Autor |
Wiadomość
|
Dawid M11W
|
Wysłany: Pią 8:52, 20 Maj 2022 Temat postu: akryl czy baza+klar? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Maj 2022
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KUJ-POM
|
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego postanowiłem napisać. Panowie mam dylemat czy malować shl akrylem czy w nowszej technologii baza +klar.
Akryl szybciej zmatowieje no i z ewentualną polerką też trzeba uważać. Nie wiem jak zachowuje się czarny akryl przy ewentualnym rozlaniu paliwa podczas tankowania na baku Może ktoś w tej kwestii podzieli się swoją opinią?
Podejrzewam, że fabryka też malowała w tej technologii bo w tamtych czasach raczej innej nie było Samo malowanie, np. baku w tej technologii też jest troszkę łatwiejsze. Tylko moje pytanie czy warto?
Mam wrażenie, że akryl uzyskuje lepszą głębię czarnego niż baza+klar (ale to tylko moja opinia)
Czy lepiej pójść w nową technologię? Tutaj też pewnie może pojawić się problem z kolorem. (bardzo duża ilość odcieni czarnego) a czarny czarnemu nie równy.
Proszę o jakieś swoje spostrzeżenia na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 22:06, 20 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Przy pierwszym motorze który miałem też podchodziłem do tego tematu. Nie pamiętam już wszystkich argumentów, ale jeden z nich wymieniłeś, to trwałość kolorów.
Jeśli chcesz mieć coś wykonane na najwyższym poziomie to powinieneś iść w farby poliuretanowe, które są m.in. bardziej odporne na odpryski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid M11W
|
Wysłany: Pon 6:24, 23 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Maj 2022
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KUJ-POM
|
"halcik" a brałeś po prostu jakiś czarny czy konkretny kolor z barwy jakiejś marki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 23:52, 23 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pierwszy motor to MZ Trophy, czyli es 250/2. Wtedy zdecydowałem się na proszek i z racji braku zwracania uwagi na szczegóły poszedł jaki był. Jakość po 13 latach świetna.
Drugi motocykl wfm osa poszła w proszek z cynkiem i czarny. To był błąd lub wykonawca się słabo przyłożył. Przy dokręcaniu śrub elegancko potrafi odskoczyć warstwa czarna. Moim zdaniem brak przetarcia papierem ściernym między warstwami. Pierwsza.warstwa.trzyma świetnie, ale co z tego skoro jest szara.
Kolejna wfm osa poszła w poliuretan. Farba mało lubiana przez lakierników z powodu utrudnionej aplikacji. Kolory jakby bardziej głębokie, a z opowieści znajomych farba bardziej odporna na lekkie zarysowania. Kolejne motorki trzymam w oryginale mimo różnych stanów wyjściowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|