Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->akryl czy baza+klar?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
akryl czy baza+klar? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Dawid M11W
PostWysłany: Pią 8:52, 20 Maj 2022 Temat postu: akryl czy baza+klar?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Maj 2022
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KUJ-POM

Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego postanowiłem napisać. Panowie mam dylemat czy malować shl akrylem czy w nowszej technologii baza +klar.
Akryl szybciej zmatowieje no i z ewentualną polerką też trzeba uważać. Nie wiem jak zachowuje się czarny akryl przy ewentualnym rozlaniu paliwa podczas tankowania na baku Niepewny Może ktoś w tej kwestii podzieli się swoją opinią?
Podejrzewam, że fabryka też malowała w tej technologii bo w tamtych czasach raczej innej nie było Wesoly Samo malowanie, np. baku w tej technologii też jest troszkę łatwiejsze. Tylko moje pytanie czy warto?
Mam wrażenie, że akryl uzyskuje lepszą głębię czarnego niż baza+klar (ale to tylko moja opinia)
Czy lepiej pójść w nową technologię? Tutaj też pewnie może pojawić się problem z kolorem. (bardzo duża ilość odcieni czarnego) a czarny czarnemu nie równy.
Proszę o jakieś swoje spostrzeżenia na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 22:06, 20 Maj 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Przy pierwszym motorze który miałem też podchodziłem do tego tematu. Nie pamiętam już wszystkich argumentów, ale jeden z nich wymieniłeś, to trwałość kolorów.
Jeśli chcesz mieć coś wykonane na najwyższym poziomie to powinieneś iść w farby poliuretanowe, które są m.in. bardziej odporne na odpryski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid M11W
PostWysłany: Pon 6:24, 23 Maj 2022 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Maj 2022
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KUJ-POM

"halcik" a brałeś po prostu jakiś czarny czy konkretny kolor z barwy jakiejś marki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 23:52, 23 Maj 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Pierwszy motor to MZ Trophy, czyli es 250/2. Wtedy zdecydowałem się na proszek i z racji braku zwracania uwagi na szczegóły poszedł jaki był. Jakość po 13 latach świetna.
Drugi motocykl wfm osa poszła w proszek z cynkiem i czarny. To był błąd lub wykonawca się słabo przyłożył. Przy dokręcaniu śrub elegancko potrafi odskoczyć warstwa czarna. Moim zdaniem brak przetarcia papierem ściernym między warstwami. Pierwsza.warstwa.trzyma świetnie, ale co z tego skoro jest szara.
Kolejna wfm osa poszła w poliuretan. Farba mało lubiana przez lakierników z powodu utrudnionej aplikacji. Kolory jakby bardziej głębokie, a z opowieści znajomych farba bardziej odporna na lekkie zarysowania. Kolejne motorki trzymam w oryginale mimo różnych stanów wyjściowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->akryl czy baza+klar?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group