Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Lakierowanie - z klarem czy bez?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[SHL] Lakierowanie - z klarem czy bez? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Wto 0:06, 04 Mar 2008 Temat postu: [SHL] Lakierowanie - z klarem czy bez?


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witam wszystkich Wesoly
Za jakis czas (myślę ze ok miesiąca) będe sie zabierał za lakierowanie (tzn nie ja bede to robil tylko kolega). No i wiem juz jaki kolor bedzie (zwykły czarny, nie metalic, nie perła...), wiem jak zrobie szparunki ale wacham się czy polożyć na to wszystko warstwę klaru czy nie.
Argumenty na nie:
-Pierwszy i najwazniejszy - to nie jest oryginalne !!!
-A po drugie moja Elcia będzie wtedy wyglądała jak "polukrowana", zrobi się z tego cukierek a nie klasyk, a tego przeciez nie chcę
Argumenty na tak:
-Warstwa klaru zabezpieczy mi lakier i szparunki przed wytarciem

W tym momencie jestem raczej za tym zeby klaru nie było. Ale wypowiedzcie sie na ten temat i jak to jest z tym scieraniem sie lakieru bez zabezpieczenia w formie klaru?
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 0:28, 04 Mar 2008 Temat postu:







Jeśli jest dobry akryl to nic nie będzie się ścierało.
Ja na twoim miejscu bym wybrał jednak klar - i tak nie robisz oryginału, bo robisz Luxa ze zwykłej (czy może się mylę?) więc to odstępstwo nie jest jakieś straszne Wesoly
Myślę że stosowanie klaru jest przeróbką dopuszczalną, a efekt jest na prawdę konkretny Wesoly


Pozdro! Wesoly
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 0:54, 04 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Zgadza się... robie Luxa ale w ogromnym stopniu zgodnym z oryginałem. I co masz na myśli pisząć ze efekt jest "konkretny"? Bo tak jak juz napisałem wtedy SHLka traci swój urok i klimat...

Wymyśliłem kolejny argument przeciw, a mianowicie chyba nie poloże klaru chociazby dlatego ze zbyt wiele jest M11 zrobionych w ten sposob a zalezy mi na tym zeby moja wyrózniała się z tłumu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doli_M11 dnia Wto 1:38, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 9:42, 04 Mar 2008 Temat postu:







Chodziło mi o to, że z bezbarwnym wygląda na prawdę dobrze.
Ale jeśli chcesz zrobić akrylem, to nie ma żadnych przeciwwskazań, a twoje argumenty wydają się bardzo logiczne, więc bierz akryl, bo gdybyś zrobił klarem to mógłbyś zacząć się zastanawiać, że "może jednak lepiej było zrobić akrylem" Mruga
Nie ukrywam, że ja zrobiłbym to w 2 warstwach, ale twoja M11 ma wylądać tak jak ty chcesz!

Zamieść zdjęcia prac!!! Wesoly
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 10:10, 04 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Hehe. Dzięki za rady. Fotki oczywiscie na pewno wrzuce i sie pochwale Wesoly ale to za jakis czas dopiero.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 0:52, 05 Mar 2008 Temat postu:







J na pewno będę malował lakierem bezbarwnym zaraz po położeniu bazy.
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Sob 12:30, 08 Mar 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Doli dla bezpieczeństwa powiedz koledze żeby natrysnął małą warstwę klaru, uwierz że to wcale nie będzie ujmą na honorze Twojej Elki bo moim zdaniem jak malować to malować solidnie i raz, bo tak to mogłeś zostawić ją w oryginale i wtedy by się na bank z tłumu wyróżniała, nie wiem tylko czy na plus... A klar ładnie zabezpieczy lakier i przy okazji doda ładnego połysku co jest jak najbardziej wskazane! Poza tym lakier będzie mniej podatny na blaknięcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Sob 20:37, 08 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Gdy ją kupiłem nie była oryginalna... A własnie ja jestem indywidualistą i skoro wszystkie odrestaurowane shlki są polakierowane klarem (włączając równiez forumowiczów) to ja chce zeby moja była inna, zeby sie wyrozniała z tłumu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Nie 0:56, 09 Mar 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Ja swojej Elki nie malowałem co prawda klarem, głównie z powodów finansowych a druga sprawa to posiadałem taką farbę do której nie było klaru a szukać(czyt, czekać) mi się nie chciało więc pomalowałem tym co miałem i jest pięknie chociaż są miejsca w których trzeba zrobić lekkie poprawki ale to już drobiazgi.

PS. W galerii powinny wkrótce pojawić się aktualne zdjęcia mojej małej. Dziś nabiłem nią cały kilometr po zimowej przerwie i przestoju w zakurzonym garażu, zalałem benzyny, musiałem trochę wyregulować gaźnik i przestawić zapłon i chodzi pięknie... Jestem dumny z siebie że SHL chodzi po tym jak była rozebrana w drobny mak!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jenny
PostWysłany: Nie 1:47, 09 Mar 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

Tox - szacunek i gratulacje Wesoly czekamy na fotki

Jeśli ja będę malować, to raczej z klarem - w końcu ma wytrzymać dłuuugi czas. Ale to tylko moje zdanie Doli Wesoly Zrobisz jak będziesz chciał Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 15:29, 09 Mar 2008 Temat postu:







Ja chyba bez klaru będę malował. A drugą elkę pędzlęm pomaluję.
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Nie 16:15, 09 Mar 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Heh. Jak chcesz zeby Twoja elka wyrózniała się z tłumu to pomaluj ją na różowo w zielone łaty. Wszytkie SHL są takie same- czarno srebrne. Trzeba być nieźle "czerstwym" żeby zwracać uwagę na innych moto czy były malowane klarem czy nie. Zresztą samo malowanie podstawowych kolorów to juz nie jest moto oryginalne bo było malowane po wyjsciu z fabryki więc klar też nie zaszkodzi.

Jak będe jedną ze swoich SHL robił to zapodam kilka warstw klaru a po wyschnięciu całośc przepoleruję maszynowo zeby się swieciła tak aż w oczy będzie raźić.

Inną SHL zostawiam w oryg. malowaniu bo lakier jest w super cudowny stanie i tylko go przepolerowałem lekko i tak zostanie. A oto ona:
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie warto jej malować skoro lakier jest taki dobry. Ale pozostałe SHL-ki będą malowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lehoom dnia Nie 17:49, 09 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Lakierowanie - z klarem czy bez?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group