Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapasowy kondensator

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Zapasowy kondensator <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
damianos56
PostWysłany: Wto 15:57, 25 Kwi 2017 Temat postu: Zapasowy kondensator


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam,
Można podłączyć dwa kondensatory do iskrownika?
Na przykład jeden w oryginalnym miejscu, a drugi w lampie.

Słyszałem,że niektórzy montują drugi kondensator.
Ktoś wie w jakim celu jest to robione i czy nie wpływa negatywnie na zapłon?

Wydaje mi się,że jest to zabezpieczenie w razie ewentualnej awarii jednego kondensatora,ale to tylko moje domysły.
Napiszcie co na ten temat wiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:01, 25 Kwi 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jest to głupota, a nie zabezpieczenie. Nie wchodząc w szczegóły nie rób tego. Kondensator jak najbliżej platynek i o określonej mocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pittech
PostWysłany: Wto 21:49, 25 Kwi 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

jeżeli przebije się jeden z kondensatorów połączonych razem, to ten drugi nawet nie zadziała, jest to po prostu bezsens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos56
PostWysłany: Śro 0:35, 26 Kwi 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ok, dzięki za odpowiedzi.Temat do zamknięcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Pią 1:10, 28 Kwi 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Aaaa ....nie tak bardzo do zamknięcia,bo ja mam problem z moim Wiatrem ,i podejrzewam,że przyczyną jest kondensator właśnie?
Motor pali na wolnych obrotach,ale każde dodanie gazu na luzie go przydusza,pod obciążeniem natomiast zbiera się dobrze,tyle tylko,że po kilku,km zarzuca świecę i tyle mojej jazdy?dodam jeszcze,że włączenie świateł powoduje spadek obrotów i silnik zamierz zgasnąć?
przerwa na platynkach 0.3mm,na świecy 0,4mm,tak jak Pancewicz nakazuje...czyli kondensator prawda?...przebieg 1300km Wstyd
podpowiedzi- odpowiedzi oczekiwane usilnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 11:26, 29 Kwi 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie koniecznie, platynki mocno iskrzą? Gaźnik regulowałeś? Platynki proponuję jednak na 0,2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Pon 15:59, 01 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Gaźnik regulowałem,ale w poprzednim sezonie? Teraz na początku kwietnia Wiatr odpalił ładnie,pojechałem do Ace Cafe Mruga ,i szedł jak burza, nic się nie działo,wszystko było w porządku...aż nagle Waitr zgasł??!! w połowie drogi??patrzę świeca zaspawana,więć zmieniłem ,i po kilku minutach odpaliłem i dojechałem w jak najlepszym porządku tam. Powrót niestety już porażka bo etapami dojechałem jakoś na prking w pracy,i tam zoastawiłem ,bo jazdy starczalo tylko na kilka km.po odpaleniu,i często musiałem ruszać na zapych? Wstyd
Przywiozłem moto na drugi dzień na przyczepie,i odpala normalnie,ale po dodaniu gazy wkręca się dobrze tylko gdy silnik jest obciążony.Po włączeniu świateł,zamierza zgasnąć od razu?
Świeca 0,4mm ,platynki 0,3mm; iskrzyły jak byk ,ale przemyłem benzyną,wysuszyłem,i teraz już nie iskrzą?
Drugi mój Wiaterek,na CDI, ani razu nawet nie próbował zgasnąć,i podczas ostatniego pobytu w Polsce w ciągu 6 dni zrobiłem nim 1400km,bez żadnej przygody? 150-180km dziennie Wesoly
Tego tutaj, w UK, chcę zachować w oryginale,ale zapał mój znacznie przygasł teraz?
Co mi podpowiesz Halcik?
Dziękuję z góry i pozdrawiam! Padam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 23:43, 01 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Platyny mają to do siebie, że trzeba je często regulować. Sprawdź czy zapłon jest ustawiony ok, a przy okazji zmniejsz przerwę (będzie lepiej chodzić na światłach).
Iskrzenie platyn to objaw walniętego kondensatora. Dziwne że minął po umyciu. Może masz problem z masą na kondensatorze? Zawsze możesz go podmienić i testować.
Śruba składu o ćwierć obrotu wkręcić Wesoly
Tylko nie rób wszystkiego na raz, bo nie poznamy przyczyny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 23:46, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Śro 21:48, 03 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

O i tutaj pojawiają się jakieś konrety już Wesoly !
Dziękuję Ci Halcik!
Jutro po pracy, jak skończę w miarę wcześnie, to zacznę wcielać Twoje wskazówki w życie; zwłaszcza,że mam od ponedziałku ściągacz do magneta już
Mruga ?
Nie za bardzo wiem,jak się ustawia zapłon,bo to gość,który remontował mi moto zrobił,ale silnik chodził bez zarzutu do tej pory?
Gaźnik ustawialem onegdaj sam( jest on nowy!! z PRL). Zajęło mi to ok 1h o rozgrzaniu i każdej "pokrętce - przykrętce" rundka 2km była?I byłem zadowolony ,tyleż samo co zaskoczony efektami?
Mam też nowy kondensator,choć nie wiem jakiej pojemności jest i jakiej ma być?Przewertuję Pancewicza. może znajdę.
Wesoly
Już sam nie jestem pewien,czy te platynki iskrzą wciąż?
Dziękuję za podpowiedzi Kolego!
c.d.n.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 22:06, 03 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Iskrzenie to normalna sprawa, ale jak iskrzą za mocno to wymienia się kondensator. Gaźnik pozwalał na zimnym silniku na normalną jazdę? Za nim zdejmiesz koło poszukaj jakiegoś filmu o ustawieniu platyn, może być w wsk 125, tylko tutaj inne wyprzedzenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Nie 17:27, 07 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Na zimnym na jałowym biegu nie wkręca się,ale pod obciążeniem rusza dobrze i ciągnie ładnie na każdym biegu, az do zagrzania się ,bo potem kaplica?
Wstyd
Ruszam do Polski dzisiaj,więc naprawianki dopiero pod koniec maja nastąpią?
Dziękuję Ci Halcik again! Padam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benicjanin738 dnia Nie 17:32, 07 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Pią 7:53, 19 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Witam!
Na urlopie w Polsce zrobiłem na Wiaterku CDI 800KM w cztery dni ...w tym wczoraj 350km tam i s powrotem Wesoly
Zamontowałem gaźnik od rajdoota;wymagał małych przeróbek bo otwory nie pasowały do króćca,wydaje mi się ,że na pegazie moto zbierało się lepiej,ale ten nie cieknie,i na wolnych chyba lepiej trzyma Mruga
Wracam wkrótce do UK Smutny i zabieram sie do oryginału z naprawiankami wg wskazówek Kolegi Halcika:)?
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 9:49, 19 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

800km i mnie nie odwiedziłeś? To nawet z jednego końca Polski w drugi można dojechać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Pon 22:58, 22 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

ajajaj, ojojoj
....tak pacze, że rzeczywiście może i mógłbym, gdyby nie czas,którego wciąż było mało Mruga ?
troszkę nie po drodze było do Ciebie Halcik, Zawstydzony
Ledwo przeżyłem całodzienną wyprawę tam i nazad na weteranie 165km <> Hyhy
Ale nastepnym razem popatrze na trasę do Ciebie,bo z fachowcem pogadać miłonby było? Wesoly
Przepraszam i pozdrawiam! Zalamany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 7:28, 23 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Do fachowca mi daleko. Bliżej masz też lepszych i udzielających się w rajdach i zlotach, więc takich którzy testują swoje maszyny bardziej intensywnie. Ale jeśli się nie boisz drogi to zapraszam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapasowy kondensator
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group