Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Czyszczenie wnętrza zbiornika paliwa raz jeszcze

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Czyszczenie wnętrza zbiornika paliwa raz jeszcze <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 13:49, 21 Lip 2011 Temat postu: Czyszczenie wnętrza zbiornika paliwa raz jeszcze







Witam
Wpadł mi w ręce preparat antykorozyjny cortanin f . Jestem na Etapie walki z korozją w moim zbiorniku paliwa czyli :
Wnętrze zbiornika odtłuściłem oraz oczyściłem z luźnej korozji i wypłukałem wodą przy pomocy myjki ciśnieniowej. Zbiornik po wyschnięciu pokrył się nalotem korozji co jest normalne w przypadku gołej blachy.

Moje pytanie jest następujące czy ktoś z forumowiczów próbował używać preparatu cortanin f wewnątrz baku w celu związania korozji ? Zadałem sobie trochę trudu i zadzwoniłem do producenta tego preparatu i odbyłem rozmowę z człowiekiem pracującym w laboratorium. Wyłuszczyłem mu cały przeprowadzony proces odrdzewiania zbiornika i zapytałem czy mogę zastosować ich środek do wnętrza zbiornika. Udzielono mi informacji ,że nikt tego w laboratorium nie próbował i nie daje gwarancji czy w/w preparat nie będzie reagował z paliwem. Zalecono natomiast na wypadek gdybym się uparł abym preparat wlał do zbiornika na okres 1 godziny i następnie wypłukał dokładnie wodą .Po zabiegu oczywiście pozostawić do wyschnięcia.

Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami w tej materii
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 13:10, 21 Sie 2011 Temat postu:







witam, posiadam doświadczenie z użytkowaniem tego preparatu do zabezpieczania między innymi części do motocykli. Części które nie są użytkowane a leżą w bezpiecznym miejscu na zapas lub dla potomnych :-) ... Usuwam lużną rdzę i stosuje cortainin, czekam dobę na dokładne wyschnięcie preparatu (cienką warstwe, gdyż gruba jest nie związła), następnie stosuję podkład który "wypełni" powłokę aby ochronić materiał od warunków zewnętrznych np: zwykły podkład tlenkowy który jest beznadziejny ale tani... Wiem że nie ma jak piaskowanie i podkład reaktywny lub epoksydowy ale to tania i szybka opcja zabezpieczenia elementu który może być kiedyś poddany właściwej renowacji...


Co do kontaktu tego preparatu z paliwem to jest w sumie niewiadoma. Nie jest on odporny na nitro a w baku będzie oddziaływać na niego paliwo tworząc warunki dla których Cortanin nie był stworzony. Jęśli bak ten będzięsz użytkował to może wyczyść go (np: nakrętkami ze śrub i trzepaniem elementu), zalej paliwem... jeśli nie, to zaaplikuj prepat a po wyschnięciu zalej starym olejem... pozdr
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Czyszczenie wnętrza zbiornika paliwa raz jeszcze
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group