Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Jak usunąć nieoryginalną farbę z błotnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Jak usunąć nieoryginalną farbę z błotnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Bies
PostWysłany: Nie 22:58, 10 Cze 2012 Temat postu: Jak usunąć nieoryginalną farbę z błotnika


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Kupiłem śliczną bordową shl - jeszcze się nią nie chwaliłem, bo zanim zrobię jej fotosesję trzeba zrobić i poprawić to i owo...
Motocykl jest oryginalny, w oryginalnym malowaniu i takim ma pozostać łącznie z lakierem.
Mam problem z błotnikiem.
Wiadomo jak to kiedyś było z przerejestrowywaniem... ktoś zamalował stary numer farbą. Nie wiem co to jest za farba, bo się na tym nie znam... wygląda coś jak olejna może....

Czy macie jakiś pomysł jak to usunąć, tak żeby nie zniszczyć oryginalnego lakieru ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szept z sali
PostWysłany: Pon 4:23, 11 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zyrardow

Ja bym zostawil- to czesc historii motocykla. Kiedys bedziesz zalowal, ze to zdrapales. Ja tez tak mam u siebie. Na blotniku mam stare numery po poprzednim wlascicielu spod ktorych widac jeszcze numery przed zmiana systemu numeracji. U mnie zostaje jak jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bies
PostWysłany: Pon 11:04, 11 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Gdybym miał ładnie napisane numerki to oki, ale w moim przypadku ktoś parszywie pędzlem zamalował błotnik sraczkowatą farbą, a na to niechlujnie i brzydko namalował nr rejestracyjny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pon 16:26, 11 Cze 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Scansolem spróbuj, tylko z nim to bardzo ostrożnie, bo nim można do gołej blachy zedrzeć. Albo weź szmatkę Nitrem zmocz i próbuj to ścierać. - powinno pójść i bezpieczniej niż Scansolem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKURA
PostWysłany: Pon 21:48, 11 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mników 287, 32-084 Morawica/Kraków

mam taki stary wypróbowany sposób tyle że czasochłonny i praco chłonny, mianowicie narusz fabę papierem ściernym i lekko namoczoną w rozpuszczalniku nitro przyłóż do tej farby co jakiś czas podnioś szmatkę i patrz czy farba się marszczy jesli tak to usuń zmarszczony kawałek np. starą karta kredytową i przetrzyj bezyną ekstrakcyją (możesz podsuszyć suszarką) poczekaj aż przeschnie i zacznij na nowym kawałku nalepiej z drugei strony by oryginalna farba dobrze wyschła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Śro 7:55, 27 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Sposób Drixa i Skury to chyba jedyne dostępne metody. Ja miałem wylany na nowy oryginalny lakier puszkę Lakierobejcy i udało mi się ją poprostu zeskrobać. Ale moje szczęście polegało na tym że była krucha jak ,,cukierek,, (bo była z utwardzaczem) i nie łączyła się z lakierem. Można powiedzieć ze wszystko zależy od tego czym delikwent posmarował ten błotnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Jak usunąć nieoryginalną farbę z błotnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group