Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->silnik czy od gazeli?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
silnik czy od gazeli? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
marti
PostWysłany: Wto 22:31, 18 Paź 2011 Temat postu: silnik czy od gazeli?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cegłów

Witam. Zakupiłem gazele z 69r. bez silnika w ramie. Wyrwałem od dziadka silnik bez cylindra, głowicy oraz gaźnika. Nie wiem do końca czy to jest od gazeli na silniku nie ma bitych numerów ,żeby porównać z tabliczką znamionową. Proszę o fachową ocenę po zdjęciach jak to jest możliwe czy to jest silnik od gazeli czy wsk175 bo nie wiem jaki dokupić cylinder ( czy ewentualnie od wski 175 będzie pasował czy nie, jakie są różnice w silniku w2 a w2a bo w gazeli był montowany ten w2)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin2744
PostWysłany: Śro 14:02, 19 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Silnik WSK jeżeli dekle są od niego Mruga Cylinder pasuje od gazeli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 15:04, 19 Paź 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Kolego, silnik W2A był montowany w M11 W

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Śro 18:43, 19 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Były gazele z silnikiem w2a ale bardzo mało sztuk nie wiadomo ile nawet.
Twoj silnik prawdopodobnie 059 od wsk powiedz ile wychodzi kabli z pradnicy 4 czy 5. Napewno silnik bedzie pasowal do gazeli a cylinder jesli chcesz założyc osłony boczne to musi byc od gazeli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Śro 19:31, 19 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Podstawowa różnica jest taka, że silnik W2A jest oparty na zapłonie iskrownikowym a W2 na bateryjnym więc bez dobrego aku nie pojedziesz... Wg. danych w Pancewiczu (nie wiem czy masz tą książkę, a jeśli nie to polecam ją jak najszybciej kupić Wesoly) różnica jest także w stopniu sprężania i mocy. No i oczywiście różnią się wyglądem, na pewno nie jest to W2A, a w resztę dochodzeń (szczególnie dot. silników WSK) się nie wdaję bo nie znam się na tym Mruga Jeśli numery były bite tak jak na W2A to powinny być na tej wypustce z przodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marti
PostWysłany: Śro 21:20, 19 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cegłów

Z silnika wychodzą 4 przewody, 2 żółte czerwony i czarny. Numerów nie ma bitych na silniku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marti dnia Śro 21:22, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 21:44, 19 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Pawlasty napisał:
Podstawowa różnica jest taka, że silnik W2A jest oparty na zapłonie iskrownikowym a W2 na bateryjnym więc bez dobrego aku nie pojedziesz... Wg. danych w Pancewiczu (nie wiem czy masz tą książkę, a jeśli nie to polecam ją jak najszybciej kupić Wesoly) różnica jest także w stopniu sprężania i mocy. No i oczywiście różnią się wyglądem, na pewno nie jest to W2A, a w resztę dochodzeń (szczególnie dot. silników WSK) się nie wdaję bo nie znam się na tym Mruga Jeśli numery były bite tak jak na W2A to powinny być na tej wypustce z przodu.


Do tego jeszcze dodałbym, że w W2A od strony zapłonu w obudowie jest kanalik na smarowanie Wesoly 3 łożyska, w przypadku zapłonu iskrownikowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Czw 9:20, 20 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Czyli wiemy ze masz pradnice 12v takze szukaj cyl do gazeli i bedzie pasowalo Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 16:02, 20 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Może ja się aż tak nie znam, ale w WSK 175 też były instalacje 12V ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Czw 19:31, 20 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak była w wsk z pierwszych lat pozniej zastapiono 6v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 19:58, 21 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Z tego co widziałem to silnik mocno przypomina W2 brakuje mu tylko do oryginału napisu WIATR na kapie olejowej i oczywiście nabitych numerów. W WSK kapa od strony zapłonu nie była dwu częściowa i w karterach tam gdzie masz tą blachę osłaniającą nie było tego wgłębienia w aluminium.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Nie 21:33, 23 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

mruty napisał:
Z tego co widziałem to silnik mocno przypomina W2 brakuje mu tylko do oryginału napisu WIATR na kapie olejowej i oczywiście nabitych numerów. W WSK kapa od strony zapłonu nie była dwu częściowa i w karterach tam gdzie masz tą blachę osłaniającą nie było tego wgłębienia w aluminium.



Nie wprowadzaj kolegi w bład, przy silnikach 059 wsk miały w deklu od zapłonu mały dekielek i miejsce pod rozrusznik. Polecam douczenie sie Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robertt15
PostWysłany: Pon 20:42, 12 Mar 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom

Dzień dobry,
Mam ogromną prośbę kupiłem silnik niby od gazeli ale inny ma cylinder i wychodzi 5 kabli na prądnicy napisane ośw 12v ład 6V od czego może być ten silnik i czy będzie pasował do gazeli. Bardzo prosze o podpowiedz. Na silniku jest napisane 7B i jeszcze chyba sM 29
Pozdrawiam Robert


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 21:38, 12 Mar 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1790
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

A przed numerem silnika wpisany jest typ. Tak będzie pasował choć cylinder i głowica w gazeli były inny niż w innych wiatrach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 10:56, 14 Mar 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 389
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

zgadza się. będzie pracował. Tylko, że może być problem z założeniem osłon bocznych, bo oryginalnie cylinder do gazeli miał podcięte żeberka właśnie żeby się osłony mieściły.
wygląda na to, że silnik jest od wsk. Najlepiej by było jakbys podał początek numeru silnika - będzie to oznaczenie typu silnika. I napisz jak masz mocowany wyciskacz sprzęgła: do prawej połówki silnika czy do prawego dekla


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->silnik czy od gazeli?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group