Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Karoseria->Szparunki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Szparunki <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 21:05, 24 Lip 2008 Temat postu: Szparunki







Witam Wszystkich.Mam prośbe o jakieś rady co do szparunków.Jakie są lepsze;naklejane czy malowane od szablonu.Może jakieś fotki lub linki.Dzięki za wszystkie sugestie.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 21:10, 24 Lip 2008 Temat postu:







dużo lepsze są szparunki malowane Wesoly najlepiej pędzelkiem Wesoly

Te naklejane sztucznie wyglądają
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Czw 21:12, 24 Lip 2008 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Zgadzam się z przedmówcą, malowane są dużo lepsze. Sam się niedługo do tego zabieram i radzę poszukać na forum bo na ten temat było juz powiedziane baaardzo dużo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 21:24, 24 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Opcja szukaj !!!
Juz pisałem an ten temat!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 23:15, 24 Lip 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

jak wyżej, w dodatku jest do tego odpowiedni dział

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Nie 14:07, 01 Lut 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Także korzystając z nadmiaru czasu namyśliłem się i na wiosnę rozbiorę moją Elkę i poprawię parę szczegółów. Przeszła ona remont ,który zakończył się ok lipca 2008. Wiadomo ,brakło $ na szparunki ,a chciałem jak najszybciej pośmigać. Zrobiłem 1kkm z uśmiechem na ustach ,więc czas doprowadzić motor do pełnego oryginału.

Otóż. Proszę o opinie na temat szparunków z allegro. Zdecydowałem się wstępnie na klejone:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pomijając kwestie tego czy paski nadadzą się do blach bocznych M11W ,mam kilka pytań odnośnie ich naklejania. Słyszałem że paskudy strasznie ciężko przykleić - paski są cienkie i kleją się do siebie.

Widziałem na allegro coś ,co sprzedawca zatytułował "szparunki" ,ale po przeczytaniu treści ogłoszenia sam nie wiem do końca co koleś sprzedaje Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprzedaje taśmę i naklejkę ,czyli tak na prawdę szparunki trzeba samemu wyprodukować Wesoly Nie wiem ,co z tym. Proszę o komentarz ludzi którzy mieli z tym styczność.

Na motorze mam położony czarny akryl ,na baku srebrne pola oraz warstwa klaru. Myślę że przed naklejeniem szparunków (malowaniem) trzeba całość zmatowić papierem wodnym. Potem na wszystko położyć klar. Końcowe lakierowanie zamierzam powierzyć lakiernikowi (malował mi blaszki i jestem w pełni zadowolony). Ile warstw klaru należy położyć aby przejście między szparunkami było najmniej wyczuwalne ? Ile warstw klaru wystarczy do zabezpieczenia powierzchni lakierowanej przed urazami mechanicznymi ?

Aktualnie sprzęt prezentuje się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

No niestety kiedyś przewrócił się gdy stał na glebie i zarysowałem przedni błotnik. Korzystając z okazji - czarna baza była kładziona na 2 warstwy .Aby zlikwidować rysę wystarczy zeszlifować i wyrównać lakier w tym miejscu? Później przy okazji i tak będzie kładziony klar na cały element.
Jak wygladają naprawy lakiernicze zarysowanych elementów ?




Ok post przeniosłem do innego tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 21:53, 01 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

marianek_spox napisał:
Ile warstw klaru wystarczy do zabezpieczenia powierzchni lakierowanej przed urazami mechanicznymi ?


Baza to tylko barwny podkład pod lakier bezbarwny(nie wiem czego u nas się przyjęło z angielskiego clear) ile byś warstw nie położył to zawsze możesz mechanicznie uszkodzić to tylko lakier ,a im grubsza warstwa tym łatwiej potem możne odprysnąć większą powierzchnią.
Bezbarwny instrukcyjne kładzie się 2-3 warstwy w odstępie 15-30 minutowym zależnie od temperatury aby nie przeszyć poprzedniej warstwy ,bo się nie połączą.
W miejscach szparunków aby usunąć gzyms kładłem nawet od 7-10 warstw po to aby było co zeszlifować potem polerka.

marianek_spox napisał:
Aby zlikwidować rysę wystarczy zeszlifować i wyrównać lakier w tym miejscu? Później przy okazji i tak będzie kładziony klar na cały element.
Jak wygladają naprawy lakiernicze zarysowanych elementów ?

W przypadku akrylu , rysę zapyla się podkładem wypełniającym szlifuje, maluje się cały element do miejsc gdzie można zgubić łączenie.
W twoim przypadku musisz zetrzeć rysę na równo co jak znam Zycie skończy się przetarciem do podkładu , zmatowić cały element , wypylić bazę w miejscu naprawianym po czym bezbarwny na cały element.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Śro 13:40, 04 Lut 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Jakieś porady w związku ze szparunkami z aukcji powyżej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rybamlooda
PostWysłany: Wto 12:16, 18 Sie 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

a ja niedługo będę malował bak i zastanawiam się jak wyznaczyć szarą powierzchnię do malowania? ma ktoś jakiś szablon lub coś czym mógłby się podzielić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gofer017
PostWysłany: Nie 12:25, 15 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brusy

Dajcie jakies skany tych szparunków jezeli macie wielu ludziom to ułatwi życie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Karoseria->Szparunki
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group