Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Karoseria->[M17] Schematy malowań, kanapa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[M17] Schematy malowań, kanapa <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ToX
PostWysłany: Czw 23:20, 24 Sty 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Ojciec mi opowiadał że właśnie pierwsze gazele były policyjne i że już gazelka była nie zbyt popularna(w jego kręgach)bo kosztowała więcej a osiągi ani wygląd nie były zachęcające. Mi bardziej podobają się nity i nie będę specjalnie zmieniał ich na listwy, były na pewno SHLki z siedzeniami na nitach więc u mnie też tak może być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pią 21:11, 25 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Co do kolorów gazeli to były takie:

Pierwsze serie malowane na srebrno: lampa, błotnik przedni, tylny widelec nakładka zbiornika,czerwono: zbiornik boczki kierownica nakładka na błotniku przednim listwy bagażnika rama.

Następnie wszedł model lakierowany chyba najładniej z wszystkich gazeli:
czerwono- błotnik przedni, tylny, kierownica , zbiornik,rama srebrno - lampa nakładka zbiornika i czarno -nakładka błotnika przedniego listwy bagażnika osłony boczne. Ostatnie miały listwy bagażnika i nakładkę błotnika chromowane.

Późniejsza była wersja najbardziej wypasiona w chromy którą nazywam patykiem pisaną sam taką posiadam dlatego ,że ze zbiornika znikł plastikowy znaczek a jego miejsce zajął stylizowany napis w formie stosowanej w wielu polskich pojazdach lat 50 i 60:
cała czarna tylko lampa nakładka zbiornika, widelec,wahacz mocowanie stopek jest srebrny.Bagażnik i nakładka błotnika oczywiście chromowana.

Podobno w miedzy czasie była zielona ale ja jeszcze nie widziałem nigdy takiej, udało mi się kupić na allegro osłony boczne od takiej ale czy to oryginał to sie okaże jak przyjdą.

Najbiedniejsza była ostatnia seria cała czerwona z bardzo niestarannym, na dodatek krzywo namalowanym napisem na zbiorniku, były to motocykle ostatniej serii styczeń- luty 70.
Motocykl był cały czerwony a srebrną farbę na lampie nakładce zbiornika wahaczu i widelcu przednim zastąpiła farba o kolorze kość słoniowa .

Co do koloru ciemnogranatowego to czarne motocykle malowane farbą piecową, w pewnym świetle mogą sie wydawać ciemno granatowe.



A co do waszej dyskusji o siedzenia nitowane to konia z rzędem temu kto pokaże mi stare zdjęcie z lat 60 motocykla z takim siedzeniem!!!!

A skąd oryginalne nitowane ??

Już się dowiedziałem od jednego starszego pana, który śmigał shl-ką ponad trzydzieści lat ,do wczesnych lat 90.
W tamtych czasach motocykle te jako ,że często nie było innego środka transportu ,były bardzo intensywnie eksploatowane nie tylko do przewozu ludzi a różnych ,często dziwnych towarów przez to pokrycia siedzenia bardzo sie szybko zużywały. Jak sie miało szczęście to w sklepie motozbytu można było kupić oryginalny poszycie siedzenia ,jako część zamienną,a szybciej i łatwiej był jązanitować jak sie bawić z listwami i blaszkami które często przy rozginaniu pękały.
I stąd w oryginalnych pokrowcach nieoryginalne nity.
Często tez było też tak ,że na przykład jak sie pracowało w PKS-ie albo w PKP zakłady naprawy taboru posiadały właśnie taki kolor dermy(a pamiętajmy,że to wszystko dzieje sie w latach komuny gdzie gospodarka była z centralizowana i jedną rzecz wykorzystywano w wielu innych produktach np. reflektory- wsk, żuk ,nysa ,star ,jelcz, tarpan, autosan ,san ,żubr itd.) do naprawy siedzeń i bardzo dobrych tapicerów , takie siedzenie jak sie jeszcze dodatkowo przyniszczyło - dziś jest nie do rozpoznania!
Ten starszy Pan w swojej eli wymienił dwa poszycia a trzecie nowe oryginalne sprzedał wraz z motorem- pod koniec lat 60 miał szczęście i udało mu sie kupić w polmozbycie w Rzeszowie trzy oryginalne pokrowce.

A co do tapicerowania siedzenia w gazeli to nie było na nitach tylko na takich śrubeczkach rozmiar 4 ,w kształcie litery T które sie wsuwało w listwę. U siebie zastosowałem takie rozwiązanie tyle ,że wsunąłem normalne 4 na śrubokręt.Ale tego nie widać a od środka gwint jest tak jak w oryginale!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 21:21, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 21:14, 25 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

No coment Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:45, 25 Sty 2008 Temat postu:







Zieloną ma kolega, pryginał na 100%, mniej więcej zielone jest to, co w czerwonej czerwone, ale nie pamiętam dokładnie, bo widziałem ją ostatnio kilka lat temu.

U mnie ten dziwny odcień błotnika i pokryw był całkowicie inny niż czarny pozostałych części i na bank oryginalny (sam go zdzierałem i nic pod nim nie było, a pomalowane było identyczną techniką, co reszta, ilość warstw też ta sama), gdzieś kiedyś widziałem identyczną kolorystycznie> Albo ktoś kiedyś wymienił te blachy na oryginalne, ale dokupywane, albo wyszła jakaś seria, gdzie oszczędzali na czarnej farbie, muszę przyznać że to malowanie było najładniejsze i będę dążył do jego odtworzenia.

A co z białymi boczkami?
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pią 23:55, 25 Sty 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

bitels powinieneś książke napisać Mruga
rzeczywiście w tamtych czasach wszelkie rzeczy jakie były dorabiane do tych motocykli były robione tak dokładnie jakby robiła je fabryka, pewnie dlatego że tą sama technologią bo nie było wtedy jakiś szczególnych maszyn i większośc rzeczy dorobionych w tamtych czasach wygląda jakby były oryginalne...

co do białych elementów to z tego co sie dowiedziałem można było kupić je w sklepach i raczej nie były montowane oryginalne w SHL-kach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Pią 23:56, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 23:56, 25 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

No czekałem aż bitels się wypowie - bo przecież to największy specjalista od gazel na naszym forum. a co do zielonej gazeli to były takie bo sam mam taką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 13:56, 26 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Foty ZIELONEJ GAZELI!!!!(oczywiście jeżeli to oryginał)Fenix też sie ucieszy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 23:34, 26 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Oczywiście fotki mogę zrobić, ale tą gazele kupiłem na allegro jakoś w listopadzie. Wprawdzie lakier jest po polerce ale jest oryginalny. Na zdjeciach aukcyjnych nie widać szczegółów ,ale w rzeczywistości lakier jest nadgryziony przez czas i z bliska doskonale widać że to lakier oryginalny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 13:39, 27 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Picek wyślij mi na priva zdjęcie tabliczki znamionowej numer silnika a resztę fotek obowiązkowo na forum. Zrób też fotkę osłon bocznych wewnątrz, i skrzynki narzędziowej .

A co do białych boczków to już czyjaś fanaberia, pamiętam ,że na przykład notorycznie przemalowywano boczki z czarnego na białe w MZ Trophy, aby "ładniej wyglądały" jak ..... milicyjne, może jak gazele służyły w milicji to przemalowywano im boczki na biało,tak jak dziś w samochodach policyjnych zakłada sie białe drzwi, fabrycznie kolor biały nigdy nie był stosowany w żadnym motocyklu shl i z tego co kojarzę to biała była tylko(i to nie licznie) w tamtych latach osa,a w latach 80 romet chart. Całe dostawy białej i szarej farby w tamtych latach pochłaniała warszawska FSO z wiadomych powodów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 13:50, 27 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 22:20, 29 Sty 2008 Temat postu:







No i jak tam fotki zielonej.

A WY co macie niezielone, to też wrzuccie, przyda się taki zbiór wiedzy dotyczącej Gazelki Wesoly Pomożecie? Jezyk Mruga

Po cichu liczę że nie zdarłem z osłon wewnętrznej strony lakieru więc spróbuję dowiedzieć się co to za odcień...
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 0:10, 30 Sty 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Zdjęcia już zrobiłem ale niestety kabel od aparatu u dziewczyny został więc dopiero jutro zamieszczę zdjęcia a i jeszcze osłony boczne muszę sfotografować bo leżą w innym miejscu niż motor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demmli
PostWysłany: Śro 21:02, 30 Sty 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

W sumie może mam złe podejście do tematu ale jakoś od poczatku nie bardzo byłem za oryginalnym lakierowaniem. Mój od wczoraj jest w bordowym i szarym metaliku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:41, 30 Sty 2008 Temat postu:







A jaki był oryginalnie, masz fotki?
Powrót do góry
Demmli
PostWysłany: Czw 10:56, 31 Sty 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

Oryginalnie jaki był to będzie problem bo był rozmontowny na części. Ogólnie to był szaro-czerwony z czarnym błotnikiem i bicznymi osłonami. Części było sporo i w róznych kollorach dlatego cięzko było mi to składac wybierając odpowiednie a mając znikomą wiedzę w tym temacie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pią 10:52, 01 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Mam fotki tej zielonej , a na dodatek przyszły mi te zielone osłony i stwierdzam ,że jest to oryginalny kolor, na dodatek bardzo brzydki. Wesoly
Pewnie dlatego nie był długo produkowany.
Z numerów wynika że ten kolor był produkowany marzec-kwiecień 69,początkowo równocześnie z czerwono czarną. Pasowało by jeszcze kilka numerów zielonych to mniej więcej określił by ilość i okres produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Karoseria->[M17] Schematy malowań, kanapa
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group