Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->Silniki Wiatr

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Silniki Wiatr <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ruszi
PostWysłany: Wto 2:05, 03 Lis 2015 Temat postu: Silniki Wiatr


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 393
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Witam, nigdzie indziej mi nie pasowało więc piszę tu. W razie czego proszę o przeniesienie.

Zastanawia mnie kwestia rodziny silników Wiatr a mianowicie różnice między tymi stosowanymi w WSK-ach Gazelach czy M11.
Z podstawowych elementów o których wiem, to na pewno cylindry, wodziki i miejsce na rozrusznik.
Czy były jakieś inne różniące się elementy? Zapłon, tryby skrzyni, sprzęgło..?
Pytam, bo powoli biorę się za reanimacje swojej Gazelki i szukam gratów z epoki typu tłok, pierścienie, sprzęgło itp itd a w ogłoszeniach często hurtowo piszą WSK/SHL czy coś a nie chciał bym kupić czegoś bez potrzeby.
Z góry dzięki za wszelką pomoc Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 8:47, 03 Lis 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Był już taki temat. I z tego co pamiętam to tryby między sobą się różniły. Tak samo kosze sprzęgłowe (inne łańcuszki).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 11:49, 03 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 393
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

O wlasnie. Lancuszki mialy inny wymiar rolki z tego co wiem. A tematu jakos nie moglem znalezc - jakby ktos pamietal gdzie on jest to prosba o podlinkowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Śro 0:40, 04 Lis 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Przede wszystkim wał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 22:09, 04 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 393
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

A co z tlokiem? Roznily sie miedzy soba? Bo mam na oku komplet od WSK z 'tamtych lat' ale nie bardzo wiem czy kupowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:35, 04 Lis 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tłoki są takie same w wiatrze, wsk 175 i gazeli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pon 19:12, 30 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 393
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Dalej brnę w temat Wesoly
Rozlozylem swojego Wiatra i nie jestem przekonany czy to oryginal. Wrecz bardziej sie sklaniam ku wuesce niestety...
Cylinder mam ewidentnie od Gazeli - ma wyciecia na oslony boczne i oslony byly oryginalne zalozone a nie jakies podginane na sile.
Wracajac do tematu pierwsze pytanie ktore sie nasuwa to czemu nr silnika jest taki wysoki? Czyzby to egzemplarz od WSK faktycznie? Poprzedni wlasciciel powiedzial ze cos zmienial z tymi karterami ale sam nie wiedzial co tak do konca...



Drugi element ktory mi nie pasuje wzgledem katalogu gazeli to kolo zamachowe ktore jest na wale razem z zebatka sprzeglowa - w katalogu jest z zabkami (ponoc przygotowane pod rozrusznik elektryczny) a u mnie gladkie jak na zdj ponizej. Od WSK?




Jeszcze czyms sie roznia? Cos byla mowa o skrzyni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->Silniki Wiatr
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group