite" - ja też nie pamiętam jak to się pisze - wytwarza wiele preparatów użytecznych w mechanice (w tym wspomiane przez Ciebie uszczelniacze). W książce Załęskiego jest np. opis jak naprawić (właściwie -->"wkleić") łożysko do karteru silnika. A uszczelniacz może po prostu nie mieć żadnej siły wiążącej, dlatego nie sprawdził się u Ciebie.
A co do kropelki --> jak napisałem, nie stosowałem, więc nie mam doświadczenia praktycznego, podpowiadam tylko samą ideę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 8:20, 31 Sie 2007 Temat postu:







chyba masz rację Fenix z "Locktite", tylko pozostaje jeszcze jedna sprawa... Czy da się do później jakoś odkręcić ??? Śruba jest na śrubokręt, więc zbyt dużej siły nie użyje się do odkręcenia, a szkoda je zmarnować, bo są w bardzo dobrym stanie. Choć z drugiej strony jak będą poluzowane to tez się zniszczą... Trzeba chyba wybrać mniejsze zło Mruga
Powrót do góry
Demmli
PostWysłany: Nie 1:04, 11 Lis 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

a próbowałeś czegoś takiego jak nakretki samokontrujące ? ostatecznie pozostaja jeszcze nakrętki koronkowe ale wywiercenie otworku w srubie moze byc troche kłopotliwe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Nie 21:54, 30 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Są rózne kleje do gwintów i rozne "gradacje". Wczoraj sam kupowałem taki klej bo potrzebowałem do zawiasu kufra w Harley`u (n.b. w H-D powinno sie KAŻDĄ śrubę wkręcać na takowy klej bo od wibracji wszystko samo sie odkręca). W sklepie pani dała mi klej do gwintów i juz miałem odjeść od kasy jak sie zorientowałem ze na opakowaniu jest napisane " wymaga specjalnych narzedzi aby odkręcić po sklejeniu" i wziąłem niebieski klej który jest OK do odkrecania zwykłymi narzedziami.

A jesli twoje sruby wahacza sie ciagle odkręcają to daj tam nakrętki samokontrujące ,oczywiście nówki nieużywane. Poza tym sprawdź czy te śruby sie nie obracają gdy wahacz pracuje - on powinien pracować NA tych śrubach a nie z nimi. Jesli śruby są ciasne to bedą się obracać z wahaczem czyli bedą sie odkręcać bo nakrętki opierają sie z drugiej strony o drugi element a śruba w niej sie obraca. Daj tam trochę smaru bo tak zaleca instrukcja. Zresztą po to tam są kalemitki zeby wciskać smar. Jakby nie patrzeć to jest łożysko. pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Śruby amortyzatorów - ostrzeżenie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group