Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->ściągacz koła magnesowego

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
ściągacz koła magnesowego <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 22:09, 02 Lut 2010 Temat postu: ściągacz koła magnesowego







Witajcie,
małe pytanko, jaki jest ściągacz koła magnesowego do shk m17 gazela? Kupilem 1 i nie pasuje...

dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam
Powrót do góry
irek
PostWysłany: Śro 1:15, 03 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Koło magnesowe w gazeli ??
Stojan prądnicy to ja słyszałem ale koło Jezyk

Swoją drogą gdzie kupiłeś w Szczecinie ściągacz do magneta ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demmli
PostWysłany: Pią 22:14, 12 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łuków

Do polskiego alternatora - Ściągacz magneśnicy (stojanem tego nie można nazwać, gdyż w alternatorze właśnie to jest elementem wirującym, dlatego też nazywa się tę cześć też wirnikiem, a stojan jest w tym przypadku twornikiem) alternatora to jest śruba, którą wkręca się w gwint magneśnicy wykonanej z mosiądzu (jak się nie mylę) z kluczem jakieś 30 lub 32 i otworem gwintowanym. W otwór gwintowany wkręcana jest śruba mniej więcej M10-12. Różnice w ściągaczach są tylko na gwincie jaki ma być wkręcony w magneśnicę lub na długości śrub, która opiera się o czop wału korbowego.

Do alternatora Haldex - dokładnie nie wiem jak wygląda oryginalny i czy w ogóle jest taki dostępny ale ja używam samoróbki.
Do płaskownika z otworem przyspawana jest nakrętka, w która wkręcana potem jest śruba. Na końcach płaskownika pod katem prostym są zamocowane pazury na tyle małe by weszły pod magneśnicę. Ogólnodostępne rozwiązania mają 3 pazury ale są one za toporne i sie pod nią nie mieszczą.

Innym ściągaczem jest ruskie rozwiązanie, które też z sukcesem stosowałem...
Potrzebne narzędzia:
- Młotek
- Wkrętak płaski
Obracając co jakiś czas wirnik i nieustannie podważając wkrętakiem opukuje się go młotkiem odpowiedniej masy.
Trzeba jednak szczególnie uważać przy opukiwaniu by nie uszkodzić wirnika, łożysk wału korbowego i samego wału korbowego. Mniej lub bardziej zezowaci powinni też uważać na blok silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->ściągacz koła magnesowego
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group