Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Odzyskiwanie szprych i nypli

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Odzyskiwanie szprych i nypli <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Charlotta
PostWysłany: Śro 14:56, 10 Sty 2018 Temat postu: Odzyskiwanie szprych i nypli


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kursko

Kilka uwag jeżeli ktoś chce wykorzystać oryginalne nyple mosiężne. Przy odkręcaniu kilka szprych się złamało, więc zamówiłam nowe na Allegro. Gwint tych nowych szprych nie pasuje niestety na gwint nypli mosiężnych (jest za drobny), więc trzeba przegwintowywać. Szprycha lubi się ułamać tuż przy nyplu ze względu na rdzę czy brud, dlatego ja moczyłam wszystko kilka godzin w roztworze kreta w granulkach. Nie za długo, bo soda jest żrąca. Potem jeszcze w nafcie. Po odkręceniu dałam nyple w płyn do czyszczenia kuchenek, żeby oczyścić wewnętrzne gwinty. Mosiądz odbarwia się po takiej kąpieli, więc żeby przywrócić blask "starego złota" wystarczy na koniec oczyścić nyple szczoteczką z mosiężnymi drucikami.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Charlotta dnia Śro 15:09, 10 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 19:37, 10 Sty 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Potwierdzam Wesoly moge tylko jeszcze dodac ze jak ktos ma mozliwosci mozna z wyczuciem nagrzewac nyple i tez to pomoze przy odkrecaniu.
Co do mieszania wspolczesnych i starych szprych/nypli to sie nigdy nie sprawdzi. Chinskie repliki maja giwnt o rozmiarze +/-30% od normatywnego. Nawet narzynki calowe nie pasuja. Zlosliwosc dzisiejszych producentow.
Najgorzej jak przy skladaniu to pomieszamy - wtedy jest problem znalezc ktory nypel byl od ktorej szprychy.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MGrzegorz
PostWysłany: Czw 22:51, 11 Sty 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

Ja natomiast jak nie idzie podgrzewam jak kolega pisze, wystarczy butla propan butan z małym palnikiem.Chwilkę czekam i ponowna próba, nic na siłę i nie młotkiem.Do WFM dokupowałem u Bartnika okazały się być ok, ale nie sprawdziłem gwintów czy zamiennie pasują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Odzyskiwanie szprych i nypli
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group