Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Chrom techniczny vs. Chrom "tradycyjny"

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Chrom techniczny vs. Chrom "tradycyjny" <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 10:53, 23 Cze 2012 Temat postu:







dziure ci wypelniło, ciekawe
Powrót do góry
SHLrider
PostWysłany: Sob 14:24, 23 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TPI

Nie była to przeciez dziura taka ze palca mozna bylo wlozyc, tylko kilka malych dziurek ktore powstaly po oczyszczeniu i chyba nie myslisz ze taka powierzchnie galwanizeria moglaby chromowac. Jaki wogole byl by tego sens. Nie wiem gdzie wy chromujecie czesci i chyba nie chce wiedziec skoro nawet nie potrafia sobie przygotowac powierzchni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 16:21, 23 Cze 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Więc wniosek z tego taki, że póki co zdzieram ten chrom, będę polerować, a potem będę dzwonić do galwanizerni i się po prostu pytać wypełnią jakoś te ubytki czy nie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Nie 10:38, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szept z sali
PostWysłany: Sob 16:26, 23 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zyrardow

Chrom najlepiej sciagac w miejscach, gdzie go nakladaja- w galwanizerniach.
Kiedys chcialem wypiaskowac chromowane czesci i mi odradzono, bo czesc chromu schodzi, a z czesci chromu robi sie tak zwana roza- takie chromowane wykwity w ksztalcie kwiatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SHLrider
PostWysłany: Sob 22:08, 23 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TPI

najlepiej nic nie ruszac oddac w stanie jakim jest. jesli firma jest solidna i zna sie na rzeczy zrobi jak sie nalezy. ja mam sprawdzonego goscia kolo krakowa sam przygotowal powierzchnie wypelnil dziury i wyszlo bajka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 22:50, 23 Cze 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A mozesz dać na niego namiary ?? Ja ściągam chrom sam, z tego względu, że chcę jak najwięcej samemu zrobić Wesoly Aby sobie coś udowodnić... Wesoly i przy okazji zaoszczędzić na piwko...dwa...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 22:50, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Sob 23:09, 23 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

kuzyn kiedyś dawał w chrom techniczny zderzaki od skody 100S i z tego co mi wiadomo to minęło już ponad 5 lat a one ciągle są ładne , bez wykwitów itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 23:28, 23 Cze 2012 Temat postu:







Widze że niektórzy są mądrzejsi ode mnie w tym temacie, szkoda bo od sześciu lat pokrywam części do samolotów i wierzcie mi motocyklowe klamoty to przy tym zabawa....
nie będe sie tu z nikim sprzeczał bo jak na każym forum znajdzie się i tak "mądrzejszy"- co nawet nie wie jak sie wymawia słowo galwanizernia...

Ubytki można wypełniac: ołowiem, mosiądzem, cyną (tylko nie za pomocą lutownicy i cyny z kalafonią Mruga tylko trawi sie powierzchnie w kwasie i nanosi topnik z odpowiedniego stopu palnikiem, potem i tak czeka polerka, lub poprostu spawaniem, mało kto się jednak w to bawi, robią to warsztaty które specjalizują się np. w zabytkowych samochodach gdzie czasami dziury w zderzakach są takie że kot by przelazł...

Najczęściej na gawanizerniach usługowych mają polerki- czytaj konkretne maszyny (tarcze i pasty zaczynając od diamentowych-ściernych kończąc na wybłyszczających) do polerowania i można na polerce zgubic każdą nierównośc pod warunkiem że nie przetrzemy na wylot bo wtedy mamy jak wyżej,

Piaskowanie i darcie papierem w garażu nie zdejmuje chromu, pod starymi chromami jest jeszcze podwarstwa niklu albo niklu i miedzi, i o ile chrom i miedź widac gdzie zetrzecie papierem tak niklu ciężko sie dopatrzec gdzie jeszcze pozostał, wtedy czeka was niespodzianka bo jeżeli galwanizer nie przygotowuje powierzchni czytaj nie zdejmuje starego pokrycia w kwasach i nie poleruje, tylko robi takie jakie mu zaniesiecie bo już od darcia papierami macie kciuk wielkości paletki, to w miejscach gdzie są pozostałości starego pokrycia nowy chrom będzie ładnie odłaził. tzw. przyszcze.

Piaskowanie natomiast sprawia wrażenie że materiał jest czysty, nie prawda, owszem usuwa pokrycie po dłuuuuuugim nap. piachem ale i ubija resztki pokryc w materiał, efekt może byc podobny jak wyżej, oczywiście piaskowana struktura nie będzie nigdy lustrem i znów wracamy do POLERKI.

Ludziom sie wydaje że przyniosą pudło zardzewiałych gratów a Pan galwanizer wysypie, nabierze na łopatę, wsypie do wanny z chromem i za dotknieciem czrodziejskiej różdżki wyjmie jak nowe z półki. (..."bo ja dałem z dziurami i wyszło jak ze sklepu...")

Wszystko zależy od PRZYGOTOWANIA POWIERZCHNI nieważne czy zrobicie to sami czy galwanizernia zrobi to za was.

To tak jak z jedzeniem pierogów:
1. mama musi zrobic zakupy, zdobyc odpowiednie składniki, i lepic te nieszczęsnne pierogi cały dzień potem je ugotowac, ew. jakieś skwareczki etc. i podac ładnie do zjedzenia...
2. a wy wpadacie do kuchni siadacie do stołu szamacie i pozamiatane.

Sam proces chromowania to łaśnie to drugie, to są sprawy minutowe, a pierwsze to przygotowanie powierzchni.

Nie zaoszczędzicie kasy jeżeli będziecie sami darli stare pokrycia.
Najlpiej dac do zdjęcia na galwanizernię: odtłuszczanie, kwas pod prądem i macie gołą stal w kilkanaście minut i przy tym zeo korozji. Podobnie z cynkiem miedzią kadmem niklem oksydacją mosiądzem itd....
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 10:44, 24 Cze 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

No więc wybiłeś mi z głowy to zdzieranie, aczkolwiek na forum gościu wrzucił fotki wypolerowanych szklanek i ponownie pochromowanych. Efekt zajebisty. Lecz ja aż tak dokładny nie jestem, więc już niech zrobią mi to wszystko w zakładzie.
Tylko powiedz mi, czy jak już mam 2 szklanki w których zdarłem chrom i miedź, to zostawić je, czy mogę wysłać mimo wszystko do robienia ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Nie 10:46, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 20:46, 24 Cze 2012 Temat postu:







wyślij, jeżeli zdejmują stare pokrycia i polerują to zrobia Ci jak należy
Powrót do góry
Rojek
PostWysłany: Śro 18:10, 11 Lip 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Takie coś przed chwilą znalazłem
http://www.jawa250.fora.pl/ogolne,30/chrom-techniczny-wyglada-ladnie,2370.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Śro 18:11, 11 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Chrom techniczny vs. Chrom "tradycyjny"
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group