Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Kilka pytań co do remontu SHL M06-T 1959r.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Kilka pytań co do remontu SHL M06-T 1959r. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 18:24, 07 Paź 2009 Temat postu: Kilka pytań co do remontu SHL M06-T 1959r.







Jestem nowy i postanowiłem odnowić swoją SHL tak, żeby była ładna i paliła na dotyk.

Moje pytania:
1. Ile wg was orientacyjnie wyniesie remont:
*chromowanie felg, tłumika, kolanka, kierownicy i paru innych elementów
*zdarcie i pomalowanie od nowa(na wiśniowo - taki był w orygiale)
*szpalunki
*remont silnika(wymiana tłoka i pierścieni, szlif cylindra, wymiana zębatek w skrzyni biegów i ogólna naprawa, bo czasem pali z kopa a czasem nie)
*wymiana hamulców, licznika, klamek i manetek
*zmiana obicia kanapy
*wymiana opon
*polerka deklów skrzyni biegów
*wyczyszczenie z zewnątrz cylindra

2. Co zrobić, żeby cylinder się błyszczał, jak go oczyścić?
3. Gdzie mogę kupić wyżej wymienione części(oczywiście oryginalne)?
4. Czy po tych zabiegach dalej będzie to oryginalny motocykl?
5. Motor jest w mojej rodzinie od ok. 10-20 lat, po czym poznać, że jest oryginalny.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:25, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 20:37, 07 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Widzę że już sporo tematów czytasz- czytaj je uważnie to nie będziesz musiał zadawać tak mało fachowych pytań.
Jeśli chodzi o pytanie piąte to zamieść zdjęcia to ocenimy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcio
PostWysłany: Śro 22:49, 07 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Sam remont silnika wyniesie Cie kilka dobrych stowek.

Chromuj tylko te czesci ktore byly chromowane w oryginale. W innym wypadku moto ani nie jest w pelni oryginalne ani ladnie nie wyglada.

Jesli chodzi o lakier to zamiesc zdjecia. Masz mozliwosc usuwania lakieru poprzez piaskowanie lub preparat do usuwania starych powlok lakierniczych zwiacy sie "Scansol" - dobry sprawdzony. Metoda druga raczej mija sie z celem jesli masz sporo rdzy na danych elementach. Dla delikatnego obciecia kosztow co sie da mozesz czyscic recznie papierkiem, szcztka druciana, scansolem, a reszte oddac do piaskowania.

Zamiesc zdjecia czesci ktore chcesz wymienic, bo moze da sie je odratowac.
Na allegro rozejrzyj sie za oponami - czesto wyplywaja.

Polerka kosztuje tyle co pasta polerska lub inne cudo przeznaczone do polerki czyli pare zlotych.

Zdjecia cylindra tez zamiesc. Jesli jest w slabym stanie mozesz go oddac do szkielkowania, a nastepnie pomalowac farba zaroodporna.


To narazie tyle, dopoki nie zamiescisz zdjec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 18:38, 08 Paź 2009 Temat postu:







Oto zdjęcia mojej maszynki









Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Czw 19:53, 08 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Fajna motora, też bym taką chciał Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 20:02, 08 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Twój motocykl pochodzi z 1959 roku. Jest to wersja przejściowa pomiędzy modelem "U" a modelem "T" Szczerze Ci powiem że więcej ma braków niż oryginalnych części ale skoro napisałeś że jest to pamiątka rodzinna jedyną słuszną drogą jest odnowienie motocykla.
Silnik ok, rama też, tak jak i puszki i błotniki. Amortyzatory przód pasują. Kanapa super z listwami. Korek i zbiornik pasują. Masz tłumik, to dobrze. Dekiel tylnego koła ok.
Klamki i rolgaz do wymiany. Być może cały przód to przeszczep. Potrzebuję fotek dolnej półki. Amortyzatory tył są od nowszego modelu. Lampy poszukaj całej nowej, kompletnej. Sprawdź jakiej wielkości masz koła. Powinny być 19"

Przy okazji napiszę że to "najniższy" UT jaki widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:16, 08 Paź 2009 Temat postu:







1. Co jest nie oryginalne?
2. Czemu stwierdzasz, że przód to przeszczep?
3. Co to jest ta dolna półka, bo nie wiem?
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Czw 20:24, 08 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Ad.1
To jest nieoryginalne lub wymaga wymiany.

SM-500 napisał:

Klamki i rolgaz do wymiany. Być może cały przód to przeszczep. Potrzebuję fotek dolnej półki. Amortyzatory tył są od nowszego modelu. Lampy poszukaj całej nowej, kompletnej.


Ad.2
Pólka nie powinna być srebrna, nakrętka sztycy ma otwór pod amortyzator skrętu ale teraz widzę że wahacz jest dobry.

Ad.3
Zrobię fotki to Ci pokarzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:34, 08 Paź 2009 Temat postu:







A co z tłumikiem. Lepiej wymienić czy pochromować?

Aha bym zapomniał, czy w komorze gdzie jest sprzęgło ma być olej, jeśli tak to jaki i ile?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Czw 20:58, 08 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

powinien być olej, i tyle zeby przestal wyciekac przez otwór na odpowiedniej wysokości, gdy motocykl jest przechylona na strone sprzegla o 10st od pionu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 21:32, 08 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!! Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony

MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 21:40, 08 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Suchy napisał:
O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!! Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony

MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!!


Ot i w tym cały figiel że taka wyjechała z fabryki Rotfl Jezyk Rotfl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 19:41, 08 Paź 2009
PRZENIESIONY
Czw 21:56, 08 Paź 2009 Temat postu:







Witam, na tabliczce mam oryginalnie U ale jest dobite T, czy to jest wersja UT??

Pytanie jak poprzednio czy to jakiś unikat??

nr nadwozia to:11448
silnika:16516

jest to ta SHL http://www.shlka.fora.pl/informacje-porady,3/kilka-pytan-co-do-remontu-shl-m06-t-1959r,2739.html
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 7:36, 09 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

SM-500 napisał:
Suchy napisał:
O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!! Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony

MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!!


Ot i w tym cały figiel że taka wyjechała z fabryki Rotfl Jezyk Rotfl


z tym ze wyjechała to na pewno prawda, tylko pytanie czy w SHL montowano taka głowicę bo z tego co wiem to była inwencja twórcza inż z WSK, i na pewno wszystkie WSK 150ccm miały takową co do SHL nie mam pewności( to jest druga SHL która widze z taką głowicą, 1 była moja M06U)



co do tego czy to jest unikat odpowiedź "nie" jeżeli chodzi o coś wiecej niż M06, to jest zwykły model M06T, fabryka zrobiła dużo ram do M06U i nastąpiło przestawienie produkcji na M06T, skoro ramy już były to po co je wyrzucać wystarczyło nabić nową litere modelu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Pią 7:39, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 8:51, 09 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

pawe86 napisał:

z tym ze wyjechała to na pewno prawda, tylko pytanie czy w SHL montowano taka głowicę bo z tego co wiem to była inwencja twórcza inż z WSK, i na pewno wszystkie WSK 150ccm miały takową co do SHL nie mam pewności( to jest druga SHL która widze z taką głowicą, 1 była moja M06U)

Widziałem sporo takich SHL ale w jednym przedziale być może WSK M-150 była produkowana w tym samym przedziale czasowym.

pawe86 napisał:
co do tego czy to jest unikat odpowiedź "nie" jeżeli chodzi o coś wiecej niż M06, to jest zwykły model M06T, fabryka zrobiła dużo ram do M06U i nastąpiło przestawienie produkcji na M06T, skoro ramy już były to po co je wyrzucać wystarczyło nabić nową litere modelu.


Mam nadzieje że chodziło Ci o tabliczki bo co ma do tego rama? Po co wyrzucać ramę skoro tabliczki nie są jeszcze zamontowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Kilka pytań co do remontu SHL M06-T 1959r.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group