Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Stacyjka Gazela

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Stacyjka Gazela <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ruszi
PostWysłany: Czw 11:41, 13 Lip 2017 Temat postu: Stacyjka Gazela


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Czesc mam pewien problem. Przy podlaczeniu stacyjki tak jak wynika ze schematu mam cos nie tak ze swiatlami. Mianowicie: nie mam pozycji przod przy zasilaniu z akumulatora a przy zasilaniu z cewki mam tylko przednie swiatlo mijania. Wynika to prawdopodobnie z faktu ze styki nr 53 i 54 oraz 53 i 55 nie sa zwarte wtedy kiedy powinny. Po rozebraniu stacyjki nic nie wywnioskowalem (tego nie da sie zle zlozyc Wesoly) blaszki sa odpowiednio docisniete kulki wpadaja w rowki. W srodku perfect. Jakis blad w sztuce/schemacie czy co?

Schemat wg ktorego dzialam:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 11:53, 13 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1820
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Masz gazelę ze stacyjką jak w wuesce 125?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 14:48, 13 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Nie wiem jaka ma wsk ale moja jest dokladnie taka jak tutaj. Czyli ma 3 polozenia (prawo lewo srodek) i numery pinow pokrywaja sie z tymi ze schematu z linku

EDIT:
Ewentualnie roznica jaka moze byc odstepstwem od oryginalu wsk 125 (ale nie wiem czy dobrze mysle) to to ze stacyjka nie ma wsuwek tylko blaszki ze srubkami. Pomiedzy blaszke a konektor wkladam przewody bez koncowek i dociskam sruba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ruszi dnia Czw 17:25, 13 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 19:57, 13 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1820
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Czyli stara stacyjka typu wsk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 22:15, 13 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

A to cos zmienia w moim polozeniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 22:23, 13 Lip 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Zły schemat.
Musi być dodatkowy mostek.
Między 11 i 16 zrób mostek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 22:28, 13 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pią 8:05, 14 Lip 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

11 i 16? Boże Cię broń!!

O rany...

Choć pewnie nie masz oryginalnej "elektrowni", więc.. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 8:24, 14 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1820
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Dlaczego ma nie być oryginalna? Też słyszałem o gazetach z tą stacyjką i schemat też pokazuje taka właśnie możliwość. Nie miałem nigdy do czynienia z tą elektrownią więc głupot nie będę pisał w sprawie samego podłączenia, ale w innych motorach styki 11 i 16 odpowiadają 11- za prąd stały, a 16- prąd zmienny. Pewnie tu jest inaczej i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 10:25, 14 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

otóż to. 11 i 16 to bardzo zły pomysł. oryginalną mam 'elektrownię'. 4 przewody i 12V na światła. to nie wsk Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 13:33, 14 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1820
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Pozycja przód (styk 54) powinna działać w położeniu 2, mijania (55) tylko w 3. Niestety nie pamiętam w jakim położeniu stacyjki łączy się styk 53.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pią 13:51, 14 Lip 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

ruszi.. ja nie śledziłem Twoich postów, nie wiem wszystkiego (tak jak Gazela) Zdziwiony więc się nie wymądrzałem, ale skoro oryginał, to.. 11 z 16 to porada delikatnie mówiąc.. nonszalancka


Tak najprościej: Wg. przedstawionego tu skanu: patrząc na obrazek u dołu po prawej- ten przedstawiający stacyjkę od dołu:

Pod 11 "rządzi" plus (+) Powinien być zmostkowany zresztą z 46.
Pod 16 wali prąd z cewek świetlnych.. Łączy się on wewnątrz stacyjki autonomicznie z 55 - gdzie podpinasz kabel pośrodkowy przełącznika świateł, ten który łączy długie i krótkie wewnątrz przełącznika na kierownicy
Pod 54 przednie postojowe
Pod 53 wspólnie podświetlenie licznika i tylne postojowe
Pod 47 wspólnie jeden od sygnału i cewka zapłonowa, ale to pewnie wiesz

Tak więc odnośnie tego co napisałeś:
styk 55 nie może łączyć się z 53, bo 55 łączy się sam wewnętrznie z 16.
A styk 54 nie musi łączyć się z 53 bo dostaje prąd od 11- tak jak i 53 w danej pozycji kluczyka


Jak dobrze, że w Gnieźnie mają miejsca w Muzeum do woli Kwadratowy


Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 14:39, 14 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

może nie zaczaiłem - ale w czym rzecz z tym Muzeum w Gnieźnie? Wesoly

ja ten schemat czytam tak, że w miejscu gdzie jest opis zwartych styków podane numerki pokazują te które są ze sobą zwarte jako WSZYSTKIE jednocześnie. i wtedy wg mnie styk 54 powinien się łączyć z 53, bo w położeniu stacyjki dla świateł postojowych to jeden obwód zasilany z akumulatora. analogicznie przednie światła drogowe (a w zasadzie kabel pośredni idący do przełącznika, ten o którym mówisz) powinny się łączyć z ośw. tylnym i ośw. licznika gdy zasilanie jest z iskrownika - choć byćmoże tylko przód jest z iskrownika, ale tego nie wiem. bazuję na zasadzie działania świateł w pannonii, stąd moja logika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pią 15:18, 14 Lip 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

A to z Gnieznem to taka dygresja, nic ważnego Mruga
zresztą na wyczucie powiem, że .. każdy może Im tam sprzęt postawić, myślę że się zgodzą (jedynie żeby nie -enty egzemplarz tego samego modelu..)
Gazelę już w każdym razie mają Jezyk
ruszi: połącz tak jak pisałem. Mam tylko nadzieję, że tych trzewi ze stacyjki nie obróciłeś, to wszystko będzie gut
A merytorycznie Wesoly to mam nadzieję powyjaśniamy, obgadamy, dogłębnie styki i blaszki już niedługo .. kolegialnie, na MotoZłazie Lubartowskim Wesoly mam nadzieję
Się odnajdziemy- jak by co szukaj długi stolik na nim jogurty i brzoskwinki.. Cool Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 16:43, 14 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 394
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Wymienimy sie numerami na pw to sie na pewno odnajdziemy Wesoly u zony jestem podpadniety (przesuwalem podroz poslubna zeby koniecznie byc na MotoZlazie:D) wiec prawdopodobnie bede wolnym strzelcem Wesoly
Co do Twoich zalecen to z podpieta stacyjka w ten sposob wlasnie mam problem. Na tyle umiem czytac schematy i jakos to rozszyfrowalem. I powiem szczerze ze juz dluzszy czas nad tym siedze i nijak nie idzie tego rozgryzc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 0:35, 15 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1820
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Weź inny schemat, nawet od wsk 125, a według schematu podłącz tylko elektrownię lub na zdrowy rozsądek. W tej instalacji inaczej jest też gaszenie, bo trzeba wyłączyć plus z cewki WN, a nie jak w wsk podać masę na zapłon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Stacyjka Gazela
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group