Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->pomoc z szprychami

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
pomoc z szprychami <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kubaczes1
PostWysłany: Pon 16:52, 19 Gru 2016 Temat postu: pomoc z szprychami


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bieszczady

witam pomoże ktoś z szprychami nie wiem jakie kupić chodzi mi o rozmiar bo wiedzę że wiele ludzi ma z tym problem bo kupują albo za duże albo za małe czy poda ktoś rozmiar szprych na koło 18 i 19 ewentualnie prosiłbym o link Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 23:59, 19 Gru 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ja kupuję w Koronowie w Motonecie, lub wronka19, taki nick na allegro. Szprychy tanie, trochę grubsze niż w oryginale, po pięciu latach jazdy widać nalot rdzy na niektórych szprychach, ale to moim zdaniem nie jest jakiś problem, pasta polerska i wszystko wraca do normy. Pan który zaplata i centruje mi koła, nigdy nie narzekał na te szprychy. Motocyklem zdarza się wjechać w naprawdę ciężki teren, a do tej pory nie wiem co to jest pęknięta szprycha. Innych nigdy nie kupowałem, więc moja wiedza na tym się kończy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Czw 0:26, 22 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 117
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janowiec Wielkopolski / Bydgoszcz

W M11-tkach z kołami 18 cali - oryginalne szprychy mają długość ok. 163-165 mm. Grubość to ok. 3,3 drut i 3,5-6 mm na gwincie.

Najtańszą i najczęściej sprzedawaną na allegro alternatywą są szprychy marki Awina o oznaczeniu na opakowaniu RO 52084 (ok. 20 zł za komplet na koło). Stalowe nyple. Szprycha oraz nypel cynkowane i polerowane. Grubość szprychy 3,5 i 3,8 mm na gwincie, także oryginalne nyple nie pasują.

pozdro
MB


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bylin dnia Czw 0:27, 22 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 9:24, 22 Gru 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Masz taką ściągę dla innych kół?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Czw 11:21, 22 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 117
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janowiec Wielkopolski / Bydgoszcz

A czego szukasz? Na pewno nie mam odniesienia do 19-tek, ale wieczorem, jak się uporam z umocowaniem iglaka w domu to przejrzę od czego mam oryginały - pomierze te awiny w porównaniu do WSKi na pełnych bębnach, czyli najpopularniejsze 125/175 i jak to wygląda w przypadku M17-tki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 11:37, 22 Gru 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Aż wstyd bo wychodzi moje lenistwo Wesoly A np MZ trophy 250? TS 250? Na forum MZ polecany jest bartniak choć są dość drogie (około 200zł). Ogólnie nie wiem jak będzie mi szło zdejmowanie starych, bo może zamienniki nie będą potrzebne, a te pójdą do ocynku. W tej chwili odsupłałem szprychy od WSK KOS na przód z większym bębnem i miałem jedną ofiarę. W Trophy szprychy są mało ciekawe, a TS jest dopiero przed remontem o ile się na niego zdecyduje.
Jeśli chodzi o reanimowanie podpowiesz jaką opcję wybrałeś? Chrom czy ocynk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Czw 12:17, 22 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 117
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janowiec Wielkopolski / Bydgoszcz

MZtki niestety nie mam.... (z naciskiem na niestety, bo pewien nieszczęsny ES śni mi się po nocach...). Szprychy od Bartnika z Częstochowy bardzo dużo osób poleca, bo są takie jakie powinny (robią na wymiar, ocynk + mosiężne nyple - Pawlasty ma od nich chyba przy swoim wiatrze).

Reanimowanie szprych to trudny temat. O ile szprycha się do tego nadaje ( nie jest mocno skorodowana, trzeba ją przygotować, żeby po galwanizacji nie wyszły wżery) to wystarczający jest ocynk. Spotkałem się z opiniami, że chrom na szprychach nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ może mieć tendencje do pękania - podobno lepszy jest nikiel, ale to jak piszę tylko zasłyszana opinia. Warto jednak pamiętać, że na dobrze przygotowanej powierzchni polerce można poddać nawet ocynk. Widziałem efekt takiego zabiegu i był naprawdę zaskakująco dobry.

Najważniejsze jest przygotowanie. Sam raz już na lenia dałem szprychy do cynkowania bez żadnej obróbki, bo wydawało mi się, że są w miarę OK - ostateczny efekt masakra. Pytanie czy Ci się chce... Mruga

Ogólnie na forum WSK jest ciekawy ( ale już dość leciwy) temat o szprychach:
[link widoczny dla zalogowanych]

W każdym razie od drugiej strony zaczyna się dyskusja o KOSie, który ze względu na 150 mm bębny nastręcza trochę problemu. Z tego co pamiętam znaleziono tam zamienniki (chyba od MZ?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 13:37, 22 Gru 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Takie rzeczy piszesz. Bogatszy o tą wiedzę jeszcze poczytam, ale też czytałem o odpadającym chromie, ale też i o rdzewiejącym ocynku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Czw 17:27, 22 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

kubaczes1, jak będę w garażu to postaram się przemierzyć szprychy do kół 19'. Kupiłem kilka szt nowych bo brakowało ale niestety były zbyt cienkie (ale co do długości to takie same jak ori) więc kupiłem stare używane i dałem do ocynku i zaplotłem (kolega zaplótł) szprychami w całości z epoki.






halcik napisał:
Aż wstyd bo wychodzi moje lenistwo Wesoly A np MZ trophy 250? TS 250? Na forum MZ polecany jest bartniak choć są dość drogie (około 200zł). Ogólnie nie wiem jak będzie mi szło zdejmowanie starych, bo może zamienniki nie będą potrzebne, a te pójdą do ocynku. W tej chwili odsupłałem szprychy od WSK KOS na przód z większym bębnem i miałem jedną ofiarę. W Trophy szprychy są mało ciekawe, a TS jest dopiero przed remontem o ile się na niego zdecyduje.
Jeśli chodzi o reanimowanie podpowiesz jaką opcję wybrałeś? Chrom czy ocynk?


Widzę , że masz Tropkę i ten sam nick na forum MZ co tu Hyhy Wesoly Pod koniec stycznia (urlop) planuje rozpleść koła . W jaskółce brakuje mi z tyłu 1 szprychy i też będę musiał domówić a reszt planuje sam oczyścić i do ocynku dać no chyba, że trzeba będzie szprychy ciąć i wstawiać nowe. Jakbyś zamawiał szprychy i jak już je otrzymasz to skrobnij coś na ich temat, skąd kupowałeś i jaka jakość ?

Kurde, OT sie utworzył
Przepraszam
Wstyd Wstyd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Czw 17:37, 22 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 10:41, 23 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 368
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

bylin napisał:
Szprychy od Bartnika z Częstochowy bardzo dużo osób poleca, bo są takie jakie powinny


Do Awo robią fatalne. Ze względu na długości i zagięcia te szprychy nadają się tylko do jedzenia sushi. No i cena... Ale również potwierdzam od kilku osób zasłyszane dobre opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Pią 23:26, 23 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 117
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janowiec Wielkopolski / Bydgoszcz

Dzięki za opinie Ruszi. Mi tam brakuje na rynku szprych z mosiężnymi nyplami w miarę dostępnej cenie - przeskok z 20 zł ( Awiny w miarę dobre do SHL, ale żelazne nyple) na ponad 200 zł (mosiężne nyple) to spora różnica, lecz z drugiej strony może tyle kosztuje cała ta technologia i materiał? Nie wiem, niech się wypowie ktoś w temacie. Wiem, że szprychy sprzedaje także alfon38 z Bydgoszczy na allegro (ocynk szprychy i mosiężne nyple) w cenie powyżej dwóch setek. Proszę o opinię, jeżeli ktoś miał z nimi do czynienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 23:44, 23 Gru 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Jako użytkownik SHL, a nie tylko garażowy głaskacz motocykli stwierdzam ,że tanie szprychy dają radę i w zupełności wystarczą. Po paru latach jazdy, paru otarciach motocykla ten lekki nalot rudej nawet mi nie przeszkadza, a jak motocykl będzie stał w ciepłym salonie, to i ruda nie osiądzie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Sob 0:28, 24 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 117
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janowiec Wielkopolski / Bydgoszcz

Pewnie Marku, do optymalnej jazdy na pewno starczą. Widziałem ostatnio Twoje szprychy i rozumiem dlaczego tak wyglądają - naprawdę swoje przeszły Hyhy

Co więcej - jeżeli ktoś podchodzi do sprawy, że jego zabytek powinien na pełnej epie uczestniczyć we wszelkich rajdach to tańsze szprychy są moim zdaniem lepszym rozwiązaniem, bo w razie jakiejś draki mniej ich szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->pomoc z szprychami
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group