Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->[SHL] Silnik - od czego?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[SHL] Silnik - od czego? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 17:10, 07 Lut 2008 Temat postu: [SHL] Silnik - od czego?







Witam wszystkich Padam

Na imię mam Artur na silnikach "z epoki" zbytnio się nie znam
wygrzebałem ostatnio z dziadkowego garażu dość stary przez 8 lat nie odpalany silnik ponoć od shl Wesoly
silnik ma 3 biegi na kole magnesowym miał wyklepany 1978 r.

świeca wkręcana jest do cylindra pod skosem , tata owiedział że ma 125 cm pojemności .

i tu moje pytanie czy na podstawie tych informacji można stwierdzić jak nazywa się ten silnik-który to model ?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 17:12, 07 Lut 2008 Temat postu:







125cm w tym roku chyba niemontowali do SHl-ek może to od jakiejś WSK??
Powrót do góry
arek33h
PostWysłany: Czw 20:37, 07 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno

Jeśli świca pod skosem i reszta poza magnetem jest orginalna to silnik byc może pochodzi z WFM lub SHL M04, a typ silnika prawdopodobnie S01.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 21:38, 07 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Na temat silnika sie nie wypowiadam bo nie jestem w temacie. Ale zapraszam do działu powitalnia, tam mozesz sie przedstawic i podzielic fotkami Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Czw 21:53, 07 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

ja tez obstawiam ze jest to S01 a magneto jest zmienione...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:10, 15 Lut 2008 Temat postu:







Ok dzięki za pomoc

Pozanudzam was jeszcze moimi problemami Jezyk

No więc po pierwsze primo zgubiłem śrubke od regulacji gaźnika .Odpaliłem motór rundka po okolicy i srubka znikła
Niby nic a jednak coś . Dotoczyłem sobie ze zwykłej śrubki lecz stożek nie jest idealnie taki sam jak był i to mnie martwi , pewno może mieć znaczenie przy regulacji . Lepiej spałbym gdybym miał orginalną .


Pytanie czy gdzieś moge takowa kupić ?


Po drugie , silnk regulowałem sam , sam ustawiłem przerywacz zapłon iskre itp. Motór pali , na 1 biegu ciągnie elegancko lecz dopiero jak wejdzie na duuże obroty , jak mu zapodam 2 to przygasa , silnk ogólnie zamula , jak dodaje gazu nie wchodzi odrazu na obroty tylko po pewnym czasie ... takie jakby opóźnienie ma . Lipnie to wygląda bo wcześniej chodził lepiej , miał duzo większego kopa . Gdy silnik chodzi na postoju i dodaje mu gazu to z gaźnika pryska mgiełka z benzyny , widać to dobrze pod słońce .
Co tu nie gra co może być nie tak ? Coś mi sie wydaje że to wyprzedzenie zapłonu tylko w która strone nim "pokręcić " ?


?Kolejny mój zonk dotyczy tego że nie wiem ile oleju mam wlac do skrzyni biegów . Jak wlałem litra to przestał odpalać XD Ile trzeba wlewać ?
Rotfl

Wiem ze pytania są laickie lecz prosze o wyrozumiałość

Jutro jade na wieś pogrzebać przy motórze tak więc prosił bym co by jeszcze dziś ktoś mi odpisał Padam
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Sob 8:41, 16 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

z olejem to lejesz tyle az nie wyleci srubka z boku... znaczy przechylasz moto o pare stopnik na lewo, odkrecasz srubke w pokrywie silnika od strony sprzegla, jest tam taka chyba 5 na srubokret, i czekasz az nia olej przestanie leciec jak przestanie to ja zakrecasz i juz po wszystkim, a z gazniekiem to nie wiem jak ci pomoc..... bo mi tak ciezko z opisu cos poradzic co innego na zywo jak widze prace silnika....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jenny
PostWysłany: Sob 12:48, 16 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

Nie powinieneś mieć problemu z dostaniem nowej śrubki regulacji gaźnika, może rozejrzyj się gdzieś koło siebie - jeśli jest sklep z częściami do dwusuwów to pewnie takową dopasujesz Wesoly A jeśli nie, to możesz napisać skąd jesteś, może któryś z forumowiczów mieszka niedaleko i akurat będzie takową posiadał Mruga
Są też sklepy internetowe i tam także znajdziesz co potrzebujesz Wesoly

A gaźnik jaki masz w swojej elce...? Może napisz jeszcze którą śrubkę zgubiłeś : od regulacji mieszanki czy obrotów?

Co do oleju w skrzyni biegów jak wyżej Mruga dodam tylko że z tego co ja wiem powinno się przechylić motocykl 40 - 45 stopni na stronę oczywiście gdzie wlewasz olej (ale to chyba oczywiste jest... :| )

Co do ustawiania zapłonu na pewno znajdziesz gdzieś na stronie głównej lub podobnej o SHL-kach instrukcje Wesoly Ja ustawiam na bibułkę od papierosów i śrubokręt Jezyk Ale przydać Ci się może suwmiarka Wesoly Jakbyś miał jeszcze jakiś problem pisz śmiało Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Sob 18:14, 16 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Jenny napisał:

Ale przydać Ci się może suwmiarka Wesoly Jakbyś miał jeszcze jakiś problem pisz śmiało Wesoly



chyba szczelinomierz....JezykJezykJezykJezykJezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Sob 19:41, 16 Lut 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

przyda sie suwmiarka i szczelinomierz Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 23:38, 16 Lut 2008 Temat postu:







Fajnie że ktos odpisał Rotfl dziękować !

Mój silnik wygląda identycznie jak ten [link widoczny dla zalogowanych]
ma taki sam gaźnik , rozni sie jedynie pokrywa od strony sprzęgła ta wygląda jakby skladała sie z dwóch cześci a moja to jedna cześć i ma napis predom dezamet

Zgubiłem śrube tą co podnosi pływak do góry , tą pod skosem nie tą pozioma

Dzis regulowałem silnik i i tak kicha , kręciłem w zapłonie cały dzień i tez nie rozwija pełnej mocy XD troche mnie to denerwuje bo juz 3 tydzień go ustawiam
Jezyk
Bede dalej nie strudzenie szukał przyczyny Wesoly
Skończyło się dziś na tym ze rozkręciłem cały silnik i wyszło kilka usterek
cała głowica cylindra jest w nagarze ( taki czarny osad ) tak powinno być ? bo mój tato mówi że czego się miałem tam spodziewać jak tam co chwile bęzyna wybucha XD
uszczelki do wymiany i łozyska maja luzy też wymienie , w jednej z zębatek nie ma jednego zęba , tylko nie wiem jak ona sie nazywa XD
Jakbym dał zdjęcie i podał wymiary to ktoś by zgadł co to za zębatka ? ( jest mi potrzebna jej nazwa żeby kupić nową )

Z dobrych wiadomości to silnik ma funkiel nówki pierścienie i świetną kompresje ( pierścienie po wymianie )

Szukam schematu podłączenia kabli zapłonu pod deklem jak ma być kolejnośc co ma być uziemone co nie XD schemat by sie przydał , samemu cos znaleźć nie moge

Jestem z Kołobrzegu jest tu ktoś z moich stron ?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 0:22, 17 Lut 2008 Temat postu:







jest to raczej silnik od wski jeżeli masz całą pokrywę, a nie dzieloną na 2 części, jeżeli sie mylę to poprawcie mnie, bo może to być silnik od WFM ,ale na 80 % WSK
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 17:41, 17 Mar 2008 Temat postu:







Problemów z motórem ciąg dalszy

1 ?Co robić jak wrzucam bieg , bieg wchodzi i po 100 m wyskakuje ?

tak więc w ostatni łikend postanowiłem wyregulować zapłon w mej elce , silnik był składany po remoncie , wymieniłem łożyska pierścienie i zębatke ( zamontowałem od wski od shl juz nie mogłem dostać ) taką malą chyba z22 , po wymianie tej żebatki okazało się że musze wymienić jeszcze jedną - zdawczą bo ilość zębów co zazębiaja obie zębatki ze sobą były różne w shl jest ich 5 a w zębatce od wski są 3 .

Problem polega na tym że przejechałem sie kawałek bez oleju w skrzyni ( oj ja głupi ) i zębatka zdawcza - jej tulejka rozgrzała się i zapiekła z wałkiem i mi go ukręciła ... W ten oto bezmyślny sposób jestem bez wałka sprzęglowego , szukałem na allegro i nigdzie nie widać wałka od shl 125 ...

skoro mam juz zębatki od wski to wymyśliłem że wymienie tez ten nieszczęsny wałek na taki od wski tylko nie wiem czy będzie pasował , a w ciemno sie boje kupić bo sporo kosztuje

Ktos na pewno stosowal takie patenty proszę o poradę
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 18:56, 21 Mar 2008 Temat postu:







ktoś mi napisze co robić jak bieg wyskakuje ? co się mogło popsuć ?
chyba nikt tego nie czyta dlatego nie ma odpowiedzi XD
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->[SHL] Silnik - od czego?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group