Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
teo
PostWysłany: Pią 21:06, 27 Gru 2019 Temat postu: ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm)


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Gru 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie

Witam
Jak ustawić zapłon w silniku s01 ze skośną głowicą?
Nie wejdzie tam czujnik zegarowy.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
teo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 22:42, 27 Gru 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Szkoły są 3
1. Zdjąć głowice i przy pomocy np suwmiarki. Dodatkowo zaznaczyć np mazakiem gmp i miejsce zapłonu (na przyszłość jak znalazł).
2. Do ustawienia zapłonu w skośnych głowicach służą specjalne przyrządy. Jako przykład w serwisówce do mz trophy jest pokazany taki przyrząd.
3. Po kącie zapłonu, czy jak się to nazywa. Każdym bądź razie jest to koło z zaznaczonymi fazami pracy silnika i zaznaczonym momencie zapłonu. Drukuje się takie coś, przykład w pod koło i ustawia pod gmp. Później cofasz do miejsca oznaczonego jako moment zapłonu i wszystko. Tylko takie cudo trzeba gdzieś znaleźć. Lata świetlne temu na tym forum ktoś takie coś wrzucił, ale wątpię czy teraz to znajdziesz tu. Nawet poświęciłem chwilę żeby to znaleźć, niestety bez powodzenia. Pewnie z uwagi na to że ten schemat, zegar kątowy itp. Pewnie ma inna właściwa nazwę.

Przez chwilę wpadłem na pomysł żeby to sobie samemu wyznaczyć dzieląc szukany moment przez skok tłoka i przemnożony przez 360, ale tłok niestety zwalnia swój ruch przed gmp i dmp.

Podsumowanie 2
W obecnej chwili jakoś paliw jest mocno inna niż w latach produkcji naszych zabawek. Ważniejsze konstrukcje silników miały znosić paliwa podłej jakości. Dodatkowo w dużej mierze posiadane przez nas głowice noszą "ślady" planowania dla osiągów lub w celach wyrównania powierzchni styku. Kiedy silnik ma najlepiej ustawiony zapłon? Oczywiście jest to stałe z nazwy miejsce i zlokalizowane jest dokładnie na granicy spalania stukowego. Kiedy silnik okrywa najbardziej i pracuje na granicy.... to już temat daleko wykraczający poza tematykę tego forum, gdzie 90% użytkowników i tak ma ustawione książkowe 4.4 lub 3mm przed gmp w zależności od posiadanego silnika.


Post został pochwalony 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group