Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->mostek graetza w wsk 125

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
mostek graetza w wsk 125 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
towot
PostWysłany: Pon 21:58, 25 Lis 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Jeśli moglibyście trochę wyjaśnić co to jest ładowanie jednopołówkowe i dwupołówkowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Wto 0:43, 26 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

znajdziesz wszystko w sieci, dwupołówkowe powinno dać prawie 2X więcej ładowania, to tak w skrócie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 19:35, 26 Lis 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

W takim razie czy jedna dioda prostownicza wystarczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Wto 20:45, 26 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Spokojnie wystarczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 22:43, 29 Lis 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

OK, dzięki, tak właśnie zrobiłem u siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 1:21, 01 Gru 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ja o tym czy starczy czy nie już pisałem kiedyś i była o tym niemała kłótnia. Nie po to ktoś kiedyś mimo braków magazynowych wstawił mostek a nie diodę. Sprawdźcie sobie oscyloskopem, potem radźcie mniej zaawansowanym. a sami róbcie jak uważacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pon 6:52, 14 Kwi 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Postanowiłem w końcu zakończyć sprawy elektryki w mojej SHL, decydując się na montaż mostka Gretza. Być może moje wykonanie skłoni kogoś z Was do podobnej przeróbki.

Sprawa jest bardzo prosta i zaczyna się od dolutowania dodatkowego przewodu, który będzie połączeniem mostka z cewką ładowania. Wystarczy tylko odłączyć przewód wychodzący z cewki od masy i dolutować do niego przewód.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie przewód można wpuścić w wiązkę przewodów z silnika i poprowadzić prosto do stacyjki. Dobrze zrobić gdzieś połączenie rozłączne, zastosować np. konektory, żeby można było go łatwo rozłączyć przy wyjmowaniu silnika itp. Albo zastosować kostkę z 4 łączami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygląda mostek. Dolutowałem do niego konektory męskie, a na końcówki przewodów konektory żeńskie, właśnie do umożliwienia szybkiego demontażu. W obudowie mostka była dziura, którą wykorzystałem do przymocowania go we wnętrzu lampy. Użyłem tutaj też resztek starego prostownika selenowego, a dokładniej uchwytu, który służy mi za dystans.

[link widoczny dla zalogowanych]

Połączenie elektryczne takiego mostka jest bardzo proste. Przewód po lewej to - dla prądu stałego i podłączamy go do masy, natomiast przewód po prawej to + dla prądu stałego i do niego z kolei podłącza się przewód czerwony, który połączy prostownik ze stacyjką, a dokładnie zaciskiem 52. Dwa środkowe przewody służą do podłączenia prądu zmiennego, tu podłącza się biały kabel prowadzący do cewki ładowania, oraz ten dodatkowy, który przed chwilą zrobiliśmy. Tutaj już nie ma znaczenia, który do którego, bo przecież jak włożymy wtyczkę do gniazdka na odwrót to i tak zasilanie jest Mruga

No i to by było na tyle. Skręcać, lutować, jeździć Wesoly A tak to wygląda na schemacie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Pon 7:09, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Pon 9:36, 14 Kwi 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

I oto chodzi..., zanim wstawiłem zapłon elektroniczny też tak przerobiłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
veco666
PostWysłany: Wto 16:33, 05 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elbląg

Panowie mam shl m11 zamontowalem nowy akumulator podlaczylem nowa instalacje wedlug ogolnodostepnego schematu do nowej stacyjki (moto po kapitalnym remoncie cewka zaplonowa i kondensator nowy, natomiast swietlna i ladowania epokowe ale sprawne). Światła są na odpalonym silniku ale tylko poki aku trzyma, pojezdzilem troche i widze ze żarówki ledwo sie żarzą najwyraźniej ladowania nie ma bo aku zdechł.
I teraz moje bolaczki:
1. Czy nie powinno być tak ze mimo padnietego aku na włączonym silniku światła mijania sie świecą a tylko klakson i stop nie dziala?
2. Czym powinienem zastąpić ten nieszczesny prostownik selenowy - bo to chyba jego sprawka - diodą czy gretzem i jakie konkretnie parametry ma mieć jedno albo drugie? Konkretnie jaki model kupić.
3. Co moze mieć wplyw na słabą iskre skoro nowa cewka i kondensator i reszta ustawiona podrecznikowo czy rozladowany akumulator ma na to wpływ ? Iskra jest naprawdę marna mimo tego ze swieca jest nowa BR8HS NGK zaznaczam ze juz po wygrzaniu. Aha moto odpala od kopa tylko jak cieply silnik inaczej trzeba pchać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez veco666 dnia Wto 16:44, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:13, 05 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nowe świece, cewki i kondensatory to jednym słowem shit. Świece się szybciej przepalają, cewki są robione z cienkiego drucika który nie daje takiej iskry jak oryginał, a kondensatory potrafią paść po jednej przejażdżce. Wymień świecę, później podmień kondensator i przy okazji sprawdź koło magnesowe i jego magnesy. Po tylu latach zazwyczaj są już lekko rozmagnesowane.
Na pozostałe pytania masz odpowiedź, albo wcześniej albo na tym forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 21:36, 05 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

1. Bez aku można jeździć i będziesz miał światła mijania i drogowe, brak będzie klaksonu, światła STOP i światła postojowego z przodu.
2. Tak zastąp selen mostkiem
3. Akumulator nie ma nic do iskry. Sądząc jakie zadałeś wcześniej pytania, stwierdzam że nie masz pojęcia o elektryce w tym motocyklu i obawiam się że nie wiesz jak powinna wyglądać prawidłowa iskra, to nie żarówka. Uważam że coś pomieszałeś w podłączeniu instalacji. Jak stwierdziłeś że cewkę ładowania masz sprawną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
veco666
PostWysłany: Wto 22:24, 05 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elbląg

W jaki sposób mam sprawdzić kolo magnesowe/magnesy ? Panowie zanim wziąłem sie za remont moto jeździłem na starej cewce zaplonowej i kondenstorze ale kondensator pewnego dnia szlak trafil a przy jego wymianie spostrzeglem ze drut wystajacy z cewki jest luzny wiec ją tez wymienilem na nową i tak jak pisze halcik pewnie to jakis chinski bubel. Nie wiem jak mialbym to naprawić zeby mi nie wyleciał calkowicie mozna go po prostu przykleić czymś? Jesli jest na to sposób jestem w stanie sie z nia przeprosić Wesoly

Powiedzcie mi jakie parametry powinien mieć ten mostek ktory mialbym zamontować bo nie orientuje sie wogole w temacie i skad ten wynalazek dostac na allegro chyba nie ma.
Mruty podłączenie jest dobrze na 99% ale jeszcze sie upewnie.
Co do iskry to jest bardzo drobna i pojawia sie zarowno na starej swiecy jak i na nowej w 2-3 miejscach naraz zupelnie jak z zapalaczki do gazu (wiecie o jaka mi biega) Jezyk
Na starej cewce zaplonowej i kondensatorze byla zdrowsza i pojedyncza gruba i jasniejsza od elektrody do elektrody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Śro 10:58, 06 Maj 2015 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

[link widoczny dla zalogowanych] Taki mostek mam u siebie. Musisz tylko do tego zmodyfikować instalację elektryczną, żeby mieć ładowanie dwupołówkowe. W dziale "elektryka" jest temat "samodzielne wykonanie instalacji elektrycznej" i tam masz opisaną przeróbkę. Możesz też wstawić zwykłą diodę prostowniczą w miejsce selenu ale wtedy ładowanie będzie tylko jednopołówkowe. A wiadomo, im więcej tym lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
veco666
PostWysłany: Śro 14:29, 06 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elbląg

Dzięki za mostek, gites majonez Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 15:15, 08 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

veco666 napisał:
Światła są na odpalonym silniku ale tylko poki aku trzyma, pojezdzilem troche i widze ze żarówki ledwo sie żarzą najwyraźniej ladowania nie ma bo aku zdechł.

Jakie światła Ci świecą w tym momencie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Pią 15:16, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 3 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->mostek graetza w wsk 125
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group