Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->SHL M06 U 1958 PIERWSZA SERIA numer ramy 00625

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M06 U 1958 PIERWSZA SERIA numer ramy 00625 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 1:04, 17 Kwi 2009 Temat postu: SHL M06 U 1958 PIERWSZA SERIA numer ramy 00625







Witam wszystkich dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem SHL M06 U z 1958 roku czyli z pierwszego roku produkcji a co ciekawe to o bardzo niskim numerze ramy.Czyli jedyne 000625.
Dość dużo za nią dałem (1200zeta)i miałem prawie 400km w obie strony ale warto było.Gdyż posiadam już prawie wszystkie egzemplarze marki SHL:)
Jak wiadomo jest to już unikatowy egzemplarz gdyż wyprodukowany ich zaledwie ok 12 000 sztuk.
Niestety ale jest niekompletna i w związku z tym mam kilka pytań o dokładne szczegóły różniące ją od zwykłej M11.

Poniżej za pomocą linków można zobaczyć mój nowy nabytek
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


1.Koła oczywiście były 19 cali identyczne jak w m11 z pierwszych lat produkcji.Z tą różnicą że w deklu tylnego kola była dodatkowa kalamitka do smarowania napędu licznika.i to by była jedyna różnica tylnego koła
Przednie koło też jak m11 na 19 cali ale nie wiem jaki dekielek i ośka czy tez podejdzie z m11??

2. Co do opon to już nie mam zielonego pojęcia jaki wzór bieżnika??

3.Zastanawia mnie fakt mojej tylnej lampki.Bo mam wersje z kwadratowym plastykowym kloszem.A wydaje mi się że w tym roczniku powinna być mała metalowa typu żółwik???Może się mylę??

4.Tłumik wraz z kolankiem czy taki sam jak m06 T

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania bo o tak niskim numerze ramy at tym bardziej wersja U rzadko się zdarza.Oraz czekam na podpowiedzi co do moich braków.
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 7:44, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

przednie koło 19" takie jak w M11, oska koła jest inna i nie mam pojecia od czego pasuje.

lampka z tylu powinna byc taka jak w M04 (blaszana)

opony degum takie jak w M04

Tlumik zewnetrznie sie nie roznil od "T" tylko wkladem

po za tym masz nie oryginalna stacyjkę, kluczyk licznik. i moze jeszzce podnozki pasazera ale dokladnie nie widze

no to chyba tyle, jak mozesz to zrob wiecej zdjec tak z kazdej strony i wylij mi na maila.

i jak iwdac chyba fabrycznie byly kratki an zbiorniku bo ja tez mam taka u siebie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 8:57, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

gratuluje wygranej, bo ja też chciałem kupić ten motocykl. dużo do oryginału nie brakuje, więc nie będziesz miał trudnego zadania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 9:29, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Bardzo ładny okaz!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 15:11, 17 Kwi 2009 Temat postu:







Dzięki chłopaki
Co do stacyjki jest oryginalna na bakelitowy duży kluczyk tylko wsadzony jest zwykły.
No i niestety okazało się że brak jest całego iskrownika dosłownie w ogóle nie ma prądów.Jak sądzę magneto było aluminiowe sygnowane datą.Tylko co do cewek mam wątpliwości czy były takie jak w WFM podwójne z ładowaniem i oświetleniem czy już lądowanie osobno??
Oraz co mnie bardzo cieszy wał okazał się w stanie idealnym tłoczek od 150 oczywiście a cylinder bez progu a wszystko zakonserwowane jakimś olejem wiec przynajmniej tu jestem dobrze do przodu.Bo bardzo często zdarzało się że przetaczano grubą tuleje cylindra i pchano tłok od m11 175.A ja mam oryginał bez potrzeby regeneracji Wesoly
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 17:19, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

wesz co stacyjka powinna byc zgrzana z reszta lampy na 3 śrubki były produkowane pozniej, a co do cewek to cale to mocowanie u mnie jest wykonane z białego aluminium stopu nie znam, nie tak jak w pozniejszych wersjach a cewki wszystkie takie jak w M11 czy pozniejszych
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 20:34, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Licznik masz jak najbardziej odpowiedni w pierwszych SHL M06U był WFM. Gratuluje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:18, 17 Kwi 2009 Temat postu:







Stacyjka zapewne taka jak w wfm zgrzana od środka.O taką Ci kolego chodzi?? I też na bakelitowy duży kluczyk??
Co do podstawki iskrownika to ta wysoka co w WFM czy taka jak późniejsza w SHL M1 z w sumie 4 cewkami??
Kolego pawe86 masz może zdjęcia swojego iskrownika bo za bardzo nie kojarzę o jaki chodzi.
Co do licznika to tez mi się wydaje że może być WFM bo to pierwsza SHL z licznikiem dlatego mógł być importowany z WFM. Tak jak zresztą inne podzespoły i równierz pierwsze WSK
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Pią 22:07, 17 Kwi 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Moja SHL ma numer 28 i ma więcej detali od WFM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 22:21, 17 Kwi 2009 Temat postu:







I masz kolego kompletną tą SHL M06 U??
Jeśli tak to podeślij mi na maila fotki [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Nie 8:29, 19 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

W mojej nr 1241 była lampa ze zgrzewana stacyjka, licznik shl ale moze ktos zmienil, podstawy iskrownika wysle zdj pozniej bo nie mam kabla teraz.

no i mam bak z przesunietym korkiem bez gum bocznych, a SHL z 59r nr nie pamietam bak ma juz gumu i miał kratke identyczna jak Ty masz, miał licznik z WFM, lampy przy niej nie bylo, no i klamki byly z WFM wiec pewnie kombinowanie
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Nie 15:06, 19 Kwi 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Z kratką nie byłbym pewny co do występowania w SHL M06U. Tego typu kratka była mocowana nie do zbiornika bezpośrednio ale przez śrubę mocującą zbiornik. Podejrzewam że można ją było dokupić i zamontować . W motocyklach w których kratka była montowana oryginalnie w fabryce była przykręcana do zbiornika. Mam w spisie kilka SHL z niskimi numerami i żadna nie ma kratki. Mam jedynie jeden zbiornik który był przystosowany do mocowania kratki choć nie jestem w 100% pewny jego oryginalności. Będziecie mogli go zweryfikować na zlocie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 8:40, 23 Kwi 2009 Temat postu:







Ciekawy Sprzecik..Sprzet będzie dużo wart po renowacji Wesoly .Na marginesie..masz bardzo ładne siedzenie jak na wiek tego motocykla.Za dużo nie musisz przy nim robić,tylko dobrze wyczyścić.Gratuluje zakupu,super maszyna..
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 22:28, 24 Kwi 2009 Temat postu:







Dzięki kolego ale mam mimo wszystko duże braki.Po zdjęciu dekla okazało się że w ogóle nie ma sprzęgła i łańcuszka
Z tego co mi wiadomo było nietypowe i dość awaryjne na co mocno się skażono.Osobiście nawet nie wiem jak wygląda:(
Siedzonko rzeczywiście bardzo ładne jak na swój wiek
W ogóle ktoś poszanował ten motocykl w latach swojej świetności.
Chciałbym jak najszybciej postawić go na koła ale niestety nie mogę dopasować żądnej ośki do przedniego widelca.Tyl idealnie pasuje z m11 a z przednia mam problem. Może macie jakieś dokładniejsze zdjęcia tej ośki??
Albo jesli może ktoś to niech ją u siebie zdemontuje dokładnie pomierzy i zrobi mi fotke to sobie dorobięWesoly

Pozdrawiam wszystkich:)WesolyWesolyWesolyWesolyWesoly
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Sob 8:10, 25 Kwi 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

a nie pasuje od wersji M06T?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->SHL M06 U 1958 PIERWSZA SERIA numer ramy 00625
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group